automoto.ee foorumid
Isand Paugu Dnepraal 650 - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Projektipäevikud (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Teema: Isand Paugu Dnepraal 650 (/showthread.php?tid=11431)

Lehed: 1 2


Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 22-04-2005

Algas asi sellest, et mõtlesin hankida omale mootorratta, mis ei laguneks niipalju, kui mu IZ56. Hirmsasti hakkas meeldima Yamaha SR 500 1978. Kuna seda ei olnud kuskilt saada ja ükski teine aparaat ei tundunud soetamise väärilisena, otsustasin aastakese oodata ning suveks korda seada isa garaazis aasta-poolteist seisnud Dnepri raami ning urali mootori ja külgkorviga aretise - "Dnepraali".

Masin oli igati roostetanud, mootoril pooled asjad p...ses jne, õnneks olid säilinud elektronsüüde ja uut tüüpi eraldi laadimisreleed mittevajav 500W generaator. Ega korvgi ilus olnud. Paar pilti asjadest enne putitama asumist (masina lenksud eemaldasin enne pildi tegemist): 1 2 3 4 5

Otsustasin masina saata liivapritsile külla ning pärast pulbervärviga üle värvida. Pilt haljast korvi vannist koos mõne muu jupiga, pilt raamist ja selle külge käivatest jublakatest.
Lõpptulemusena läksid pulbervärvimisse kõik jupid peale paagi (liialt mõlkis), rataste, esitule kosu ja armatuuri korpuse. Kõik oli kena, kuid üldise pildi külgkorvist rikkus ära korvi konstruktsiooni torust väljavoolanud mögin. Õnneks voolas teine enamjaolt siseküljele ja ei ole silmatorkav. Paar pilti peale värvimist (raam on lihtsalt tolmune): 1 2 3
Paak sai värvitud traditsioonilisel viisil.

Vahepeal olin soetanud ka uued kolvid-rõngad-sõrmed, silindripead ning silindrid läbi puurinud. Ka komplekt uusi silindri, -pea ja klapikaane aluseid tihendeid kulus ära. Silindrid lasin ka liivapritsiga ära puhastada ning katsin meremeestelt laenatud laeva väljalaskekollekorite värvimiseks kasutatava hõbedavärviga. Esiamordi torud otsisin teised, sõber lasi treipingis natuke siledamaks ning tegi uued puksid-tihendid sisse. Kõik rattad said uued laagrid, tagakiige kah. Sellega seoses soovitus - ärge ostke laagreid motopoest (nime ei nimeta) 66 krooniga kui saate traktori varuosade poest samasugused laagrid 30 krooniga.
Mõni nädal tagasi algas masina kokkupanek. Ära kulus tohutu kogus õlut ja roppe sõnu. Igasugu pisiasjade peale kulus niipalju aega, et ajas ennastki imestama. Paar pilti kah: 1 2 3 4 5

Palju päevi ja sadakond õlut hiljem veeres garaazist välja selline elukas: 1 2 3 4

Masin vajab veel sutike putitamist, kuid igatahes tõi ta mind mõne küünlavahetuse võrra hiljem jõgevamaalt Tallinna. Vaja veel uurida ühe silindri otsas ikalduvat Ikovi karbussi ning abiks on ka väike korvi reguleerimine.
Tallinnas istus tagaistmele turske härrasmees ning selgus, et amordid käivad põhjas. Dnepri tehases toodetud soolovariandi amortisaatorite vedrud osutusid üllatavalt lödiks. Õli oli samuti amordid hüljanud.
Kui kellelgi on üle kaks tagumist dnepri/urali amortisaatorit või ainult vedru andke märku.

Kui edasised testisõidud osutuvad sama positiivseks kui seni, siis läheb isandpauk Dnepraaliga avastama saksamaad, belgiamaad ja madalmaid (rahvakeeli hollandimaad). Laev väljub 1. mai Rostocki, tagasi tallinnas oleks 11 mai õhtuks. Kui keegi peab samasugust sõiduplaani, siis võtke ühendust - seltsis sõita on ikka segasem.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - karlep - 22-04-2005

selle \"Dnepraali\" kohta ei oska küll ühtegi halba sõna öeldaSmile


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - N2O - 22-04-2005

Oioioi, see näeb välja nagu uus ju! Väga ilus! Kõige ilusam solkimata (mitte eriti) bokservenelane


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 22-04-2005

See \"nahast\" kate on tegelikult miskist kunsts...st, nimetati teda vist dermatiiniks or something. Tegemist irbiti tehase toodanguga.


