automoto.ee foorumid
Pannonia T1 1962 - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Projektipäevikud (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Teema: Pannonia T1 1962 (/showthread.php?tid=19071)

Lehed: 1 2 3 4 5 6


Pannonia T1 1962 - siimlane - 01-02-2007

Tere

On siis ka aeg teha oma teema, et lahata siin erinevaid taastamisel ette tulevaid probleeme ja küsida igasuguseid küsimusi. Selle Pannonia taastamine sai alguse sellest, et surfates kaugetes internetisügavustes märkasin kodanik oldmoped'i lehel müügis olevat ratast, mis piltide pealt tundus olevad täiesti komplektne ja väga hea toorik tehasekonditsiooni taastamiseks. Pärast esmast vaatlust ei läinudki palju aega mööda kui juba võis ratast kohata minu garaažis. Soetasin siis selle 2006 septembris. Tegin sellega ka mõne sõidu koduõuel veendumaks, et peaks tegema korraliku remondi enne järgmisi sõite. Nii jäi tsikkel seisma garaaži mõneks ajaks, mina aga leidsin endale rakendust ARK-i vahet jooksmisega. Registreerimisprotsess võttis aega ei rohkem ega vähem kui kolm kuud. Selle aja jooksul täitsin erinevaid pabereid käisin nende  soovitusel ära erinevates eesti servades ja lõpuks pärast pikki ponnistusi anti need numbrid siis kätte.

Panen ka mõned pildid siis esialgsest seisukorrast. Pildid siis tehtud kodanik oldmopedi poolt.

[attachment=24922]
[attachment=24921]


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 02-02-2007

Tere

Praeguseks on tsikkel lammutatud molekulideks ja värvitud osad ka liivapritsist läbi käinud. Eile käisin ka Kloostrimetsa motopoes ning saatsin kõik kroomosad värskenduskuurile ja tähtajaks lubati kaks kuud. See peaks enam vähem sobima minu plaanidega kevadeks sõiduk täiesti valmis saada. Kuna uusi Pannonia osasid ei ole eestis saada, siis on pilk suunatud natuke kaugematesse maadesse. Nimelt on mingil põhjusel selle ratta kõik kroomveljed üle värvitud, värvi alt tuli aga välja üks suur roostehunnik. Seega leppisin just kokku interneti vahendusel, et saadan tsikli ja külka ratta rummud saksamaale ja mõne aja pärast tagastatakse mulle täiesti uued veljed. Niisugust teenust pakutakse http://www.speichen.info/. Nagu ma olen aru saanud, ei ole mõtet ka summuteid ja leegikaid taastada kuna need saab edukalt osta nii ebay'st kui ka kloostrimetsast.

Teine õnnestumine on see, et sain kontakti ühe ungarlasega kelle käest võimalik tellida praktiliselt kõiki uusi kummiosasid pannoniale. Projekti alustades oligi suurimaks kartuseks see, et neid pole kuskilt võtta. Praeguseks on kohale jõudnud paagi küljekummid ja rutskad, ülejäänu on alles teel. Samuti sain kätte kleepsud, mis käivad paagi külgedele. Need tulid kaa ungarist tellides odavamad kui ise tehes.

Praegu tunnen suurimat puudust järgmistest detailidest, nii et kui kellelgi on üle, andke teada, saame kindlasti kokkuleppele:

karbussi nõel
lenksulukk
külgkorvi tagatuli
T1 varuosade kataloog

Mõned pildid ka lammutusprotsessist:
[attachment=24927]
[attachment=24926]
[attachment=24925]


RE: Pannonia T1 1962 - Mini - 02-02-2007

Kui küsida tohib palju nende rataste tegemine läheb?


RE: Pannonia T1 1962 - rulli - 03-02-2007

netis mul T1 viletsa kvaliteediga ja T5 parema kvaliteediga osade pildid üleval. http://pannonia.rulli.ee/
oh leiaks ise ka niipalju aega, et oma projekt lõpetada Sad


RE: Pannonia T1 1962 - taruvaras - 04-02-2007

Teema algataja rattast pilte vaadates tulid silme ette mälestuspildid lapsepõlvest. Vanaisa omas samat tüüpi tsiklit, 61.a. välja lastud. Kuna sel ajal sai kaasa sõidetud külgkorvis, on eriti meelde jäänud päikesekahjustusest säbruline kilest "tuuleklaas". Ja see vahva tagatuli...
Sinu ratta korviratas ei ole ka "pannilik", rohkem nagu "issilik", korvi esilatern oli ka ikka valge klaasiga ning kui mu mälu ei peta, siis ka alumiiniumist kaitsevõrega.
Aga Su projekt on tõsti väga heas komplektsuses.
Edu!


