auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
Lugu siis selline, et sain kroomitud jubinad kätte ja panin ka tsiklile külge....ilus kena kõik, aga oh häda - vaja paar tehnoloogilist auku juurde teha, et voolujuhtmeid peita. Siit küsimus - kuidas kaitsta kroomi puuritud augu ümbruses, et see sealt edasi ei mureneks ja roosteuss vahele ei läheks?
RE: auk kroomi sisse -
TeeTL - 17-04-2006
selle kirjelduse järgi ei saa küll aru, mis jubinatega on tegemist, kuidas augud suudavad juhtmeid peita, ja miks neid on üldse vaja, kui originaaltükis polnud neid ette nähtud?
Aga kui tegu on juhtmete läbiviiguga läbi kroomitud pleki, siis võiks ju kasutatada kummist läbiviigutihendeid ehk kummikorke, mille servade aluse teed mingi roostetõrjeainega kokku.
RE: auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
nuh...tegu on lenkstangiga
RE: auk kroomi sisse -
korvimees - 17-04-2006
Kasuta läbiviike.
RE: auk kroomi sisse -
Väravamehaanik - 17-04-2006
Lenks on siiski olulist tugevust nõudev roolisüsteemi osa, mis peab olema ka turvaline. Igsuguste keevitamiste ja puurimiste osas tuleks eelnevalt sügavalt juurelda originaali muutmise osas. Originaallenksudes valdavalt suuremad augud on siiski pressitud ja keevised, mis puudutavad toru ennast, mitte klambreid, on teostatud pisut teisel viisil kui kodusel.
Aga ega vigastatud kroomi ei saagi millegagi kaitsta, ainus võimalus metalli kaitsta on kroomi endaga, st uuesti kroomimine. Kõik muud vahendid on tunduvalt ajutisemad.
RE: auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
5 mm auk tollisesse lenksu ei tohiks ju palju häda teha, seal gaasirutskast pisut vasakul ja 5 x 15 mm keskel kinnituste vahel? Kus see eg enam on uuesti kroomida, niigi hiljaks jäänd
RE: auk kroomi sisse -
valdo - 17-04-2006
Leistangi läbimõõduga võrreldes väike puuritud auk (alla 1/4 leistangi läbimõõdust) vast selle mehaanilist vastupidavust oluliselt ei vähenda. Küll aga suurem auk, mille tegemisest vähemalt mina loobuksin.
Mis kroomtud eseme hilisemat lõikamist (sh puurimist) puudutab, siis minu arvates on peamine halja metalli kaitsmine töötluspiirkonnas. Seda nagu ikka traditsioonilisel viisil - fosforhappe-põhine roostesurm, happekrunt, täitekrunt, välisvärv. Ka siis, kui pindala on ruutmillimeetrites.
Ning täiendavalt tuleks kaitsta kroomiserva mahakoorumise eest, st lõigatud kroomiserv ei tohiks alluda "vässutamistele", "sikutamistele" vms. Nt kaitseb poltühendus, teise detailiga kindel liide, siin juba mainitud kummikaitse läbiviigu kohal jms.
Loomulikult on see kõik hädavariant, st mina eelistaksin mehaanilist töötlemist enne galvaanilise katte alla panemist.
RE: auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
ok
RE: auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
fosforhappe-põhine roostesurm, happekrunt, täitekrunt, välisvärv - paluksin siinkohal lähemat seletust mis-on-mis
RE: auk kroomi sisse -
myrakaru - 17-04-2006
Mis sa neid juhtmeid ikka niiväga peidad. paned neile kena musta kõri ümber ja selle siis klambritega lenksu külge.
Jutt käib ikka motikast?
Kui juhe häirib, siis kuidas igasugu trossidega on?
RE: auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
tross on tross ja juhe on juhe...vat häirib just see, et ta jääb ülemiste prillide juures looklema...nu IMHO
http://poison.msn.ee/ural/P1017581.jpg
http://poison.msn.ee/ural/P1017136%20copy.jpg
vat sinna vasakult lenksu poolt juhiks läbi toru ja roolisamba augu neli peenikest juhet
RE: auk kroomi sisse -
Väravamehaanik - 17-04-2006
Aga vanasti kasutasid chopperi mehed juhtmete ja trosside peitmiseks kroomitud dušši segisti vooliku katet. Ehk on abiks ka see teadmine.
RE: auk kroomi sisse - poison - 17-04-2006
ei kõlba see variant...eks ma lähen augustamise teed...