automoto.ee foorumid
Valime süüte(küünla)juhtmed. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Valime süüte(küünla)juhtmed. (/showthread.php?tid=19032)

Lehed: 1 2


Valime süüte(küünla)juhtmed. - arvi100 - 28-01-2007

Iga kaupmees kiidab just temal müügis olevaid süütejuhtmeid,ka
tootjafirmad on erinevad:NKG,Champion,Bremi,ProSparks j.n.e.Ka sisult
on nad erinevad:vask kiuga või n.n "tahmanöör",õiget nimetust ei
teagi.
Auto,mis uusi juhtmeid vajab on Žiguli,ühe süütepooli ja kontaktidega
jagaja.Kulutaks vast nii 400 krooni jagu komplekti eest(4+1).
Niiet mida võtta,mida jätta ?


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Jesper - 28-01-2007

Sellise pisiasjaga ei maksa oma pead liialt vaevata. Võta mingid normaalsed, päris Vene omadega ei viitsiks mina isiklikult jamada, aga noh näiteks Motorcrafti omad ei tohiks veel väga kallid olla ja valmistamise kvaliteet on ka normaalne. See jutt karbi peal et vot meil on siis selline südamik ja seal ümber selline materjal x ja siis veel punutud y materjalist põimik ümber ja madal takistus ja nii edasi on 95% ulatuses marketingimeeste hülgemöla, need erinevused on ikka väga marginaalsed. Hea ja halva juhtme vahe on põhiliselt selles, et heal juhtmel on otsad nii kõvasti kinni et võib ka 100 korda kinni-lahti teha, halval juhtmel on need vahel kehvemini kinni. Aga noh kui sul iga päev küünlad maas ei käi siis pole sellel ka tähtsust.


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Tafka - 28-01-2007

Eks iga üks jah kiidab enda firmas müüdavaid või endale hinge lähedasi juhtmeid. Nii,et ma siis soovitaks Bremi.....sai Dneprile ostetud ja kuna süütepooli otsad tuli ise natukene ümber teha siis andis originaal otsasi ära tirida...lõpus saigi lihtsalt ära lõigatud.
Ja hind jäi kuskil 130-140.- kanti 2 juhet kokku(60cm pikad)
Muidugi need sai ise valitud stendilt...."komplektid" margi järgi on tsipa kallimad aga võid uurida....Zigulile ei tohiks üle 400.- küll minna(võin ka eksidaSmile )


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - 13piisab - 28-01-2007

kusagilt kõrvu jäänud, et motospordis kasutatakse ikkagi vaskjuhtmeid. Ilmselt see seletab ka mind omal ajal hämmastanud opeli C20XE (110kW 2,0 R4 vabalthingav) juhtmete hinnad, mis eri tootjatel algasid kõigil 2keek/komplekt (sport-wannabe Smile ). Nimelt leidsin oma teiselt sama motoga masinalt just vaskjuhtmed küünlapiipude pealt...

muudatus: aga samas - vene vaskjuhe pole õige juhe. Sellele eelistan nn "silicone" juhtmeid iga kell Smile
muudatus2: kas tõesti saab 400eek/komplekt korralike tootjate juhtmeid? Kui ka vaske, siis nende puhul võib siiski olla tarvidus vene masinatelt tuttavate nn raadiohäiresummutite järele (mis "moodsama" opeli vaskjuhtme näitel võib ka juhtme otsa "ehitatud" olla)...


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - taavi - 28-01-2007

mina oma volvole ostsin komplekti umbes 200 krooni eest, silikoonjuhtmed, paki peal kirjas veel "for racing cars only" Cool
firma nime ei mäleta, aga automaailmast need pärit, paremad on ikka, kui 15 aastat vanad originaalid, siiamaani pole küünlajuhtmetest tingitud jamasid olnud.


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - stennadi - 28-01-2007

Ma olen kõikidele autodele Bremi toodangut ostnud. Käib küll.