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 04-02-2007

Tere

Esialgsetel piltidel on tõesti Iž-i ratas külkorvile arendatud, aga mul olemas ka õige ratas, seega komplekteerimisega ei tohiks probleeme olla. Tegemise maksumuse kohta ei oska praegu veel midagi öelda kuna mu eesmärgiks on teha see ratas võimalikult ideaalsesse korda, olgugi et autentsuse huvites võiks näiteks triibud tsiklile pintsliga tõmmata, ma seda ei tee. Kogu pleki-, pahteldus ja värvitööd tehakse sellises kohas nagu Ammeco Auto(http://www.ammeco.ee)ja triibud tõmbab peale üks aerograafimees.

Panin internetti üles ka väiksed pildiseeriad detailidest enne värvimist/kroomimist. See asub aadressil www.zone.ee/pannonia1962

Külgkorvi tuledega on ka suhteliselt keeruline kuna  selle tüübi tagatuli on päris hinnas. Leidsin ühe koha kus müüakse aga hinnaks on 75 EUR. Kui mujalt ei leia või ei saa kuskilt maha kruttida seda, siis tuleb leppida vähe suurema investeeringuga tagatulesse.


RE: Pannonia T1 1962 - ahjakas - 04-02-2007

Kui saladus pole ehk jagad neid linke laiema ringiga kust sa juppe ostad!!KUNA endal varsti kah Panni projekt käsile tulemas oleksin huvitatud!


RE: Pannonia T1 1962 - Raudpats - 04-02-2007

http://beta.album.ee/node/89264244/16831024
mul pakkuda mootori mõlemad küljekaaned, tutikad, hinnasiltki veel küljes. Veel peaks olema üks tutikas kolb ja umbes 10 uut kolvirõngast.


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 05-02-2007

ahjakas Kirjutas:Kui saladus pole ehk jagad neid linke laiema ringiga kust sa juppe ostad!!KUNA endal varsti kah Panni projekt käsile tulemas oleksin huvitatud!

Tere

Olen palju asju ostnud ungari oksjonikeskkonnast www.vatera.hu kuid alates 15. jaanuarist nõutakse seal kohaliku pangakonto olemasolu. Seega on tehingud külmutatud mul kuni ungarisse sõiduni. Üritan selle sõidu seada samasse ajavahemikku mõne suurema vanatehnikalaadaga.

Kasutaja praud Iz-56 teemast leidsin viite OÜ Kaviali poe kohta, ja pean seda poodi kiitma kuna sain sealt kätte kõik simmerid ja laagrid mida vaja oli. Käisin ära ka Pidurimeistri OÜ-s küsimas klotside ja siduriketaste tegemise hinda. Kahjuks nad seal korksiduriketastega ei tegele ja nüüd tekkis vajadus uute siduriketase järgi. Kui kellelgi on kuskil kapiserval üle, andke teada. Saksamaalt saabus ka hinnapäring uute velgede kohta. Koos kokkuladumisega on ühe velje hinnaks 114 EUR. Nii kui natuke aega on, lähen lammutan veljed laiali ja saadan rummud saksamaale ära.

Tegin ka mõned pildid asjadest, mis on juba kohale jõudnud erinvatest euroopa maadest.
[attachment=24976]
[attachment=24975]
[attachment=24977]
[attachment=24978]


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 07-02-2007

Tere

Pärast väikest uurimist õnnestus leida uued sidurikettad rattale hinnaga 5 EUR-i tükk. Samuti jõudis kohale kotitäis kummidetaile ungarist. Esialgu on veel väike segadus mõnede detailidega, kuna ei oska neid kuhugi paigutada. Tuleb pühendada aega natukene varuosakataloogile, mis sai nädalavahetusel soetatud. Tegemist on küll mudeli TLF raamatuga aga T1 kattub enamuses sellega. Kuna ungaris tehakse juhtmestikke Pannoniatele nii odavalt, otsustasin ise seda mitte meisterdama hakata. Juhtmestik koos saatmisega läheb maksma 270 EEK-u. Senini on mainamata jäänud et koos rattaga sain kaasa ka terve hunniku uusi varuosasid. Näiteks kontakte oli seal vist oma 7 tükki, lisaks laagreid, rõngaid, pirne jne ja muidugi uhiuus tagatuli. Esimene omanik oli piisavalt hoolikas ja kogus kõik kokkuSmile Samuti leidub seal ka lisavarustuse asju nagu originaalpeegel, pump ja tööriistakott.

Väike pildike ka kummidetailidest:
[attachment=24981]


RE: Pannonia T1 1962 - vazmees - 08-02-2007

mul on üks väike aga tähtis küsimus sulle ma tahtsin teada kus asub raami number peale selle alumiinjum märgi raami ees.


