automoto.ee foorumid
Esirattaveoga soolomootorratas - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Esirattaveoga soolomootorratas (/showthread.php?tid=21243)



Esirattaveoga soolomootorratas - Avo - 24-08-2007

        Kunagi jooksis mingis teemas läbi arutelu esirattaveoliste mootorrataste kohta. Arutelu oli mäletamistmööda rohkem teoreetilist laadi. Praktilisi näiteid nagu ei mäleta.
Sattusin mõne aja eest Soomes, Pietarisaari motomuuseumis, ühe tänapäevase Ameeriklaste mõlemarattaveolise mootorratta peale. Lisaks on huvitav see, et mõlemad rattad on kasutatavad ühtlasi ka varutankidena, mis omaniku sõnul mahutab kokku 75l vedelikku.


RE: Esirattaveoga soolomootorratas - miilits - 24-08-2007

Sellist asja on tehtud hüdraulilise ülekandega ka kaasaegseid variante.


RE: Esirattaveoga soolomootorratas - rainer - 24-08-2007

oli kunagi veel üks väga sürri lahendusega tsikleid tootev organisatsioon (Megola), kus mootor oli "täht" (radiaal), esiratta küljes, ma ei teagi kumbapidi asi käis, kas karter ja silindrid olid siiski paigal ja väntvõll oli pöörlev keha (analoogselt WW II hävitajatega), või siis koguni vastupidi (analoogselt WW I hävitajatega)


http://www.ianus.tu-darmstadt.de/kankeleit/Megola1947S.jpg

http://www.motocorse.com/racingnews/autoimg_2004/6941.jpg

http://de.wikipedia.org/wiki/Megola


RE: Esirattaveoga soolomootorratas - Fly - 24-08-2007

Väga hullud pillid kõik! Ei suuda ettegi kujutada kuidas selline ratas käitub?

Kunagi TM-i(tehnikamaailm) artiklis oli juttu samuti 2-rattaveolistest korossiratastest. Neil oli esirattale vedu antud õli survega.


RE: Esirattaveoga soolomootorratas - vootele - 24-08-2007

Mul oli vahepeal idee teha kahe säärekamootoriga aparaat. Üks mootor oleks siis raami vahel ja teine esikahvli küljes.


RE: Esirattaveoga soolomootorratas - kass - 24-08-2007

Megolast niipalju, et tootjafirma oli Cockerell (Friedrich), Megola tuletatud 3 tootmisega seotud mehe nime järgi, silp go peaks tulema Cockerelli nimest , kuna väidetavalt co seal ei oleks kõlanud nii hästi. Mootor oli birotatiivne, silindrid koos karteriga pöörlesid üht ja väntvõll siis vastavalt teist pidi! Karter ja vänt olid ühendatud planetaarülekandega 1:6, sidur ja käigukast puudusid. Max kiirusekas saavutati vist üle 140 km/h kusagil trekil.