Aku viga? -
orionrider - 14-11-2007
Tere!
Autoga on selline jama, et ei saa tööle. Kui võtit keerata siis mootor käib starteriga väga aeglaselt ringi nagu aku oleks tühi. Lükates läheb käima ja sõidab normaalselt ja kõik töötab. Ostsin siis poest uue aku ja panin kohe peale, aga ikka vedas starter mootorit väga aeglaselt ringi ja tööle ei saanud.
Mõõtsin uue aku pinge ära ja see oli 12,6 volti. Kas seda uut akut peaks enne laadima või kui on 12,6 volti siis peaks kohe käima minema? Kui seda akut laadima ei peaks siis milles võib viga olla?
RE: Aku viga? -
Romka - 14-11-2007
Lõhnab näiteks starteripukside järele vms sinnakanti.
RE: Aku viga? -
session - 14-11-2007
Võimalik ka kehv ja/või oksüdeerunud ühendus aku ja starteri vahel.
RE: Aku viga? -
jurkman - 14-11-2007
Uued akud on reeglina laetud ja kohe valmis starterit toitma.
Seega viga starteris -- harjad viimseni läbi kulund või ankru kollektori ühendused lahti tulnud.
RE: Aku viga? -
orionrider - 14-11-2007
Kas keegi oskab öelda kas 92 aasta ford escorti 1,4 mootoril on lihtne starterit küljest ära võtta et seda kontrollida? Ja kus asuvad tõmberelee kontaktid?
RE: Aku viga? -
g5943 - 14-11-2007
92 aasta escorti starteri maha võtmine on üks lihtsamaid olen seda ise korduvalt teinud
RE: Aku viga? -
reljo86 - 14-11-2007
Tõmberelee kontaktid pildil: stationary contacts ja moving contact.
80-ndate Fordi starteritel oli selle korpus kinni valtsitud.
http://www.gerrysap.com/Image4.gif
RE: Aku viga? -
Jokker - 14-11-2007
orionrider Kirjutas:Kas keegi oskab öelda kas 92 aasta ford escorti 1,4 mootoril on lihtne starterit küljest ära võtta et seda kontrollida? Ja kus asuvad tõmberelee kontaktid?
Tõmberelees sul viga pole. Kui tõmberelee kontaktid ei ühendu, siis ei pöörle see starter ei aeglaselt ega kiiresti. Viga ilmselt ikka puksides siis käivitamisel poob rootor lihtsalt staatori külge. Kontrolli ka mootori mass üle või veel kindlam ünenda jämedama juhtmega aku miinus klemm otse mootori külge.
RE: Aku viga? -
orionrider - 15-11-2007
Kas see tõmberelee on muidu see silindrikuline detail starteri küles? Ma olen kuulnud et selle sees võivad kontaktid kõrbenud olla ja selletõttu võib takistus liiga suur olla. Kas voolutugevus ei vähene starteris, kui vool peab läbi kõrbend tõmberelee kontaktide minema?
Pole kunagi stareriga tegelenud, kus need starteri puksid asuvad? Kas ma saan õigesti aru et keskel on rootor, mille ümber on staator ja see rootori pöörlev telg toetub starteri kere külge pukside abil, mitte laagritega?
RE: Aku viga? -
valdo - 15-11-2007
orionrider Kirjutas:Kas see tõmberelee on muidu see silindrikuline detail starteri küles?
Jah.
orionrider Kirjutas:Pole kunagi stareriga tegelenud, kus need starteri puksid asuvad? Kas ma saan õigesti aru et keskel on rootor, mille ümber on staator ja see rootori pöörlev telg toetub starteri kere külge pukside abil, mitte laagritega?
Jah, (veere)laagrite asemel puksidel,kuna nimetet seade eriti pikalt ei tööta ja seetõttu pole mõtet sinna laagreid aretada.
RE: Aku viga? -
jurkman - 15-11-2007
92. a masinal nagu hästi ei usu pukside läbiminekut, arvatavasti harjad (odav variant),
või rootor (vaja uut starterit). Või siis halb ühendus. Vaata kas massjuhtmed on kõik ilusti puhtad ja korralikult kinni.
RE: Aku viga? -
rollfix - 15-11-2007
Või mõni fragment kollektorist.
RE: Aku viga? -
orionrider - 15-11-2007
Üritan starteri maha võtta. Kui õnnestub roostes starteri poldid ja juhtme kinnituspoldid eemaldada siis vaatan kas on näha mingit viga starteris.
RE: Aku viga? -
rollfix - 15-11-2007
Vähe kummaline komme, kuid starterit lammutades tõmban kruvikeerajaga korpusele joone peale. Siis ei pea pärast sättima mismoodi need 2 pikka polti hästi istuvad. Kuigi leidub kindlasti neid kes väidavad, et see on mittevajalik kuna tõmberelee hoob mis läheb pendiksi peale on kummipadjaga kohakuti.
RE: Aku viga? -
via - 16-11-2007
Valdole täiendusena...et löökkoormused ja vajalikud väikesed laagerduse gabariidid on ka üks liugelaagrite kasutamispõhjus siin...
RE: Aku viga? -
orionrider - 17-11-2007
Viga Leitud!
Asi oli lihtsalt halvas ühenduses aku ja akujuhtmete vahel. Peale hea ühenduse tegemist käivitus auto normaalselt.
RE: Aku viga? -
auk_ - 24-11-2007
Muideks on olemas selline asi nagu akutester, mida kasutavad ¨nõrkvoolu mehed, peavad seadmete hoolduse käigus akut kontrollima. Ja kuna endal oli ka hiljuti aku ostmine käes, käisin ja kûsisisn, poes, et kas võin testriga mõõta ja lubasid, kuna mingit jälge järgi ei jää ja ohh imet mõned olid ikka suht lahjad lausa 50% ainult lubatud mahtuvusest. Kahjuks rohkem peale selle ei või andmeid avaldada aga Exide akud oli 100% ok. Äkki neid kõige rohkem ostetakse.
RE: Aku viga? -
postimees - 24-11-2007
Oot, kuidas mahtuvust mõõdetakse?
RE: Aku viga? -
auk_ - 24-11-2007
masin arvutab koormusega pingelangu. Suht kallis see vidin.