Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 04-11-2005
Sai siis otsustatud ka selliste liikurite kohta teema teha. Peale nõukogude tehaste toodangu leidus meil nõukogude perioodil neid ka Tšehhoslovakkia ja Poola päritolu. Ehk keegi (Mõtlen siinkohal ennekõike lugupeetud kaasfoorumlast Mrali`t) valgustab meid nende liikurite tootjatehaste ja tehniliste andmete osas. Nüüd aga mõned pildid minu kogust:
1.)Firmale Remfakt OÜ kuuluv TO-18 Raplamaal:
2.) Pinska lauavabriku Tšehhoslovakkia päritolu masin UN-053.1 Viljandi lähedal. Konkreetsel isendil on noolt pikendatud ning vedavatele ratastele paigaldatud traktori T-150K veljed ja rehvid; muus osas on masin algupärane:
3.)Tartu bussipargi järglasele ASile Tarbus kuuluvad kaks TO-6A on bussirestauraator Heino Jaanuse sõnul asendamatud masinad näiteks talvisel lumetõrjel:
4.) See TO-18B sattus ette Viljandi Olerex`i tanklas:
RE: Frontaallaadurid -
mrali - 04-11-2005
TO-18B on toodetud praeguse OAO "Amkodor" (Minski ehitusmasinate tehas vms) eelkäijates ja toodetakse ka praegugi (tähise Amkodor-333 all).Masina tõstejõud on 3 tonni ümber,täismass 10,5 tonni,mootor kas Altai diisel A-01 või Minski D-260.Väiksem versioon sest oli TO-18K (Amkodor 325),mille jõuallikas pärines Belarussilt (D-245).Vt ka
www.amkodor.by .Koduka järgi kaupleb Eestis nendega Alvoro (asub Hiiu baasi territooriumil)
UNC-sid toodeti Slovakkias Detvanis tehases „Závody ťažkého strojárstva, š.p. Detva – ZŤS“.Hiljem tegutseti nime PPS all edasi,kuni tehas 2002 pankrotistus.Uute omanike käe all toodetakse seal paraku vaid ehitusmasinate komponente (vt ka
www.ppsgroup.sk)

Samas toodeti ka Bobcati koopiaid UNC-045 ja UNC-080,mida ka N ajal Eestisse tiksus.
UDS-liikurkoppasid toodab Slovakkia tehas "CSM Tisovec" (
www.csmtisovec.sk) UDS-isid paigaldati eeskätt Tatrate raamile.
Lisaks liikus Eestis ka Poola päritolu raskelaadureid Stalowa Wola (
www.trading.hsw.pl).
RE: Frontaallaadurid -
IIIFFFAR - 05-11-2005
mrali Kirjutas:Samas toodeti ka Bobcati koopiaid UNC-045 ja UNC-080,mida ka N ajal Eestisse tiksus.
Säende Boppari kloon Pärnus veel liikvel, viimati eile nähtud Pikal tänaval. Olnd paarkümmend aastat "Kommunaalis" praeguse "MinuVara" teenistuses, senini elus veel.
RE: Frontaallaadurid -
Sillu - 06-11-2005
mrali Kirjutas:UDS-liikurkoppasid toodab Slovakkia tehas "CSM Tisovec" (www.csmtisovec.sk) UDS-isid paigaldati eeskätt Tatrate raamile.
Tatra T 815 baasil liikurkopp UDS 114 Tartu lähedal. Kuigi tegu on varuosadoonoriga, on masin õnneks (veel) komplektne. Samale omanikule kuuluvat kasutuselolevat masinat ei õnnestunud seekord kahjuks pildile saada. Pildistas kaasfoorumlane Aiv:
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 06-11-2005
http://www.stas-ul.cz/opravyaservis.htm
http://www.autodopravapazdera.cz/GaleryUDS.htm
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 09-11-2005
Poola päritolu raskemat tüüpi frontaallaadureid Stalowa Wola L 34 leidus meil 80.-tel aastatel eeskätt teedevalitsustel, kuid võimalik, et ka muudel ehitusega tegelevatel asutustel; mõned isendid aga jätkavad teenistust ka käesoleval ajal. Pildid on tehtud 2004. aasta suvel Rõngus:
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 17-12-2005
Täna sai Viljandi tikuvabriku UN-053.1 ära pildistatud. Teisel pildil paistab tagaplaanil sama ettevõtte MTZ-82:
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
marauder - 17-12-2005
Üks selline Stalowa wola on ka Saaremaal. Kesk-saaremaal oleval ühistus kasutatakse sönnikuveol jne.
Üks peaks olema ka teel Pärnu poole Virtsust, kuid täpset asukohta ei tea
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
marauder - 11-01-2006
Saaremaal, Pärsamal on selline ekskavaatorn nime ei oska öelda

