automoto.ee foorumid
GAZ 21 klapivahed - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: GAZ 21 klapivahed (/showthread.php?tid=18927)



GAZ 21 klapivahed - sm.Poljakov - 22-01-2007

Kui suured peavad olema GAZ 21 klapivahed? Tänades sm. Poljakov.


RE: GAZ 21 klapivahed - Aare - 23-01-2007

Klapivahed tehasest kaasas olnud  raamatu andmetel mootori  15-20 kraadise temperatuuri juures on järgmised: 1 ja 8 klapi vahe -  0,20-0,25 mm, ülejäänud klappidel 0,25 -0,30 mm.


RE: GAZ 21 klapivahed - sm.Poljakov - 23-01-2007

Aare Kirjutas:Klapivahed tehasest kaasas olnud  raamatu andmetel mootori  15-20 kraadise temperatuuri juures on järgmised: 1 ja 8 klapi vahe -  0,20-0,25 mm, ülejäänud klappidel 0,25 -0,30 mm.
Tänud! Info suureks abiks!


RE: GAZ 21 klapivahed - eno1 - 23-01-2007

Mina olen reguleerinud 0,25.välimised pisut pinguga teised väheke lõdvemalt.Sõitnud mootori korral jälgida kindlasti nukkvõlli kulumist ja kaliiber asetada kulunud kohale.


RE: GAZ 21 klapivahed - Aare - 24-01-2007

Olen aastaid reguleerinud klappe ka selliselt, et töökuumal mootoril klapikambri kaan maha ja klappidele jätnud väikese vahe sisse. Nookurit liigutades üles alla ja siis peab jääma väike kõks sisse. Selliselt reguleerides vahed ei sõltu detailide sfäärilise pinna ebaühtlasest kulumisest. Kaliibriga jännates kaliiber toetub kõrgematele pindadele ja tegelikul tööprotsessil vahe osutub suuremaks. Panen korraks käima ja kohe on aru saada, kui mõni vajab järel reguleerimist. Peale käivitamist kontrollin veelkordselt kirjeldatud meetodil vahed üle.


RE: GAZ 21 klapivahed - taruvaras - 25-01-2007

Aare Kirjutas:Olen aastaid reguleerinud klappe ka selliselt, et töökuumal mootoril klapikambri kaan maha ja klappidele jätnud väikese vahe sisse. Nookurit liigutades üles alla ja siis peab jääma väike kõks sisse. Selliselt reguleerides vahed ei sõltu detailide sfäärilise pinna ebaühtlasest kulumisest.  Kaliibriga jännates kaliiber toetub kõrgematele pindadele ja  tegelikul tööprotsessil vahe osutub suuremaks. Panen korraks käima ja kohe on aru saada,  kui mõni vajab järel reguleerimist.  Peale käivitamist kontrollin veelkordselt kirjeldatud meetodil vahed üle.
Sama "tunde" meetodit kasutan ka mina aastaid, mitte ainult volgade vaid ka teiste vene automootorite (ka VAZ) klappe reguleerides, kõik reguleeringud siiani probleemivabad.