RE: RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 22-04-2005

N2O Kirjutas:Oioioi, see näeb välja nagu uus ju! Väga ilus! Kõige ilusam solkimata (mitte eriti) bokservenelane

Mida solkimiseks pidada? Pole sinna ühtegi asja põhjuseta lisatud. Isegi istmesoojendus (mida pildilt küll näha ei ole) on asja eest ja väga abiks. Krauseri matkakastid, jawa suunatuled, isetehtud summuti ja 100 kroonine peegel ongi vist kõik mis mitte \"originaal\". Summuti asendatakse lähiajal eluaegsega ehk roostevabast terasest variandiga.
Muide tegemist on Dnepri tehases 90ndate keskpaigas toodetud soolomootorrattaga. Algselt olid tal all ka 18\" rattad.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - marti184 - 23-04-2005

Igati kena masin.
Loodan, et ehk suudan ka kunagi millegi veidigi sama ilusa asjaga hakkama saada.

Muide, ma mäletan, et sa otsisid kunagi spetsiifiliselt neid lillelisi raudrummuga velgi. Mille poolest need paremad on, kui Dnepri alumiiniumrummuga velg?



RE: RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 24-04-2005

marti184 Kirjutas:Igati kena masin.
Loodan, et ehk suudan ka kunagi millegi veidigi sama ilusa asjaga hakkama saada.

Muide, ma mäletan, et sa otsisid kunagi spetsiifiliselt neid lillelisi raudrummuga velgi. Mille poolest need paremad on, kui Dnepri alumiiniumrummuga velg?

Dnepri rummudega on oht, et kodara kinnitus augud venivad välja. Seda eriti korviga masina puhul. Pikemas perspektiivis terasrummuga variant parem.

Sain kätte ka uue summuti. Tagumine kinnitus on veel puudu. Pikkus 112cm, toru ots ulatub peaaegu mootorratta alt välja. Torud ei asetse päris tsentris, seda ruumi kokkuhoiu mõttes - summuti pott jääb peaaegu masina kõhu alla.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - kullokas - 24-04-2005

Ütled äkist, kus pritsisid-värvisid ja mis selline külkatäie asjade liivapritsitamine-pulbervärvimine ca maksma läheb?

kullokas@ilmselt_sama_tee_ees


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - andris - 24-04-2005

Ega\'s midagi, tubli oled olnud.
Ära seda mingil juhul põõsasse viska ega hunnikusse sõidaBig Grin


RE: RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 24-04-2005

kullokas Kirjutas:Ütled äkist, kus pritsisid-värvisid ja mis selline külkatäie asjade liivapritsitamine-pulbervärvimine ca maksma läheb?

kullokas@ilmselt_sama_tee_ees

liivapritsitamine masin 300,- korv 400.- (välja arvatud esituli, armatuuri kopsik, korvi esimesed kinnitusklambrid, tagamised jalarauad, 4 velge) Palamusel.
pulbervärvimine kokku 1500 tallinnas, välja arvatud siis kõik eelpool nimetatud detailid ja paak, mis värviti traditsioonilisel viisil kuskil jõgeval ja läks maksma 800 krooni.
mõni asi kallis - mõni odav, igatahes kergem oli maksta ja lasta töö teha professionaalidel kui hakata ise nikerdama. lisaks saavad asjad kiiremini valmis. juppide lihvimine pool päeva ja värvimine pool päeva. paagiga läks natuke kauem.

Samas võivad huvilised pöörduda ka eesti vanglatööstuse poole. seal ka pritsitakse ja värvitakse pulbriga.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - ressu - 01-05-2005

Krt siukse masinaga vihmaga sõitma ei julgeksi minnaToungue....

