automoto.ee foorumid
Riga Gauja 63-64 projekt - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Projektipäevikud (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Teema: Riga Gauja 63-64 projekt (/showthread.php?tid=11232)

Lehed: 1 2 3 4 5


Riga Gauja 63-64 projekt - Cardo - 10-04-2005

Täna sai siis tehtud see millest olen ammu unistanud. Sai maalt ära toodud punnvõrr Riga.
Plaanis on see aastajooksul teha selliseks nagu ta tehasest tulles oli , või vähemalt ligilähedaseks. Kuna kuulujärgi veel osasid leida on üritaks täiskompleksuse kokku saada , äkki õnnestub.
Mõningad vihjed ja nõuanded on teretulnud , kuna viimati sõitsin antud isendiga oma 10 a tagasi ja peale seda on ta seisnud kuurinurgas. Kütusehinna tõus paneb leidma alternatiive Smile , loodame , et kõik seda tõepähe ei võta.
esialgu üritan mootori tööle saada ja usun , et see ka õnnestub kuna riistapuu jäi seisma kuna rehvid läksid katki ja tollal ei leitud või ei viitsitud uusi leida. Hetkel tundub , et maastikuratta rehvid peaks sinna sobima.
Raam läheb lähiaeg paljaks ja liivapritsi.
Edaspidisest loodan lähiaeg pajatada.



RE: Riga projekt - oldmoped - 10-04-2005

Soovin õnne Gauja hästi säilinud eksemplari omamise puhul! Pildi järgi tundub olevat peale 63a toodetud masinaga.
Üheks keerulsemaks sind ootavks ülesandeks on sul hankida ketikaitse. Kõik mu on selline nokitsmise asi. Ära ainult miskit ülepeakaela tee. Ka mootorit ei ole vaja algul igaksjuhuks kohe laiali võtma hakata, sest nende eluiga on ikkagi 15-20000km ja tõenäoliselt see veel poolepeal. Vajadusel saan sind aidata tehasemanuaali digikoopiaga.


RE: Riga projekt - Cardo - 11-04-2005

Manuali omamine oleks vääga hea ja kindlasti oleks soov seda saada.
Täna käisin Tondi tn-l motopoes ja ostsin uue gaasi ja siduritrossi koos käepidemetega ning uued kolvirõngad tihendi ja piibu.
Esimene velg sai maha võetud ja lähen rattapoodi uurima kodarate saadavust. Vaja leida ka koht kus saab velgedele uue kroomi , arvatavasti Normas kuid uurin veidike veel maad.


RE: Riga projekt - mossepower - 11-04-2005

Ei näe kahjuks piltiSad


RE: Riga projekt - Cardo - 11-04-2005

Edaspidi laiemalt järgneval aadressil lugemist ja vaatamist
http://www.hot.ee/cardopaap1

Millegipärast ei taha IE seda pilti avada, aga mozillas saan ma pildi kohe ette - huvitav !


RE: Riga projekt - I.A - 11-04-2005

milleks masina välimust rikkuda kaasaegsete velgedega?
sinna peale istuvad suvalised \"26 maastikuratta rehvid.Proovisin järgi.Ka Riga 5 ja 7 omavad samu mantleid,mis Gaujal


RE: Riga projekt - Cardo - 12-04-2005

Vot tehti mulle kui lollile selgeks, et ei lähe sinna ükski rehv peale. Loomulikult on plaan katsetada , aga kuna sõita kah oleks vaja eks siis näis. Veljed ise ka tiba täbaras seisus, eriti seestpoolt. Kardan , et kui seest madalasurvega peenikest liivapritsi anda siis jäävad vaid augud , seega hetkel hoian neid selisena nagu nad on ja kui kellelgi korralikke velgi üle või kui vaja väljanäitusele minna siis saab ka õiged veljed alla panna.


RE: RE: Riga projekt - valdo - 12-04-2005

Cardo Kirjutas:Vot tehti mulle kui lollile selgeks, et ei lähe sinna ükski rehv peale.

Vene (punn)võrrile lähevad peale suvalised 26x2\" rehvid. Täpsemini - sellised, mille 26\" = 559 mm. Ja 26x 1 3/4\" peks ka peale istuma, kuigi on veidi kitsas.

Maailmas on palju rehvitootjaid, kes seda mõõtu asju valmistavad. Võtame kasvõi meerikamaa retro-Schwinni, millel tehases 26x2 1/4\" peal...


