Veoautosport -
Sillu - 10-03-2007
Nii, sai koristamise käigus avastatud üks 80.-te lõpust - 90.-te algusest pärinev pildialbum ajast, mil sai veel veoautokrossi fännatud. Skanneerisin sealt ühte-teist ära - ehk on teistelgi huvitav vaadata
PS. Ühte-teist on samal teemal ja samast perioodist ka slaididena (90.-te alguses hakkas veidi vabamalt liikuma nõukogude ajal üldiselt defitsiitset ORWO diapositiivfilmi), aga ma pole suutnud välja mõelda, kuidas seda materjali digitaalsele kujule võiks saada.
RE: Veoautosport -
Sillu - 10-03-2007
järg...
RE: Veoautosport -
Sillu - 10-03-2007
järg...
RE: Veoautosport -
Sillu - 10-03-2007
järg...
RE: Veoautosport -
Sillu - 10-03-2007
järg...
RE: Veoautosport -
Sillu - 10-03-2007
...ja seekordse valiku viimased:
RE: Veoautosport -
Laurix - 10-03-2007
Lisan siis ka sellise huvitava netist leitud pildi:
ja:
Mõlemad pildid olen leidnud internetist.Viimase carrating.org' ist
RE: Veoautosport -
Edel - 10-03-2007
Tänapäevalgi kihutavad GAZ 51-52-53-d. tehnikale vist mingeid piiranguid pole,ehita kuis tahad. Kasti pole kah juba ammust ajast neil peal,kes neid kaste iga võistluse järel parandada viitsis.
Täpselt pole huvi tundnud,kuid see eelnev oli minu arvamus.
Need GAZ 51-d on ikka meeletud monstrumid. Autolehes vist kah ühes numbris kirjutas sellest. Lõppkiiruseks saadi 135km/h!
Kahju,et ZIL 130 klassi meil pole,Venemaal aga küll.
RE: Veoautosport -
-AsjaPulk- - 11-03-2007
EdR Kirjutas:Kahju,et ZIL 130 klassi meil pole,Venemaal aga küll.
Siin on üks pilt Zil-130'nest. Huvitav võib seal sees olla maandumise hetkel!
RE: Veoautosport -
visible - 11-03-2007
Sten Kirjutas:Mitmel pool on öeldud, et veokrossi viljeletakse Eestis ainukesena terves maailmas. On see tõsi? Või käib see ainult Gaz 51-52-53 kohta?
See käis arvatavasti jah ainult Gaz 51-52-53 kohta, peale Eesti sõidetakse veel Venemaal ja kas ka mitte ei olnud Leedus ?
RE: Veoautosport -
kolz - 11-03-2007
Veokatega sõidetakse krossi küll paljudes riikides, kuid rallit kui võidtlussporti vist ainult Eestis. Veokaralli paremad ajad jäid sinna 70-80-ndate paika. Siis oli pea iga kuu mõnes rajoonis võistlused, kus eespool startisid moskvitshid-žigulid, siis volgad ja lõpuks paarkümmend Gaz-51-52-te. Gaz-53 rallit ei sõidetud, aga kui oleks sõidetud oleks vist parim vaatepilt olnud. Hiiumaal oli vähemalt paar rallit aastas, aga enamasti kihutati ikka pimedas, vahel harva ka päevavalges. Pealtvaatajaid oli ikka palju. Aga miks veokate ralli välja hakkas surema oli see, et nad lõhkusid teed ära ja korraldajad ei vaevunud neid enam korda tegema peale võistlust.
Venes aga krossitatakse veel palju veoautodega,
http://www.russian-racing.ru/engine.php?S=news&A=view
Mingisugune võistlussari on veel veokatele Trial või midagi sellenimelist kus masinad peavad läbima praktiliselt läbimatut maastikku. Midagi Off-Roadi taolist.
Aga Eestis sõideti rallikrossi lisaks Gaz-51 - 52-le ka Gaz-53 ja Zil - 130-netega. Paar-kolm spets krossirada oli ka üle eesti. Ise olen Tamsalus krossi kaemas käinud 80-nendal aastal(oli vist ka Padaorus, võin ka eksida).
RE: Veoautosport -
andres22 - 11-03-2007
EdR Kirjutas:Need GAZ 51-d on ikka meeletud monstrumid. Autolehes vist kah ühes numbris kirjutas sellest. Lõppkiiruseks saadi 135km/h!
Kas see mitte 180 km/h ei olnud? 135st oli kindlasti rohkem.
Mina olen kuulnud seda, et kui lubataks suuremat pidurite ümber ehitamist ralli 51-tel, siis mootoritest suudetaks veel rohkem välja pigistada, et tippkiiirus vähemalt 200 km/h oleks.
RE: Veoautosport -
Laurix - 11-03-2007
Ma pakuks ka rohkem 180et km/h
RE: Veoautosport -
fic - 11-03-2007
Peaks enda pildid ka panema. Nõustu Kolziga, need olid ajad kui sõideti Kapasto (Määvli) metsades ning Partsi kruusakarjääris.