Endal oli 1 delta mis sai ka hästi korralikuks tehtud ja plju vaeva nähtud.Vihmaga ei tahnud õue vededagiBig Grin


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - rnkx - 01-05-2005

Kui mootorratas on korralikult tehtus, siis see ei tohiks üldse vihma karta, aga ma järeldan, et sul siis ei olnud siis korralikult tehtud.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - ressu - 03-05-2005

Ei oli ikka korralikult.Aga masin oli nagu uus puhas ja ilus.Ja ei tahtnud määridaToungue


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - rnkx - 03-05-2005

Vihm ei määri ega lõhu, kui see just happevihm pole, aga tegelikult põhi määrija on pori.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 11-05-2005

Ma ei saa aru, mis vihma või pori siin mõni persoon kardab, aga mina laekusin oma dnepraaliga täna euroopa retkelt. Üheksa päevaga sai kahjutuks tehtud 1950 kilomeetrit (osa päevi tutvusin kohaliku õllekultuuriga). Sõidetud sai nii väiksematel teedel kui ka kiirteedel. Tutvusin nii saksa, belgia kui ka madalmaadega. Lahe.
Täpsem reisikirjeldus ja pildid laekuvad hiljem ning ehk eraldi teemasse.


RE: RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - mrt36 - 12-05-2005

isandpauk Kirjutas:Ma ei saa aru, mis vihma või pori siin mõni persoon kardab, aga mina laekusin oma dnepraaliga täna euroopa retkelt. Üheksa päevaga sai kahjutuks tehtud 1950 kilomeetrit (osa päevi tutvusin kohaliku õllekultuuriga). Sõidetud sai nii väiksematel teedel kui ka kiirteedel. Tutvusin nii saksa, belgia kui ka madalmaadega. Lahe.
Täpsem reisikirjeldus ja pildid laekuvad hiljem ning ehk eraldi teemasse.

Kas mingeid probleeme ka oli, näiteks teele jäämisi?
Kuidas masin vastu pidas ja mis kiirusega sõitsid?

Huvitav oleks teada, kui masin õige mehe käes, kaua ta vastu peabSmile


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 13-05-2005

Probleeme oli pidevalt, kuna ajanappuse tõttu asusin teele pooleldi ettevalmistatud masinaga lootuses paari esimese päevaga vajaminevad tööd teostada.
Teele ei jäänud (kirjutasin ju et jõudsin tagasi), ning püsisin ilusti graafikus. Alguses tegi küll muret üliväike keskmine liikumiskiirus mis oli tingitud sõitmisest väikestel külavaheteedel (tegelikult kaasasolnud kahe naisterahva tõttu ka) aga värskete juppidega mootoris ei tahtnud otse kiirteele minna.
Kiirustest niipalju, et esimese tuhande kilomeetri läbimisel jäid maksimumkiirused alla 80, peale seda juba 90 kanti. Kütusekulu oli keskmiselt mõni gramm vähem kui 7 l/100km, mis oli isegi väike arvestades, et masina täismass kuskil poole tonni tuuri oli. Väga abiks oli kiire neljas käik.

Ja et mis siis ikaldusid? hmm...
Kõigepealt tahtis alt ära kuluda külgkorvi ratta kumm. Suur kivi ja puuront tegid selle mure kahjutuks - paar hoopi vastu korvi raami ning kokkujooks omandas õige väärtuse.
Ja siis pidurid - mida rohkem peale keerasin ja pidurit vajutasin seda kiiremini nood järele andsid. See oli üks asi, mida ma parandada ei jõudnud. Võtan selle ette lähipäevil. Njah, üks hetk esipidurit rebides jäi tross otsast ilma. Tagaratast putitasin 2 korda. Üks kord oli kumm liialt kulunud (kodust minnes läks alla korvi reguleerimiseks sobiv juba suht kulunud pastel). Teist korda olid ootamatult purunenud 6 kodarat peaaegu et järjest ja ühelt küljelt. Ühe korra reguleerisin klappe, panin esitulele uue massijuhtme, et latern ikka käratama hakkaks. Ühe korra eemaldasin parempoolse silindri et lokaliseerida seal aegajalt häält tõstev kõlin. Selleks osutus kolvi alaosale tekkinud mitu millimeetrit paks tahmamoodustis, mis tõenäoliselt tekitas gaasi andes hõõgsüüdet ja/või käis vastu silindripead. Suure tõenäosusega pean tänama tänapäeva kvaliteetseid õlirõngaid, mis vajavad sissetöötamiseks rohkem kui 2500km.
Lepingu lõpetas ka siduripoolne väntvõllitihend, kuid see sõitu ei seganud, pidin vaid 2 korda päevas õli juurde kallama ning peatudes kopsiku karteri alla panema. Ongi \"kõik\".

