automoto.ee foorumid
Elektrik aita hädast välja - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Elektrik aita hädast välja (/showthread.php?tid=21866)



Elektrik aita hädast välja - vman - 31-10-2007

Mul nimelt vaja oma quadracerile ehitada suunatuled koos ohutulede ja gabariitidega ning märgutuled armatuurile ning numbrituli.
kas keegi asjalik teeks mulle skeemi mille järgi talitada (releed, lülitid jne)
oleksin väga tänulik kui keegi asjalik liirelt viskaks skeemi kokku.
tean et teadjatel käib see kähku.


RE: Elektrik aita hädast välja - vman - 31-10-2007

isendiks on suzuki ltz400


RE: Elektrik aita hädast välja - vman - 01-11-2007

kas pole kedagi kes oskaks aidata?


RE: Elektrik aita hädast välja - valdo - 01-11-2007

vman Kirjutas:kas pole kedagi kes oskaks aidata?

Tuleta 6.-7. klassi füüsikakursusest elementaarvooluringi põhimõtted meelde.

Üldiselt on foorumis kirjutamata tava, et päev-kaks pärast postitust ei lisata sinna juurde täiendavat klauslit "kas keegi ei suuda tõesti aidata", kui probleem pole veel vastust saanud. Kannatust ja veelkord kannatust tuleb varuda, sest enamik inimesi on siin oma hobist ja napist vabast ajast.

Lisaks arvesta, et kõigil kaasfoorumlastel on oma ülikiired tööasjad ning lihtsalt masskoguses elementaarsetele küsimustele vastamiseks ei jätku enamikel inimestel puhtfüüsilist aega. Võtame või näiteks minu eelmise nädala, mil vaid paar päeva oli sellist, kui ma sain hädavajalike ja põletavate tööasjadega mäele enne kella 1-2 öösel. Foorumis sai tegeldud seetõttu vaid häda-hädavajalikuga. Usun, et selline elutempo on 90-95% kaasfoorumlastest.

Paneksin selle skeemi ise paberile, kuid soovin mõnelgi õhtul enne öösel kella kahte magama saada..., et hommikul kella 7-8 ajal vähegi puhanuna ärgata...


RE: Elektrik aita hädast välja - inc - 01-11-2007

Võta eeskujuks mõne teise masina oma näiteks, vaata kuidas on tehtud teistel ratastel, vene rataste skeemid on lihtsad leiab netist ikka, nii IZ skeemis on sees aku, Minski skeem on ilma akuta ja vooliu saab otse generaatorilt, vaata kuidas tuled on, kuidas kaitsmed, lülitid jne. ma ei tea ainult kust sellel masinal voolu ots saada, kas see on kauga pill? jne.
Mõnest auto poest või Tevalost uuri millega ühendused teha jne. See pole nii keerukas....samas meenub üks 40a töötanud elektrik kes suutis 2 päeva panna traktori ja järelkäru tuled kõik suvaliselt vilkuma nagu 80a. disko saalis Big Grin jõudu ja peale hakkamist


RE: Elektrik aita hädast välja - Tegelane5 - 05-11-2007

Suunatulede arusaadavat skeemi nii lihtne leida polnudki.
Sellise skeemi ma mõtlesin välja ja peaks toimima, dioodid peaks olema 6A. Ma ei tea mismoodi baigi suunatulede lüliti toimib aga selles skeemis peaks küll kasutada saama. Ka ei tea ma kas võib kasutada ntks tumbler lülitit ohukate jaoks. Samas kui silt juures siis miks mitte?
3jalaga suunatulede relee on vanalt Nissanilt, see jällegi vist standartne.


RE: Elektrik aita hädast välja - oldmoped - 05-11-2007

Tegelane5 Kirjutas:Sellise skeemi ma mõtlesin välja ja peaks toimima

Miks krt peaks asja nii keeruliseks tegema?


RE: Elektrik aita hädast välja - Tegelane5 - 05-11-2007

Mis siin keerulist on ja pane siis korralik/parem skeem.


RE: Elektrik aita hädast välja - oldmoped - 05-11-2007

[Pilt: suunatuled.jpg]


RE: Elektrik aita hädast välja - Tegelane5 - 05-11-2007

Mismoodi sa ohutuled vilkuma paned kui numbrituli(süüde väljas) ei põle? Pole baigi elektriga kursis, ehk sellelt ei nõutagi ohutulesid kui süüde väljas? Ma lähtusin auto elektrist ja sellest 3 jalaga releest.


RE: Elektrik aita hädast välja - oldmoped - 05-11-2007

Mis bikest sa järjekindlalt räägid?
Jutt on ATV'st, ehk "väiketraktorist" ja kogu see majandamine on tõenäoliselt vajalik selleks, et asi ark,s arvele võtta.


RE: Elektrik aita hädast välja - Tegelane5 - 05-11-2007

Ma eeldan et ATVl on kogu elektroonika ikka mootorratastelt üle võetud, millega ma kursis eriti pole. Seega kasutusel lenksul olevad lülitid jne.
Samas jääb ikka küsimus sinu skeemi kohta kuidas ohukad sisse lülitad kui numbrituli ei põle?
Mida ARK sellest arvab?


RE: Elektrik aita hädast välja - oldmoped - 05-11-2007

Osadel mudelitel ongi probleem selles, et tehasest ääretuled ja suunatuled puuduvad. Puuduvad ka järelikult juhtraual asetsevad lülitid. Selletõttu tuleb kõik ise "kodustest vahenditest" ehitada, kui soovid sõiduki registreerida mitte maastikusõidukina vaid ka teelegaalseks. Tavaliselt ostetakse suvalisest põllumajandutehnika poest mingid odavad plastmassisist traktorite või järelhaagiste tuled ja kruvitakse lihtsalt need gondli külge. Kuna enamusel atv'dest on esitules keskel üks park olemas, siis korjatakse selliste ehituste puhul parktule ja numbritule toiteots selle ahelast ja suunad-ohutuled enne süütelukku, otse akult tulevat osast ja paigaldatakse juhtrauale suvaline poest ostetav mootorratta universaallüliti. Kui parkahel üldse puudub, siis võetakse ka nende toide lihtsalt enne süütelukku ja lisatakse neile autonoomne lüliti.


RE: Elektrik aita hädast välja - aivarl - 06-11-2007

to Valdo.

Kogu oma lugupidamise juures tundub et see foorum muutub pisut küüniliseks. Kui Teil vastust ei ole - siis ei ole. Kuuendas klassis olin pisut laisk - mis teha. Täna aga loen joonisel detaili mõõdud ja ka keerme sammu vabalt välja. El. skeemil tunnen ka türistori ära. Suudan detailid ka kokku joota või tinutada. Vat aga skeemi ma välja mõelda ei suuda. Soory.