RE: Veoautosport -
keskealinevanur2 - 11-03-2007
Veoautokross on Eestis praegu täiesti olemas. Pikalt-põhjalikult (etappide ülevaated)
http://www.rally.ee/?a=a008&b=93
Sari koosneb 8 etapist ja tänavu sõidetakse seistmel erineval rajal. Kaks etappi on juba toimunud, järgmine mai keskel Viljandi lähistel Tääksis.
Klasse on 4: veokad 51/52 ja 53 ning veobagid 51 ja veobagid 53. Lätlastega toimub ühisarvestus (Lätis pole mitu aastat omi meistrivõistlusi enam olnud, aga mõned sõitjad on alles, kes käivad siis siin võistlemas). Teadaolevalt on veobagi 53 masinad olemas ka Leedus ja tänavu tahetakse sellele klassile korraldada Balti karikasari.
Venemaal sõidetakse muidugi ka, eelpool toodud link
www.russian-racing.ru ongi nende selle-teemaline põhilehekülg, kuigi viimasel ajal pisut varjusurmas. Aastal 2003 käis 2 eestlast Venemaal 51-ga sõitmas ja pärast seda on üks venelane 53-l kolm korda Eestis käinud.
Ainulaadsuse mõttes on eelnevad väited õiged ralli-teemal: veokatega vist tõesti kusagil mujal maailmas rallit ei sõideta. Mis ralli-gazide kiirustesse puutub, siis neid jutte on erinevaid, aga parimate meeste autod (Mölder, Ligur, Lee) jooksevad kindlasti 150 km/h välja.
Krossiautod nii kiired ei ole, need on rohkem vastupidavusele ehitatud. Mis tehnilistesse tingimustesse puutub, siis suuremad huvilised leiavad need leheküljelt
www.autosport.ee. Üldsõnaliselt on nii, et 51-klass eriti piiratud pole; kõikide detailide korpused peavad olema gaz-tüüpi, aga sisse tee mis tahad. Krossis on piiratud siiski käigukasti ülekanded.
53-veokas on aga piiratud, originaalist erinevusi olla ei tohi ja seepärast jäävad 53-d praegu kiiruselt 51/52 klassile alla. Selle eest on aga klass odav.
Veobagidel muid piiranguid pole, kui see sama gaz-tüüpi korpuste nõue kõikidele detailidele. 51 veobagidel kasutatakse palju "Tshaika" mootoreid; 51 klassis on hinnatud BTR-i mootorid, mida siiski vähe kahjuks liiga vähe liigub.
Võistlejaid on piisavalt, krossi sõidavad praegu põhiliselt Võru, Lääne-Viru ja Tartumaa mehed. Rallis on traditsiooniliselt tugev kants Rapla piirkond. Krossis on märkimisväärne see, et võistlejatelt ei nõuta juhilubasid ja sõitma võib hakata alates 16ndast eluaastast. Kui see luba 2 hooaega tagasi kehtima hakkas, arvasid paljud, et üks suur jama sest tuleb, kuid asi on hoopis vastupidi - noori poisse tuli kohe juurde ja juba esimesel aastal jõudis mõni neist poodiumile. Ei sõida nad sugugi kehvemini kui vanamehed. Sarja vanim sõitja on aga üle 60 eluaasta, ka üle 50seid mehi on mitu.
RE: Veoautosport -
keskealinevanur2 - 11-03-2007
Väike näpukas lipsas eelnevasse postitusse: "Tshaikasid" kasutavad ikka 53 klassi veobagid, mitte 51, nagu meeltesegaduses kirjutasin
RE: Veoautosport -
keskealinevanur2 - 11-03-2007
Mõned pildilingid ka siis tänapäevastest veoauto ja bagikrossidest
Tapa 2006:
http://recce.pri.ee/album32/fotod.html
Tääksi 2006
http://recce.pri.ee/album37/fotod.html
Tamsalu 2007
http://recce.pri.ee/album48/fotod.html
RE: Veoautosport -
keskealinevanur2 - 11-03-2007
Siit foorumistki on vist läbi käinud, et kas 53 mootori saab 51 aiste vahele panna. See pealtnäha 51 on tegelikult 53 mootoriga
http://recce.pri.ee/album32/slides/tapakr7291.html
Krossimehed on aretanud ka omajagu hübriide (see on teh tingimustega lubatud) - kokku on pandud 52 kabiin ja 51 nina. Plussiks on asjaolu, et väljavaade on parem, aga samas nina kitsas, mida saab igale poole vahele toppida ja millel ei sõideta tiibasid nii palju maha
http://recce.pri.ee/album32/slides/tapakr7066.html
http://recce.pri.ee/album32/slides/tapakr7184.html
RE: Veoautosport -
aberwarum - 11-03-2007
Veoautospordi ajaloo kohta Raplamaal on ilmunud mõni aeg tagasi ka raamat. Autoriks Udo Knaps ja "Edukad stardid". Lugemist ja pildimaterjali jätkub. Rohkem infot
http://www.marjamaa.ee/index.php?id=12298
RE: Veoautosport -
keskealinevanur2 - 11-03-2007
See on hea raamat, olen seda isegi lugenud. Aga see keskendub peamiselt vigur- ja ökonoomsussõidule veoautodega, rallist on seal vähe ja krossist praktiliselt juttu pole.