automoto.ee foorumid
M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Turg, laat, kuulutused. (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=113)
+--- Foorum: Raamatukogu (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=67)
+--- Teema: M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" (/showthread.php?tid=19804)



M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" - smurff - 09-04-2007

Müüa siis raamat "Auto Abimehhanismid", väljastatud Tallinnas, 1948 aastal Pedagoogilise Kirjastuse poolt. 295 lehekülge. Vaadake pilte, eks need räägivad enda eest. Raamat asub Tallinnas ja hinnaks on 200.-krooni...info telefonil: 58 00 31 00


RE: M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" - smurff - 09-04-2007

veel pilte


RE: M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" - Mister X - 09-04-2007

Päris kummastav on näha nõukogude ajal trükitud tehnikaraamatus nii palju välismaiseid masinaid (seejuures otsese margiviitega).

Aga eks tuleb arvestada tollaste oludega: II maailmasõda oli just lõppenud javälismaist tehnikat liikus siinmail palju, samas oli vastassesis NSVLi ja USA vahel alles algstaadiumis ning ideoloogiline tsensuur polnud veel väga karm. Igatahes huvitav.


RE: M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" - Coger - 10-04-2007

eks ta ole jah päris huvitav. Endagi kätte sattunud paar taolist raamatukest, mis küll nüüdseks juba rahaks tehtud. Vene masinaid suurt polnud, küll aga peamiselt USA kraami.


RE: M: 1948.a raamat " Auto Abimehhanismid" - valdo - 10-04-2007

Mister X Kirjutas:Päris kummastav on näha nõukogude ajal trükitud tehnikaraamatus nii palju välismaiseid masinaid (seejuures otsese margiviitega).

Aga eks tuleb arvestada tollaste oludega: II maailmasõda oli just lõppenud javälismaist tehnikat liikus siinmail palju, samas oli vastassesis NSVLi ja USA vahel alles algstaadiumis ning ideoloogiline tsensuur polnud veel väga karm. Igatahes huvitav.


Selleks oli AINULT ja AINULT praktiline vajadus. Sõja käigus olid liitlased lendliisi käigus andnud N.Liidule mäekõrguse hunniku tehnikat, millest nii paljutki õnnestus N.Liidul peale sõja lõppu endale jätta (kuigi pidi tagastama). Ja nõukogude enda tehnika oli kas sõjas puruks pekstud (vanemad mudelid, "emka", "aiai") või ei olnud veel tootmist õieti käima saadud (uuemad mudelid, Pobi, 51 jt). Ja nii olid paljud asutused Lääne masinate peal, mida tuli rahvale ju ometi kasutama õpetada...

Lendliisi ja trofeemasinad olid tänavapildi oluline komponent kuni 1950te keskpaigani, mil nõukogude enda autotööstus oli mingilgi määral jalad juba alla saanud. Üksikuid isendeid (pms sõiduautod ja erakätes) kohtas igapäevakasutuses aga kuni 1980te lõpuni aegajalt. Näiteks... 1940. aasta trofee-Borgward bussiga veeti veel 1989. aasta Tallinna Haljastustrusti töölisi (ise nägin)...