Üldiselt võiks öelda, et tehnika pidas vastu, kuid nagu vene rattale ikka omane, peab tööriistad alati kaasa võtma.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Nurr - 10-04-2006

Palju muidu nende summutite tegemine maksma läks?

Ja kuidas eesmine porilaud amordipudelite külge on kinnitatud?


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 10-04-2006

küljes on 1 summuti, mis läks maksma kõvasti õlut ning võlgujäädud teeneid. Kõige keerulisem selle summuti valmistamise juures on sisemiste sõelte tegemine - paljude pisikeste aukude puurimine roostevabast terasest ümmargusse torusse on üsna närvesööv ettevõtmine.
Kui see töö kuidagi rahasse ümber arvestada, siis tuleks hinnaks kuskil 1,5-2k.

Pudelitel on porika tarbeks kõrvad küljes. 2 ülal, 1 all. Dnepri tehase originaaltoode. Porikas kah. algselt mõeldud 18tolli ratta jaoks, kuid 19 tollisega jääb ka mõni millimeeter vahet.


RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - isandpauk - 19-06-2006

niisiis. 2 kilo eesti raha eest sain täidetud oma ammuse unistuse - vanade roostes teleskoopide asemel on esihargiks nüüd urali originaaltoode - nn. rangeri esiots. Täname kloostrimetsa motopoodi. Tegin alumised kinnitused ringi, et saaks paigaldada teised amortisaatorid (yamaha xj amordid) ning keevitasin külge kõrvad porilaua kinnitamiseks. Originaal porilaud on muidu kinnitatud vene kombe kohaselt kõrgele ülesse et tagada maksimaalne läbitavus (või üleni si....ne mootorrattas). Kasutasin ära vana porika ning see liigub nüüd kiigega kaasa. Gaujamehed teavad kuidas see välja näeb Smile

Kokkupaneku käigus ei viitsinud pidureid üle käia ning tulemuseks oli praktiliselt olematu ning pealejääv esipidur. Võtsin uuesti lahti ning käisin eksentrikud viili ja tavotiga üle, mis parandas esiratta pidurdamisvõimet märgatavalt. Esipidur läks lausa nii heaks, et oli võimeline asfaldil blokeeruma, kuigi peab tõdema, et esirattale korviga ratast ikka ei saanud. Vene masina kohta uskumatult head esipidurit julgelt ära kasutades tabas mind üks hetk ebameeldib üllatus kui esirattast järsku üsna tugev löök läbi käis. Selgus kurb tõsiasi, et trumlit paigalhoidev latt oli rebenenud ning lisaks veel vastu asfalti käinud. Lisaks latile oli kõveraid ja puruks detaile veelgi. n. spidomeetri andur oli täiesti pilbasteks.

Lisaks esihargile sai dnepraal veel tõsise iluravi roostes poltide väljavahetamise näol. Vahetusse läksid praktiliselt kõik, millele roostevabast terasest analoogi leida võis. Raha kulus kuskil 1500eeku, kuid ise olen rahul. välimus kenam ning kinnimädanenud poldid võin unustada. Loomulikult ei olnud neil saada vene peenkeermega poltidele analooge, kuid kuna roostevaba oli katsetamisel vähemalt sama tugev, siis vahetasin võimalusel välja ka peenkeermega poldid/mutrid. Täname asutust nimega Baltic Bolt eksisteerimise eest.

Mõni pilt kah: 1 2