RE: Riga projekt - mossepower - 12-04-2005

Minumeelest peaks velg olema indetne Riga-5 ja Riga-7 omadega(vähmelat mõõtude poolest) Neid piaks ikka leidma(kuigi mina pole leidnudBig Grin) Mingit neljakandilist allumiinium velge ära hakka küll alla panema.
Esipiduri remont käib nii ,et vaat sääl klotside otsas on sellised plekk kübarad. Sinna sisse käisid veneajal 2 kopikalised ja tänapäeval Sobivad 20 sendised. Tglt seda saab rakendada vist ainult \"pookulund\" klotside puhul, a kui klots puha otsas sis peab vist uued orgunnima, kui ma silma järg ei eksi peaksid neil võrridel ja moppidel ühed piduriklotsid olema, vähemalt Riga-del.

Igaljuhul edu&jaksu vanakese eluäratamises.


RE: RE: Riga projekt - oldmoped - 12-04-2005

mossepower Kirjutas:Minumeelest peaks velg olema indetne Riga-5 ja Riga-7 omadega(vähmelat mõõtude poolest) ...
kui ma silma järg ei eksi peaksid neil võrridel ja moppidel ühed piduriklotsid olema, vähemalt Riga-del.

Aga kodarate arv?

Gaujal ja B-902 on tunduvalt väiksemad piduriklotsid ja piduritrumli mõõt, kui uuematel mopeedidel/võrridel.


Väikseid kommentaare ka selle masina kohta:
Tagumine ketiratas on õige, mitte aretatud.
Kummide saadavus probleeme ei tekita. Isegi whitewall\'e on vabalt saada. Kummid on samad ka riga-5, riga-7 võrridel.
Kuskohast see 665x48 mõõt osadel võrrikummidel mõõdetud on, on mulle jäändki arusaamatuks (oman ka ise selliseid)... reaalselt vastavad need kummid 559 mõõdule ja hilisemad kummid on ka niimoodi markeeritud.

Soovitaksin antud gaasikäepideme ja sidurilingi tagasi viia ja hankida ilma plastkatteta trossidega eksemplarid, on originaalide sarnasemad ja istuvad paremini ka paagialustesse kinnitusklambritesse - momendil toodetakse mõlemate trossidega, kummasid parajasti müügil on, on juba juhuse asi. Helista näiteks kloostrimetsa ja küsi, millised neil praegu olemas on. Jätta sellised trossid ajutiselt, kuni õiged saab on tavaliselt nii, et pole midagi püsivamat, kui ajutised asjad... näiteks mul enda Gaujal esipiduritross juba teist aastat õige vastu vahetamata, kuigi ammu olemas.


RE: Riga projekt - Cardo - 12-04-2005

Käisin täna kloostrimetsas ja Oldmopedi kohta kuulsin häid sõnu. Tänan igasuguste vihjete eest ja pean vabandama kodulehe väsinud lauseehituse ja kirjavahemärkide pärast. Ned vead parandan kui on aega, sest enamus ajast netis tuleb kõike teha kiirelt ja kahjuks lohakalt. Trosse ilma musta kummita pakuti koos mootoriga ja kuna vanad trossid on rattal terved siis tuleb hakata kombineerima. Uute velgede leidmiseks paluksin abi ja kui mitte varem siis laadalt 1 mail ehk leiab ka midagit. Täna sai hangitud uued esiratta laagrid( mitte vene omad) ja ju lätlased ka ei oleks neid pannud kui oleks võimalust olnud, aga ärge sellepärast palun lööge, tahan, et ratas ikka hästi veereks. Pidurid sai juba viidud tegemisse ja nädala lõpuks loodan kätte saada , eks siis tulevad ka pildid. Taga hammakas ??? ok üks vädab üht teine teist , kui küljest ära võtan siis on parem näha, kuid tundub , et keegi on isetegevust teinud.
Ootan elektroonilist kataloogi suure pinevusega.



RE: Riga Gauja 63-64 projekt - Cardo - 15-04-2005

Täna sain võrri raami peaaegu algosadeks, külge jäi vaid esimene laagripüstak, kuna ei tulnud välja lenksu kõrguse reguleerimise toru. Homme annan talle 300c fööni ja üritan elusalt kätte saada. Muideks kui kellelgi infot velgede kroomimise suhtes siis ootan teavet kus saaks odavaimast kvaliteetsemat tulemust. Pakkumised olid u 1000 eegu velg mis sisaldas kroomi mahavõtmist ja uuesti kroomimist kõigie muuga. Kui kusagil tehtaks 2 velge sama hinnaga oleksin kohe nõus, aga eks näis mis saab. 1 velg on hindele 4- ja teine 3- . Kui kellelgi oleks pilte heas seisukorrras isendist siis oleks ka hea. Bensiinipaak läks täna juba värvija kätte ja esipiduri katte tsinkimisega jäin ka rahule, hilisõhtuks tekib ka pilte ja juttu kodulehele.


