Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
Uku - 11-04-2007
Tervist, Automoto foorumi liikmed !
Olen 15. aastane uunikumihuviline ning hakkan nüüd maikuus lube tegema,nii auto kui ka mootorrattalube.
Oman ka üht uunikumi,nimelt olen Mercedes-Benz W116 280SE 77' õnnelik omanik.
ARK-ist uurides on jäänud mulje,et ratas võib olla maksimaalselt 11 kw,kuid töömahu piiride kohta pole midagi öeldud.
See oli justkui muusika mu kõrvadele
Nüüd hakkasin uurima Vene mootorrattaid,midagi stiilset ning vanemat,et suvel ringi kruiisida.
Praegu oman 50 ccm rollerit ning juba on kopp ees, rollerid on tavalised,tahaks käike vahetada,tahaks suuremat töömahtu,tahaks midagi kiiremat,samas klassikalist...
Tahtsingi küsida,et mis idabloki rattad on töömahuga u. 250 ccm ning mis on nende plussid ja miinused - mis on neist parim ?
Samuti sooviksin teada,et kes on suurimad selliste tsiklite fännid/asjatundjad,et vajadusel midagi küsida.
On olemas Jawa 250,samuti ka 175,kuid see jääks vist natuke lahjaks-rohkem neid ei teagi...
Oleksin väga tänulik kui mind aitaksite.
Lugupidamisega,
Uku
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
madeinussr - 11-04-2007
Vale mulje on jäänud,125 cm3 on siiski kubatuuri piirang, sellest juttu ka siin olnud. Nii et idablokist võiks sinu rattavalik olla Minsk. Mis pole sugugi paha valik.
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
Olaf - 11-04-2007
A1 lubadel on piirang 125cm3 ja 11kw, teine A - kubatuur piiramata aga 25kw ja kolmas A ükskõik mis tsikel.
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
kriminaalid - 11-04-2007
Kas poleks mitte lahe sellisega ringi lasta suviti:
http://www.zone.ee/vjatka/pildid/VJATKQ.gif
Minu meelest väga retro masin mis on samas ka stiilne. Antud juhul on värv küll kole, aga sa ei pea teda selliseks värvima

Vjatka on küll 150 kuubikune, kuid kw on tal mingi 5/6. Minu arvates vahivad mendid siiski seda kw arvu ja kui kubatuur väga palju ei üle 150 siis pigistavad silma kinni. Muidugi ei oska päris täpselt ka öelda, sest mind pole kinni peetud.
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
minsk125mjoha - 11-04-2007
Minsk on üsna hea valik ja sobib päris hästi kriteeriumitesse

Ja rollerist on minsk kindalsti etem.Iseasi on see,et kui rolleriga polnud vaja tegeleda ja see oli töökindel siis minsk on venetehnika-palju parandamist ja kehv töökindlus.
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
Uku - 12-04-2007
Minsk125mjoha,selles osas eksid-mul on vana 1997.a Peugeot roller,isa sõbra käest odavalt 2a tagasi selle ostsin.
Eelmine aasta sai kehva kap. remondi tõttu see sama kõik uuesti läbi teha,praegu ei lähe külmast peast käima-seisab remondis...elektroonika on väga nõrk koht.
Kuid on asjad ära ajanud,nüüd peaks enam-vähem korda saama kah-vbl panen müüki,vbl hakkab sellega sõitma vanaema

Sellepärast tahaksingi midagi kiiremat ning midagi sellist,mida saaks ISE remontida/putitada.
Olen näinud ka Jawa/CZ 125,see peaks Minskiga võrreldes etem ja töökindlam olema.
Kuid palju selliseid Eestis leidub üldse ?
Sooviks veel teada,mis 125seid NL tsikleid veel pakuti?
Ning kui kellelgi on midagi head pakkuda,siis võiks sellest teada anda.
Lugupidamisega,
Uku
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
unicman - 12-04-2007
Jawa/CZ 125 Eestis teadaolevalt ei ole ühtegi!
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
Uku - 12-04-2007
Kahju...kuid vist oleks võimalik ka Venemaalt otsida,üks isa sõber käib sealkandis tihti,kui räägiks,siis oleks äkki nõus ka ära tooma..

Esmane registreerimine maksaks 2000 kr ARK-is,kuid arvan,et tasuks ära

Sest minu teada on Jawa palju kvaliteetsem ja töökindlam kui Minsk(mis on veel üldse 125-sed ?)
Sooviksingi nõu - missugused on 125sed Vene mootorrattad peale Minski ja Jawa/CZ ning missugune neist oleks omadustelt ja töökindluselt parimad ?
Tänades,
Uku
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
unicman - 12-04-2007
Vaevalt, et sa ka Venemaalt 125 Jawa't leiad, ma küll automaatselt mõtlen 50-ndate aastate rattaid. Uusi toob maale muidu jawa.ee! Tsehhis veel neid vanu ka liigub, kuid kui sellise soetad ja igapäevaselt kasutama hakkad, tekib kohe varuosade probleem. Otseselt neid keegi Eestisse ei too, Kloostrimetsa motopoe või Jawa esinduse kaudu saad ehk tellida, iseasi kas selline jama ära tasub. Kordades lihtsam ja odavam oleks soetada Minsk, mille juppe siis su isa saaks laialt Venemaalt tuua! Aga eks lõppvaliku pead ikka ise tegema! Edu seniks!
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
Uku - 13-04-2007
Nii et Minsk on ainuke mõistlik variant siis...
Olen hingelt pedant,kui tsikli ostaksin,siis oleksin valmis ka sinna investeerima nii raha kui ka vaba aega,et ta kere ilus oleks ning tehnika tip-top oleks-ühesõnaga tegeleks nii öelda restaureerimisega.
Pean vaikselt uurima hakkama...
Olen valmis tsikli ostule kulutama kuni 8000 kr,mis mul praegu kogutud on,suvel lähen niikuinii tööle,saaks raha,et tsiklit üha korralikumaks teha.
Tahaksingi teada,et mis hinnaklassis Minskid on ning mis summa eest üldse korraliku/heas korras masina ka kätte saaks ?
Ette tänades,
Uku
RE: Kuni 250 ccm idabloki mootorratas -
Mikk89 - 15-04-2007
Sõber müüs aasta tagasi 92. aasta Minski 5000kr. eest. Veidi alla 10000km. sõitnud ja igati korralik. Kindlustus oli olemas, peale üv. läbimist (mõnisada kr. juurde hinnale) oleks masin täiesti tänavalegaalne olnud. See masin läks mingile noorele poisikesele vist külavahepilliks kahjuks
Samas Soovis on müüa uuem Minsk (oli vist 2003) ja hinnaga üle 11 000kr. Leian, et igati mõtekam on veidi raha juurde koguda ja osta omale juba lääne 125cm3 kui see uuema tüübi Minsk. Minu arvates Minskile ei sobi need nö. gondlid, vaid kõige ilusamad ongi just need klassikalise välimusega 80. lõpu ja 90. alguse masinad. Aga venelane on ikka venelane ja olgu see masin nii korralik, kui tahes alati on midagi nokitseda ja näpud õlised.