automoto.ee foorumid
K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? (/showthread.php?tid=20586)



K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - Jossu - 14-06-2007

nimelt sapikas tahab 1. käiguga kohaltminnes väga kõvasti raputama hakata...tundub vahel et kisub kõik alt ära...2. libistades saab kuidagi kohalt normilt ära...mõtlesin et sidurikorv, ketas kõverad või korvil mõni vedru kuuma saand aga sai uus korv jms alla pandud ja ikka on perutab nii mis hullu...
mida teha?


RE: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - vanapeer - 30-08-2007

Minul on täpselt sama lugu 200 seeria volvoga. Uus sidurikomplekt all ja mõne nädalaga on tekkinud selline räme hüppamine 1.ga startides.

Loodan väga, et keegi oskab sellist jama seletada.


RE: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - Jossu - 30-08-2007

minul oli käigukasti padi ära ja kinnitus lahti


RE: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - Olaf - 30-08-2007

Arvatavasti on mõni mootori padi lahti kui mootor ise ikka ilusti töötab või järsku mingi kala siduripedaali mehanismis. Aga mul 965 jõnksas ka kohalt võttes üks kord päris rõvedalt ja tulemuseks oli purunenud kolb ja kõver keps.


RE: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - vanapeer - 31-08-2007

Täna juhtus selline tobe asi, et sai pöörded 4000 peal kohalt minnes, kui sidur oli pooleldi lahutatud. Igatahes nüüd enam ei jõnksuuta.


RE: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - taruvaras - 15-09-2007

Selline karglemine kohaltvõtul on kõikide muhkude ja seebikarpide eripära, millel 30 hj mootor. Mõnel rohkem, mõnel vähem, olenevalt esiteks juhi oskusest paigaltvõtul, ketta, korvi surveplaadi ka hooratta siledusest, korvi surukäppade reguleeringust, hõõrduvate siduridetailide temperatuurist. Kuid peamine põhjus on siiski selles, et nimetatud mootorite sidurikettad on täiesti jäigad st. neil puuduvad väändevõngete summutid. Need on siis sellised leevend- keerdvedrud ümber ketta südamiku jaotatuna, mida kohtab igal tänapäeva auto sidurikettal. Näiteks 40 hj. sapaka mootoril on need täitsa olemas ja sellise mootoriga sapakate kohaltvõtt on jõnksvaba.

Samat liiki jäik siduriketas ilma leevendvedrudeta on näiteks GAz 51-l. Kui ka selleautol on sidurikorvi käppade kõrgus, kasvõi ühel käpal on erinev, on tulemuseks samasugune rapsiv kohaltvõtt.


RE: K: sapakas läheb kohalt ära tõukeliselt - miks? - vanapeer - 18-09-2007

Kuna mul tuli jõnksutamine tagasi, siis võtsin siduri lahti ja 2 nädalat varem paigaldatud ketas nägi all välja selline
[Pilt: p8030083wu7.th.jpg]
[Pilt: p8030082kf1.th.jpg]