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - tamar99 - 15-04-2005

Muidu minu gaujast on pildid www.zone.ee/tamar99/gauja


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - väike-tom - 16-04-2005

Jälgin huviga sinu tegemisi, kuna omal sarnane liikur taastamist ootamas.
Tahtsin täpsemalt küsida selle tsinkimise kohta, et kus seda tehakse, mis moodi (elektrolüüs?) ja mis ettevalmistused on vajalikud. Kroomimisest on küll palju juttu tehtud aga tsiklitel ja autodel ju ka palju tsingitud osi.
Miks sünniaasta kõikuv (63-64)? Romka kunagi juhatas, et täpse aasta saab raami pealt, sadula kinnituse kohalt. Viimased numbrid pidid mäletamist mööda väljalaset tähistama.
Kataloogi D4 on Valdo lahkelt välja pannud:
http://www.mois.ee/d4/
Samuti leiad abi
http://www.motodom.net/php
Vaata \"failõ\" alt.

Tom.


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - Cardo - 16-04-2005

Täna sai kuni pimedani tegeldud raamilt värvi eemaldamisega ja töövahendiks oli liivaprits, kulus ära 3x40kilost liivakotti , kärgketas ja värvieemaldaja millega sai sisse määritud poriplekid. Plekid lähevad töösse homme ja siis tulevad taas ka pildid.
Muideks tekkis idee kogu raam tsinkida. Sellele annab vastuse tuleva nädala algus.


RE: RE: Riga projekt - isandpauk - 17-04-2005

mossepower Kirjutas:Minumeelest peaks velg olema indetne Riga-5 ja Riga-7 omadega(vähmelat mõõtude poolest) Neid piaks ikka leidma(kuigi mina pole leidnudBig Grin) Mingit neljakandilist allumiinium velge ära hakka küll alla panema.

Uuematel mudelitel on minuteada kodarad juba jämedamad. oman üht riga 5 ratast, muidu küll 26 tolli, kuid jämedamate kodarate (õigemini kodaraaukude) tõttu ei saa pöida gaujal kasutada. kodarate arvu ei hakanudki üle lugema.
Gaujale läheb 36 kodarat, sellise ratta kodarate vahetus läheb maksma u. 300 krooni millest 100 on kodarad ning 200 vahetus. Pöördu veloplussi või hawaisse. Neil pidi olema sobivaid kroomitud kodaraid (kroomitud ei ole vist originaal, kuid ilusam jääb ikka).
Värvimise kohapealt soovitan pulbervärvimist, n. pärnu mnt. Ossmet. Laagreid ja muid pisividinaid saad endisest Dünamo jalgrattapoest Liivalaia tänaval Hansapanga vastast. Sain sealt ka komplektse tutika keskjooksu 120 krooniga(võll,laagrid,raami sisse käivad pesad, kroomitud kate vasaku vända alla), praegu on need küll otsas aga lubati, et mõne aja pärast tuleb juurde. Uus kroomitud tuleklamber 15 eek jne. Tsingitud kodaraid saad ka sealt 3 kr/tk aga võta kindlalt vana kodar kaasa, mõõdu võtmiseks.

valdo Kirjutas:Maailmas on palju rehvitootjaid, kes seda mõõtu asju valmistavad. Võtame kasvõi meerikamaa retro-Schwinni, millel tehases 26x2 1/4\" peal...
Mul hakkas ausaltöeldes ila tilkuma, kui neid swinni kumme nägin. nende hankimiseks soovitati pöörduda pirita hawai ekspressi. Samas närib mind kahtlus, et kas see kumm alla ikka mahub. tundus teine üsna lai olevat. Ehk oskab keegi mu kahtlusi ümber lükata või kinnitada?

Isand Pauk hakkab maikuus ka kahte gaujat kokku lappama.


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - Cardo - 18-04-2005

Kuna kodulehe maht sai täis siis tulid mõned muudatused lingisuhtes. Vaata siganatuuri. Pulbervärv jääb ära. Raamil on aasta 63 , kuid minu andmetel osteti see 64 aastal. Tsinkimise kohta annan vastused mõne ajapärast ps.


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - ressu - 18-04-2005

http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=304177 raam müüa soodsalt.


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - tamar99 - 18-04-2005

Link ei tööta. Üldiselt lihtsam otsida välja mootorrataste alt see raam.


RE: Riga Gauja 63-64 projekt - I.A - 18-04-2005

vaatasin su uusi pilte,vesistama ajas nii korralik sadul-polegi nii korraliku jupp aega näind.rõngad pole nii hästi pidand kui vaja,kolb on musta kuue selga saand