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Jesper - 29-01-2007

Vaskjuhe on ikka täiesti race-only teema, just rämedate raadiohäirete tõttu. Seoses elektrooniliste abimeeste levikuga on vaskjuhtmete kasutamine ka seal hääbumas. Igapäevaautodel on voolu juhtiv osa ikka kas süsinikust südamik või siis peenest juhtmest ümber mittejuhtiva südamiku keritud spiraal. Ma arvan et sul Teet on see viimane, otsast paistab see tihti vaskjuhtme moodi. Sellest ei ole mõtet mingit teadust teha, küünlajuhe on üks selline hea asi auto juures mis kas töötab või mitte, vahepealseid variante eriti pole Smile

See 2000 eek/komplekt on ikka turu segmenteerimine, kallima auto ostnud inimestelt saab vidinate eest rohkem koorida. Ma kujutan ette et Lamborghini küünlajuhtmete komplekt võib veel 10 korda kallim olla, mis siis et omahind on kõigil sama. Selleks et ei saaks odavaid juhtmeid ise asemele aretada, tehakse lihtsalt otsad mingi imekuju ja/või mõõduga ja korras. Puhas marketing.


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - ats97 - 29-01-2007

Oma 2105 peale ostsin Champion silikoonjuhtmed ja mootor töötas kui kell! Vanade juhtmetega pimedas kapote alla vaadates ning käega juhtmeid katsudes oli ikka paras "ilutulestik" ja niiske ilmaga puhkis ka natuke mootor. Champion juhtmed valisin vajalikud mõõdud vitriinist ning hind oli neil ca 65-85.-eeku/tk(olenevalt siis pikkusest).


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - valdo - 29-01-2007

Kes selataks mulle (kui rumalale) ära - kui küünlajuhtmed (kõrgepingejuhtmed) on piisavalt paksu ca (4-5 mm) isolatsiooniga läbilöökide vältimiseks ning piisavalt korraliku soonega voolu juhtimiseks (mitmekiuline vasktraat keskel), siis mida juhtmelt veel vaja?

Ehk milleks see totaalne jahumine ühtede ja teiste firmade juhtmtete ümber? Vrd - tavaliste (madalpinge)juhtmete ümber sellist tantsu ju ei käi, peaasi, et isolatsioon on korralik ja ristlõige piisav.

Vanasti müüdi kõrgepingejuhet lausa keras, tükelda sellistesse juppidesse nagu tahad. Ja uunikumide jaoks saab seda niiviisi ju endiselt.

Ja last not least - autokonstruktorid on ajaloo vältel konstrueerinud ka autosid, mis ei vajagi kõrgepingejuhtmeid. Ford A-l (ja selle mootori osas koopiatel GAZ-A-l ja GAZ-AA-l) ulatub jagaja välja plokikaanest ning küünaldesse lähevad juhtmete asemel jäigad latid...


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - agaa - 29-01-2007

Valdo võttis sõnad suust. Gaz 2410 jamasin tükk aega Champion firma nö silicon juhtmetega (sees puudub nö vask vaid on mingi must ollusCool).Küll mootor puterdab küll küünlad märjad jne. Läksin suvalisse poodi mis kaupleb Vene päritolu varuosadega ostsin sealt musta süütejuhet sobiva koguse (68-eek, vasega loomulikult) ja olen kõigist eelnevatest muredest prii.Minu ISIKLIK (rõhutan sõna isiklik sest nii mõnigi võib arvata ,et õhutan rassivaenu kuna eelistan sõnu musta ja vene) seisukoht on see"Mida lihtsam süütesüsteem seda lihtsamad(vaskkiuga) juhtmed." Raadiohäiretest rääkis Valdo juba aga siiski tooks veel ühe näite kui aeti raadiost kostuvat "vilinat krõbinat" taga ,mille süüks arvati Nõukaaegsed süütejuhtmed AGA viga parandati kui lisati üks nö "kondensaator" generaatori vooluahelasse.
Samas kellele ema kellele neeger.
NB.Keeleinstituudis tehtud uuringu järgi puudub Eesti keeles sõnale neeger halvustav tähendus(mitte nagu ühes suurriigis).


