automoto.ee foorumid
Mille spido? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Identifitseerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Teema: Mille spido? (/showthread.php?tid=22425)



Mille spido? - Peter - 06-01-2008

Aidake tuvastada.


RE: Mille spido? - valdo - 07-01-2008

Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:

Vt ZIS-5 interjöör:

[Pilt: yp_zis-5_2_01%20(23).jpg]

GAZ-A interjöör:

[Pilt: is_gaz-a%20(05).jpg]

GAZ-AA interjöör:

[Pilt: yp_gaz-aa_pmg-1%20(14).jpg]

ja GAZ-67 interjöör:

[Pilt: GAZ-67_16.jpg]

Kas mõnel selle ajastu (1930ndate lõpust kuni 50ndate alguseni)  nõukogude autol veel taoline käis, seda kahjuks ei tea.


RE: Mille spido? - Peter - 07-01-2008

Lugupidamine vanameistrile.Big Grin


RE: Mille spido? - korvimees - 07-01-2008

Mul ka üks selline spido olemas ning olen mõelnud, et millesele sõidukile ta võiks kuuluda. Nüüd siis teab.


RE: Mille spido? - villis1 - 09-01-2008

valdo Kirjutas:Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:

GAZ M1 ja tegel sarnane ka Ford A- kui nende autode "Emal"


RE: Mille spido? - valdo - 09-01-2008

villis1 Kirjutas:
valdo Kirjutas:Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:
GAZ M1 ja tegel sarnane ka Ford A- kui nende autode "Emal"

Ma 100% kindel ei ole ja pead ei anna, et tõepoolest mõnel (varajasel?) GAZ-M-1 mudelil samasugune miniatuurne spido ei olnud. Aga valdaval enamikel "emkadel" oli siiski juhi ees kaks suurt "kella", neist vasakpoolne on selgelt spido (vt allolevalt fotolt numbreid 0, 20, 40 jne):

[Pilt: M1int.jpg]

Ärgem unustagem, et GAZ-A on küll Ford-A "peaaegu"-replika, kuid GAZ-M-1 ehk "emka" on kere osas juba Ford V8-40 "peaaegu"-replika veidi teistsuguse mootoriga. Kui Ford-A-l ja AA-l selline miniatuur-spido tõesti oli (sealt selline spidomall nõuka-toodangul tegelikult pärinebki), siis Ford V8-40-l oli spido juba teisem. Minuteada "rändas" Ford V8-40 spido üsna kosmeetiliste muudatustega ka "emkale".

Kardan, et Sa ajad "gaziku" (GAZ-A) ja "emka" (GAZ-M-1, peale väikest modifitseerimist GAZ-11) omavahel ehk segamini?

Olen elu jooksul vähemalt kolme "emka" spido näppude vahel hoidnud...


RE: Mille spido? - villis1 - 14-01-2008

valdo Kirjutas:Kardan, et Sa ajad "gaziku" (GAZ-A) ja "emka" (GAZ-M-1, peale väikest modifitseerimist GAZ-11) omavahel ehk segamini?

Olen elu jooksul vähemalt kolme "emka" spido näppude vahel hoidnud...
Kohtasin kord nikeldtud korpusega gaz spidot- see kohe kindalsti ei saanud kuuluda veokale. Samas et see oleks lahti võetud ja nikeldatud, ei tah ka uskuda sest esikülg on sellel kokku needitud.Aga M-1 ja 11 , segamini ajada ka suht lihtne.


RE: Mille spido? - valdo - 14-01-2008

villis1 Kirjutas:Kohtasin kord nikeldtud korpusega gaz spidot- see kohe kindalsti ei saanud kuuluda veokale. Samas et see oleks lahti võetud ja nikeldatud, ei tah ka uskuda sest esikülg on sellel kokku needitud.Aga M-1 ja 11 , segamini ajada ka suht lihtne.

Kroomitud korpusega (võruga) olid üldjuhul gazikute (GAZ-A) spidod. Ei anna pead, et mõned sellised jõudsid ka GAZ-AA, GAZ-67 jt külge - arvestades nõukaaegset unifitseerimist, detailide tsentraaltootmist jms.

Mis puudutab nikeldatud võruga GAZi spidodesse, siis 1930ndatel aastatel oli nõukogude autotööstus läinud dekoratiivgalvaanikas juba ammu kroomile üle. Ei tea, et GAZi tehases oleks alates 1929. aastast ehk siis tehase asutamisest mingeid detaile (dekoratiiv)nikeldatud...