automoto.ee foorumid
võrri süüde - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: võrri süüde (/showthread.php?tid=17002)



võrri süüde - niketrtr - 07-08-2006

Küsimus siis selline, et kas ma pean kontakti vahed panema 0,4mm siis kui kolb on ÜSS-is või 4mm all pool ÜSS-ist, keegi rääkis, et kontaktid peavad avanema 4mm enne kui kolb jõuab ÜSS-i. Olen üle poole võrri teemadest läbi lugenud, aga sellele pole veel vastust leidnud. Mootoriks on mul Д 6.


RE: võrri süüde - asixmer - 07-08-2006

2-3mm enne ÜSS-i


RE: võrri süüde - Ishijupp - 07-08-2006

kontaktivahed pannakse paika maksimumi järgi- 0,4 mm on maksimumvahe. Maksimaalselt lahti on kontaktid siis, kui tõukur (hmmm, noh see julla, mis kontakte lahti lükkab) on nuki "harjal"


RE: võrri süüde - niketrtr - 07-08-2006

Aga kas see kontakti haamri küljes olev välja ulatuv osa, mis läheb vastu magneti keskel asuvat punni(see välja ulatuv osa ja see punn tagavad ka kontaktide avanemise), peab olema selle punni nuki harjal siis kui kolb on ÜSS-is või 2-3mm enne ÜSS-i, keegi rääkis kunagi, et kontaktid peavad avanema kui kolb on 2-3mm pärast ÜSS-is, siis peaks vast kontaktid puudutama nuki harja kui kolb on 2-3mm pärast ÜSS-is.

Kahtlen kas keegi aru ka sai mu jutustToungue


RE: võrri süüde - Ishijupp - 07-08-2006

nu, nu Smile Mõtle nüüd ikka järele- säde tekib sel hetkel, kui kontaktid avanevad, ja avanevad nad ikka pisut varem kui nuka harjal olles. Ühesõnaga unusta ära muu teooria ja toimi järgmiselt:
1. säti tõukur nuki harjale ja reguleeri kontaktivahe õigeks.
2. keera süüteplaadi kruvid lahti nii, et saad süüteplaati liigutada (mitte liiga lõdvaks!). Nihuta süüteplaati pisut, aja mootorit ringi ja vaata millises kolvi asendis toimub süüde. Korda protseduuri kuniks süüde toimub 2-3 mm enne ÜSS.
3. Vääna kruvid kinni, kontrolli süütehetk üle ja asu kimama Big Grin


RE: võrri süüde - teitur - 07-08-2006

Süütehetk on d6 mootoritel 3,5 mm enne Ü.S.S



RE: võrri süüde - Jan - 07-08-2006

ja kontaktivahe peab olema 0.2mm


RE: võrri süüde - niketrtr - 07-08-2006

Tänan kõiki vastanuid, sain siis täna võrril süüte paika, ennem ei tahtnud hästi käima minna aga nüüd kõik korrasWink


RE: võrri süüde - Pets4991 - 27-11-2006

teitur Kirjutas:Süütehetk on d6 mootoritel 3,5 mm enne Ü.S.S

Aga D8 mootoritel?


RE: võrri süüde - teitur - 27-11-2006

Peaks sama olemaWink


RE: võrri süüde - Pets4991 - 28-11-2006

teitur Kirjutas:Peaks sama olemaWink
Ok tänud!


RE: võrri süüde - teints - 04-12-2006

D8 mootoril on süütehetk 3,2...3,7 mm enne Ü.S.S. ja kontaktivahe 0,3...0,5 mm. Täpseks hetke seadmiseks on vaja indikaator-kella ,pirni ,patareid ja lehtkaliibreid. Täpsema töö kirjelduse leiate mõnest A.PALU raamatust.


RE: võrri süüde - taruvaras - 05-12-2006

Ishijupp Kirjutas:...:
1. säti tõukur nuki harjale ja reguleeri kontaktivahe õigeks.
2. keera süüteplaadi kruvid lahti nii, et saad süüteplaati liigutada (mitte liiga lõdvaks!). Nihuta süüteplaati pisut, aja mootorit ringi ja vaata millises kolvi asendis toimub süüde. Korda protseduuri kuniks süüde toimub 2-3 mm enne ÜSS.
3. Vääna kruvid kinni, kontrolli süütehetk üle ja asu kimama Big Grin
Võrridel siiski käib süütesättimine ja kontakti vahe paikapanek üheaegselt ehk see "õnnemäng". Kui saad kontaktid õigel ajal avanema, ei pruugi kontaktivahe õige veel olla. Kontaktide alusplaati liigutamata, kuid kontaktivahe suurendamisel toimub ka automaatselt teatud määral süütemomendi varajanemine, kuna kontaktide vasara poolt keeratakse nukkmuhvi poole, ning selle tagajärjel nukkmuhvi sile tahk hakkab ka nüüd varem vastu kontaktide vasara liugetalda puutuma, mille tulemusena kontaktid avanevad ja toimub säde. Kontaktivahe vähendamisel on puude nukkmuhvi ja haamerkontakti liugetalla vahel tiba hiljem, seega ka säde hiljem. Need toimingud on võrreldud kolvi ja seega ka nukkmuhvi ühes ja samas asendis.
See jutt on algajaile ehk segane, kuid kogenenumad saavad aru.  


RE: võrri süüde - teints - 05-12-2006

Seda "õnnemängu" ongi vaja millegagi kontrollida ja seda saab teha indikaator-kella ,pirni ja kaliibritega. Saadud tulemuse põhjal saame teada kuhu poole on vaja kontaktide alusplaati liigutada ,et saada täpne ajastus ja kontaktivahe. Selline meetod võib algajate jaoks tõesti keeruline olla. Täpne süüte ajastus annab mootorile maximaalse võimsuse ,mis on võrri puhul väga oluline ,kuna võimsus niigi väike.