automoto.ee foorumid
K: generaatori rike - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: K: generaatori rike (/showthread.php?tid=16154)



K: generaatori rike - tõnn - 28-05-2006

generaator laeb ainult kõrgetel pööretel, 11-13 volti, milles viga?


RE: K:  generaatori rike - valdo - 28-05-2006

tõnn Kirjutas:generaator laeb ainult kõrgetel pööretel, 11-13 volti, milles viga?

Palun täpsusta sõiduki marki ja generaatori tööpõhimõtet. Lihtsalt maailmas on eri tootjad kasutanud väga palju erinevaid süsteeme. Alustades alalis- ja vahelduvvoologeneraatoritest ning lõpetades erinevate releede/regulaatoritega (lihtsast releest-paarist keerulise pooljuhtskeemini).


RE: K:  generaatori rike - tõnn - 05-06-2006

tegemist on toyota hiace vahelduvvoolu generaatoriga, millel on laadimisrelee sisu välja vahetatud mingi x relee vastu, nagu opel asconal (must tablett) ja sinna kõrvale on veel mingi takisti ka aretatud.
laadimine on ainult kõrgetel pööretel.
ehk on kellegil originaal releed pakkuda?
kas ma panen kõvasti mööda, kui arvan, et kui selle tekisti takistust muuta, siis saab laadimist reguleerida?


RE: K:  generaatori rike - tõnn - 06-06-2006

...ning mis on normaalse laadimise amprid ja voldid 1000 ja 3000 pöörde juures?


RE: K:  generaatori rike - Avo - 06-06-2006

12V süsteemi puhul on normaalne generaatori väljundpinge 13,8...14,2V. Laadimisvoolu (nagu Sa küsisid, "ampreid") suuruse kohta ei saa selliselt vastata. Vool sõltub ju pingest ja takistusest (meenuta kooliajal õpitud Ohmi seadust) - seega otseses sõltuvuses aku seisundist: täis-tühi, vana-uus...
Küll aga ära proovi töötava mootori korral kunagi akut lahti ühendada. Sellise tegevuse tulemusena võib vahelduvvoolugeneraatori puhul (erinevalt alalisvoolugeneraatorist) süsteemi pinge tõusta sajakonna või enam voldi suurusjärku ning küpsetada kogu autol oleva elektroonika maha.


RE: K:  generaatori rike - tõnn - 07-06-2006

voldid langevad, kui koormust tõstan.


RE: K:  generaatori rike - taruvaras - 07-06-2006

Ka riknenud/ lekkivate dioodidega (piisab ühestki) tekkivad sellised laadimisprobleemid.


RE: K:  generaatori rike - tõnn - 08-06-2006

niiet siis põhjus on pigem dioodides kui relees?


RE: K:  generaatori rike - valdo - 08-06-2006

tõnn Kirjutas:niiet siis põhjus on pigem dioodides kui relees?

Niiviisi "kaugjuhtimise" ja hüplike kirjelduste teel ei saa reeglina vea tegelikku põhjust välja selgitada. Soovitan Sul generaator ja relee näpus minna kellegi kogenud autoelektriku juurde (või minna sinna terve autoga), kes tõenäoliselt vea üsna kiiresti lokaliseerib.


RE: K:  generaatori rike - tõnn - 09-06-2006

kas kuskilt pole saada rikkeotsingu tabelit?
autoelektrik tahab antud töö eest ~500 saada, mis on minu, kui ajateenija jaoks rohkem kui 3 kuupalk.

kas dioodide põhjalikumaks kontrollimiseks tuleb nad lahti joota ja lambi ning vooluga kontrollida, või piisab ainult geneka lahtivõtmisest ja testriga kontrollimisest.


RE: K:  generaatori rike - tõnn - 27-06-2006

lähemal uurimisel avastasin, et staator on lühises ja dioodid on läbi kärssand.
kui kellegil on mõni üleliigne 80 aasta diisel toyota generaator, millel on pidurivõimu pump küljes, võib ka olla mittetöötav, siis andku teada.

kas on siis foorumis mõnda generaatori spetsialisti?



RE: K:  generaatori rike - tõnn - 27-06-2006

niisiis, vahetasin välja staatori, mis oli teist tüüpi toyota geneka oma, sinna külge panin ergutusmähise dioodid ja hakkas tööle, kuid töötamisel läheb kuumaks, kas veel mõni leke?