automoto.ee foorumid
Võrri süüte reguleerimine - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Võrri süüte reguleerimine (/showthread.php?tid=12769)



Võrri süüte reguleerimine - mic - 01-08-2005

kui surve aste on üleval kas kontaktid peavad avanema või sulguma


RE: Võrri süüte reguleerimine - rnkx - 02-08-2005

Sellest on palju juttu olnud, aga kui kolb ülemises asendis on siis minu teadmisi mööda kontaktid avanevad.


RE: Võrri süüte reguleerimine - agent007 - 02-08-2005

Ühesõnaga natuke ennem ülemist surnud seisu peab küünlas litt ära käima (kontaktid siis kokku)


RE: RE: Võrri süüte reguleerimine - valdo - 02-08-2005

agent007 Kirjutas:Ühesõnaga natuke ennem ülemist surnud seisu peab küünlas litt ära käima (kontaktid siis kokku)

Kui katkesti kontaktid kokku lähevad, siis ei käi küünlas küll mingit \"litti\". Siraka annab küünal ikka sel hetkel, kui katkesti kontaktid on koos ja need äkitsi (nt võllinuki poolt) laiali lükatakse.

Voolu indutseerimine katkestamishetkel peaks füüsikakursusest tuttav ette tulema vast...? Võta suvaline raudsüdamikule mässitud pool, ühenda selle juhtmeotsad nt taskulambipatareiga, siis võta otstest kinni ja patarei tagant ära. Paraja raputava suraka saab patarei lahtivõtmishetkel, mis on seda suurem, mida kopsakam on pool (erialakeeles - mida suurem on pooli induktiivsus) Smile

Süütepoolil indutseerib see \"surakas\" paljukeerulises kõrgepingemähises veelgi jõrmima \"suraka\", mille energia on piisav selleks, et küünla elektroodide vahel ka silindri bensiiniudus \"litt\" ära panna Wink


RE: Võrri süüte reguleerimine - Potsataja103 - 02-08-2005

OK. Tehnilise poole pealt: ise reguleerisin kunagi põrsapõlves võrri (mootorid D-6 ja D-8) süüdet nii, et magneeto rootori nurgal jäi staatori nurgani ca 2mm pöörata, siis töötas hästi.