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - jyrgen - 29-01-2007

Hiljuti sai just endale muretsetud kõrgepinge juhet 2m + otsad ja ise valmis meisterdatud - kokku 140 eeku. Masinaks oli M401, kuid sellest hoolimata ei mõista ma, miks see juhe kehvem peaks olema, kui mõni SUPER-HYPER SPECIAL sparkcable ja hinda 150 eek/tk Smile


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Jesper - 29-01-2007

No nagu mainitud sai, täisvaskjuhtmed tekitavad raadiohäireid, mis omakorda häirivad kõikvõimalike elektrooniliste süsteemide tööd. Ma isiklikult olen liiga laisk et nii mõttetut asja ise meisterdama hakata, enamasti ei maksa valmis komplekt üle paarisaja krooni.


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - valdo - 29-01-2007

Jesper Kirjutas:No nagu mainitud sai, täisvaskjuhtmed tekitavad raadiohäireid, mis omakorda häirivad kõikvõimalike elektrooniliste süsteemide tööd. Ma isiklikult olen liiga laisk et nii mõttetut asja ise meisterdama hakata, enamasti ei maksa valmis komplekt üle paarisaja krooni.

Nojah, siis ei saa neid kasutada sõidukitel, millele on plaan raadio sisse panna. Näiteks GAZ-51-l 1. seeria Pobil ja Alma-Mossel saab aga suurepäraselt Smile

Samas... tavaline piip peaks sisaldama summutustakistit ja selle jama lahendama?


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Jesper - 29-01-2007

No milles need kaasliiklejad süüdi on Smile Raadiohäired on lisaks lihtsalt üldnimetus, häired on oluliselt laiemas sagedusalas kui raadio kuulamiseks vajalik. Ma seda summutustakisti asja ei tea ja ausalt öeldes ei tahagi teada - nagu ma juba korduvalt olen öelnud, nii lihtsast asjast teaduse tegemine on rohkem masohhism Smile


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - ahtos - 29-01-2007

Kirjutamata reegel on kui on kontaktidega süüde siis vaskjuhe elektron süüte puhul aga silikoonjuhe


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - arvi100 - 30-01-2007

Jesper Kirjutas:Sellise pisiasjaga ei maksa oma pead liialt vaevata. Võta mingid normaalsed, päris Vene omadega ei viitsiks mina isiklikult jamada...

Säh sulle kooki moosiga.Täna jõudis minuni hilinenud sünnipäevakingitus
(õige oli 27.jaan).Nimelt kinkisid oma firma töökojamehed mulle
komplekti küünlajuhtmeid,toodetud Venemaal,ОАО Цитрон`i poolt.
Марка провода - «Delphi Packard Elektric Sistems» - силиконовый.
Big Grin


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - valdo - 30-01-2007

ahtos Kirjutas:... silikoonjuhe

Seletage keegi mulle rumalale ära - mis imeloom see silikoonjuhe ikkagi on ehk siis "millega seda süüakse"?

Niipalju kui mina tean, on silikoon elektrit mittejuhtiv orgaaniline materjal, millel on struktuurist tingituna head plastsuse- ja vastupidavuseomadused. Vrd - kookide silikoonvoonvormid, naisterahvaste silikoonist kunstrinnad, silikoontihendid sanitaartehnikas, ehituses ja mujal jms. Seda viimast kasutusala olen isegi masspruukinud (teist kasutusala täpselt ei tea Wink Wink ).

Kuna termin "silikoonjuhe" käibib termini "vaskjuhe" kõrval, siis paneb see vargsi oletama, et silikoon (silikoonil põhinev?) on selles juhtmes elektrit juhtiv materjal ehk kiud? Või ei ole?