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 08-02-2007

Tere

Vt. oma teist teemat kus sa sama küsimuse esitasid. Panin sinna pildi kaa.


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 08-02-2007

Tere

Toimunud on jälle väike progress. Meisterdasin valmis külgkorvi birka ühe suhteliselt kahtlase pildi järgi ja saatsin selle tegemisse kaa. Lasen neid teha kümmekond tükki, et kui kunagi kellelgi vaja peaks olema siis saab minu käest sümboolse raha eest. Kui kellelgi on seda tüüpi birkast paremat pilti siis võiksite privaatsõnumiga märku anda järsku saab parandusi teha. Minu mõlemal külgkorvil on see silt täiesti ära kulunud ja ainukesed nähtavad objektid on sisse löödud numbrid.

[attachment=25008]


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 09-02-2007

Tere

Kuna mul ei õnnestunud häsivarustatud eesti poodidest 4mm numbriraudu leida, mida vajan birka numbrite löömise jaoks, siis kuidagi kobamisi võitsin ühe USA ebay 4mm numbriraudade oksjoni. Võidu toonud pakkumiseks osutus 1 sent ja ega ma ise ka ei uskunud, et need kunagi peaks sealt kätte saama aga siiski. Paar päeva tagasi oli ümbrik postkastis mille sees oli korralik komplekt. Hinnaks kujunes siis 1 usa sent + 5$ transpordirahaSmile Nüüd siis saab teha uued ja korralikud birkad.

Kobamisi leidsin ka koha kust saab odavalt kätte ka kogu trossikomplekti. Teadmata on ainult see kas trossi kõri on hall ja kuusnurkne või on tegemist tavalise musta kõriga, mida kasutati hilisematel pannoniatel ja kõikidel ülejäänud maailma tsiklitelSmile


RE: Pannonia T1 1962 - vazmees - 09-02-2007

kui palju maksid kummitetailid?


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 09-02-2007

vazmees Kirjutas:kui palju maksid kummitetailid?

Tere

Kogu värk koos paagikummide ja rutskadega läks umbes 1700 krooni koos transpordiga.


RE: Pannonia T1 1962 - vazmees - 09-02-2007

ma tahtsin teada kas sul on ka märgitud kohtadele 1 ja 2 mingid raami numbrid?


RE: Pannonia T1 1962 - rulli - 10-02-2007

niih, vaatasin järgi. T1-l ('62 ja '63) on parempoolsel torul (sadulast vaadates; pildil nool nr 2) T1 ja 7 numbrit, birkal on T1 / ja kuus numbrit. T5 raami ei viitsind pasa alt välja kaevata.


RE: Pannonia T1 1962 - siimlane - 11-02-2007

vazmees Kirjutas:ma tahtsin teada kas sul on ka märgitud kohtadele 1 ja 2 mingid raami numbrid?

Tere

Käisin ka täna garaažis ja vaatasin mis kohtades võib seda raaminubrit kohata. Noole 2 juures on samasugune numbriformaat kui mootorilgi - koos valmistusaasta arvuga T12/.... Noole kolm juures on ka mingi neljakohaline number, mis jääb birka alla. Sellele ei ole tähendust veel leidnud.

Lammutasin täna velje küljest rummud lahti. Nüüd peab need ära puhastama ja poleerima, et saaks nad Saksamaale tegemisse saata. Haarasin kaasa ka piduriklotsid, et Pidurimeistri OÜ-st järgmine nädal läbi astuda. Kuullaagreid üle vaadates selgus, et Kaviali poodi tuleb tagasi minna kuna külgkorvi rattalaagrid jäid ostmata. Samuti rõõmustas mind täna postkasti potsatanud juhtmestik, nüüd on vaja natuke ungari-eesti tõlketööd teha, et saaks juhtmeotsad ikka õigesse kohta paigutatud.

Eile aitas sõber ka ära teha järjekordse arvutituuningu. Nüüd on siis olemas ka ratta birka. Viimane asi mis veel arvutigraafikat vajab on signaali peal olev väike sildike. Kuna minu silt on natuke kahjustada saanud siis vajan abi selles osas. Kui kellegi Pannonial on sarnane silt signaali peal olemas siis palun fotografeerige seda ja saatke mulle.

[attachment=25032]
[attachment=25033]
[attachment=25034]
[attachment=25035]


RE: Pannonia T1 1962 - ahjakas - 11-02-2007

Ega sul pole võimalust neid kleepse arvutisse skännida ja siis mulle saata?Kuna oleks endalgi neid vaja ja tellima ma nigunii ei hakka kuna ei ole selles teemas kuigi tugev ning pole plaanis neid kuskile teise riiki nüüd otsima kah minna!Rolleyes

Vabandan nüüd OT Pärast!