Pildid on autost tehtud söidu pealt
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 11-01-2006
maru Kirjutas:Saaremaal, Pärsamal on selline ekskavaatorn nime ei oska öelda
Pildid on autost tehtud söidu pealt 
![[Pilt: retk0333ev.th.jpg]](http://img232.imageshack.us/img232/6929/retk0333ev.th.jpg)
EO-4321
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 11-01-2006
Ühele Järvamaa põllumajandusühistule kuuluv, pildistamise ajal parajasti remondis olnud frontaallaadur Kirovets K-702. Eestis on see üsna haruldane:
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid - Hondarebel - 18-05-2006
tere
juhuslikult sattusin siia...UN 053 otsingusse toksides.
Olen sellise riistapuu omanik,fännid tulge tehke pilti,saate sõitu ja kopaga ka vehkida.Aadress Valgamaa
Masin täiskomplektne:suur ja väike pärikopp laadimiseks,vastukopp kaevamiseks,greifer (silindrid puudu) ja kaks kraanamasti pikk 800 kg ja lühem 1200 kg tõstev.Natukese sättimisega teeb 2 tonnile ka tuule alla.
UN = universaalne ehitusmasin ja seda ta on:mingi endise tankitehase kõrvaltoodang,masti ümberseadmise ja töötamise skeem tõeline insenerikunsti ime ja nagu tehase esindaja Eestis ütles "tam duraki ne rabotali ": erinevus selles et mast külgedele ka keerab.
Peeter aka Hondarebel (biker.ee,motolist)
Samas ootab Kuusakoski teed mõtteline osa zil-157,uus esisild raami all,ninaosata kabiin spidomeetril 30,8 km,mootorit enam pole,vahekast veel on,mõned rattad ja tagasillad ka.
Pildil UN053 koos 800 kg kraanamastiga,selle masti otsa käib ka greifer. Veorattad on Ural-i omad,veljeavad istuvad täpselt.Originaalrattad on nn.maastikul ja ehitusplatsil ukerdamiseks liiga kitsad ja kulunud ka.
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
-AsjaPulk- - 18-05-2006
Minu kodu lähedal siis selline eksemplar (Vabandan ette pildi kvaliteedi pärast):
ЕО-3311Г
http://img98.imageshack.us/my.php?image=eo3311g6wd.jpg
http://img45.imageshack.us/my.php?image=eo3311g12xs.jpg
Masin välimuselt risu, aga töötab. Töötas ca.3 nädalat enne pildi tegemist.Kui keegi teab veel mõne sellise asukohast, siis võiks pilte panna.
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Sillu - 19-05-2006
-AsjaPulk- Kirjutas:Minu kodu lähedal siis selline eksemplar(Vabandan ette pildi kvaliteedi pärast):
ЕО-3311Г
Tänud nende piltide eest

Tegu taas ühe tõelise rariteediga! Kui võimalik, siis oleks tore, kui püüaksid teha ka paremaid (ja rohkem) pilte isendist, sh. ka pildid juhikohast ja tehasesildist e. pirkast.
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
Pleku - 12-06-2006
Neti avarustest üks laaduri vanaisa
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
raulionu - 25-07-2006
Kui keegi teab ,kust saab või keegi müüb sellist isendit nagu pg - 0,2 (paigaldati T16 raamile) andke palun lahkesti teada tel 5266334 või raul.rahuoja@mail.ee
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
-AsjaPulk- - 17-10-2006
http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=125
Rohkem ja korralikumaid pilte siin + veel väike tutvustus...
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
-AsjaPulk- - 19-03-2007
Sillu Kirjutas:Poola päritolu raskemat tüüpi frontaallaadureid Stalowa Wola L 34 leidus meil 80.-tel aastatel eeskätt teedevalitsustel, kuid võimalik, et ka muudel ehitusega tegelevatel asutustel; mõned isendid aga jätkavad teenistust ka käesoleval ajal. Pildid on tehtud 2004. aasta suvel Rõngus:
![[Pilt: rngu01resize3ww.th.jpg]](http://img339.imageshack.us/img339/8783/rngu01resize3ww.th.jpg)
Ja siin on veel üks Stalowa Wola L 34, mis siiani kasutuses:
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
kolz - 27-06-2007
reymo1995 Kirjutas:Krdi ilus masin on see Stalowa Wola L 34,äkki keegi oskab õelda kas Hiiumaale ka mõni sattunud on,ise pole küll kunagi mitteühtegi näinud
Ei ja oma vanuse juures pole sa veel paljutki näinud
RE: Frontaallaadurid ja ratasekskavaatorid -
miilits - 28-06-2007
Pilte mul võtta pole, kuid üht-teist olen näinud ja katsunud:
- kunagi kasutati T-54 sõnnikulaadurina koppa, milline tõstis üle traktori ja sealjuures ka üle kabiini põllurammu, eks ise kujutate ette kui puhas ning "lõhnav" see masin siis välja nägi;
- muljet avaldas väike kopp Türi lillelaadal, milline kujutas endast popcat-i ja kopajuht jalutas nagu aiakäruga ringi, sellise kopaga mahub ka tavalisest ukseaugust sisse-välja käima;
- -AsjaPulk- piltidelt nähtud ekskavaator EO-3311G on sarnane vene sõjaväe insenervägedes kasutusel olnud EO-40 (mälu võib ka margi suhtes petta ), milline asus Kraz autol. Sellisega olen ka ise harjutamise mõttes pidanud mulda tõstma, igastahes juhiti trosside vintse ühe kangi abil ja jalgade all olid piduripedaalid, kui õigel ajal jätsid piduritele vajutamata, siis tuli see kopp täie lauluga vastu maad, trossid olid plokkidelt maas ja segamini ning tühja tööd jätkus kauemaks.