Ehk siis - millisest ainest ja kuidas on silikoonjuhtmete korral valmistatud/lahendatud:
- kõrgepingele vastupidav juhtmeisolatsioon;
- voolu juhtiv kiud.

Kas ma saan nt tavalist klassikalist mootorrattapiipu silikoonjuhtme otsa kruvida, kus piibu sees olev kruvi keerab end juhtme sisse kiu lähedusse, samal ajal kui juhe ise läheb isolatsiooni pidi pinguga karboliidist/tekstoliidist/eboniidist piibu sees olevasse keermesse kinni? Või nagu (punn)võrri mootoris tavaks, et juhe keeratakse mootori korpuses olevasse karboliitkorgi sisse kinni ja juhtmekiu puhastet ots läheb vastu süütepooli kõrgepinge-väljaviigu klemmilapakat...


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Romka - 30-01-2007

Ma ei tea ka mida oma Gaz 53-ga ette võtta. Nüüd külma ilma ja väikse õhuniiskusega töötab hästi. Vihmase ja niiske ilmaga vahest kõik silindrid ei tööta, kapoti all ilutulestiku ka pole. Ei teagi mida vahetada või mida teha.  


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - Jesper - 30-01-2007

Valdo küsimustele vastuseks:
http://www.magnecor.com/magnecor1/main.htm
http://sdsefi.com/techcomb.htm

Samas võiks vestluses ikka autode juurde jääda, tõenäoliselt ei ole punnvõrridele ja muule sarnasele sobivad lahendused veidi arenenumatele aparaatidele kõige optimaalsemad.


RE: Valime süüte(küünla)juhtmed. - 13piisab - 30-01-2007

Jesperi esimene link viib ainult reklaamjutule, mis räägib, kui hea ikka "Õäöüõäöü" küünlajuhe on ning teatab, et ta erineb teistest kardinaalselt Smile
õige koht seal:
http://www.magnecor.com/magnecor1/truth.htm

nagu ma aru olen saanud, ei tähenda "Silicone" juhtme puhul "Silicone" mitte räni vaid tõesti silikooni. See on isolatsioonimaterjal. Aastaid tagasi oli siin foorumis vastav teema jutuks. Juhiks on süsinikupuru (nagu Jesperi pandud teise lingi asjalik jutt teatab) - ning seda leiab "silikoonjuhet" lammutades tema südamikust tõesti.
süsinikjuhiga juhtmete takistus on suurusjärgus mõni kilooom. Mu ARVAMUS: sellest ei maksa end häirida lasta ning vase pisikest takistust taga ajada - kuna mõlema takistus on võrreldes jadamisi oleva küünla 0,8..1,1mm elektroodi õhupilu kui vooluringi suurima takistusega elemendiga siiski väga-väga väike. Eks süütehetkel ioniseeritakse küünla elektroodi vahel küll segu (kui küünlale paarteist kV rakendub) - aga mu kõhutunne ütleb, et eriti heaks juhiks see õhk seal siiski ei muutu.
teine Jesperi pandud link on väga hea - "Ignition wires" osa purustab müüte lausa möödaminnes Smile

Jesper, ma leidsin ikka tavalised vaskjuhtmed oma kapoti alt - nagu ka mainisin, olid juba vene masinatel kasutusel "raadiohäiresummutajad" ning ilmselt on neil juhtmetel asjad lihtsalt "built in". Mis nende tööpõhimõte on, sellest oleks aga küll huvitav kuulda. Süüde on ju vooluimpulss ning impulsi raadiospekter on väga lai - "müriseb" kõigil sagedustel, kasutades vaskjuhet antennina. Kaasfoorumlased "mrali" ja "laur4" kui TTÜ raadiotehnikas teaduskraadi taotlevad oskavad ehk seletada - mina olen valinud natuke lihtsama/praktilisema suuna Wink