automoto.ee foorumid
Esiveoga automootor bagile? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Esiveoga automootor bagile? (/showthread.php?tid=23120)

Lehed: 1 2


Esiveoga automootor bagile? - iz jupiter - 02-03-2008

Minul oleks siis selline küsimus, et kas saab esiveoga automootorit bagile peale panna? Kui saabki siis kuidas?

Ette tänades!


RE: Esiveoga automootor bagile? - vilukas - 02-03-2008

Loomulikult saab, oleneb mis auto mootorit sa silmas pead täpsemalt ?


RE: Esiveoga automootor bagile? - iz jupiter - 02-03-2008

Opel Ascona, äkki oli 1981 a. auto täpselt ei mäleta.


RE: Esiveoga automootor bagile? - vilukas - 02-03-2008

Täitsa võimalik, olen näinud tehase bagi BAZ-2108 mootoriga, mahub küll. Lihtsam oleks muidugi kasutada Audi 80 mootorite spetsifikatsioone, (mootor piki sõidusuunda). Tehastest on tulnud bagisi ka ZAZ-i mootoriga.


RE: Esiveoga automootor bagile? - marauder - 02-03-2008

Naabrimehel vedeles see tehase raam pöösa all ja ehitas kah zaz mootoriga bagi.


RE: Esiveoga automootor bagile? - iz jupiter - 03-03-2008

Aga kas ma saaks Opel ascona raamilt kõik: olgu mootori saab, aga kas saab ka eest pöörde mehanismi?


RE: Esiveoga automootor bagile? - tarko - 03-03-2008

Kui tal lattrool on, siis saad selle ka, karp jääb jama. Käändmikud saad koos piduritega. Roolivarda ka. Vedrud ka vast. Amortidega juba raskem. Kui tahad odvalt läbi saada, siis gaz 53 või zili amordid. Kerega pole midagi teha, parem ikka toruraamile teha. Õõtsad oleks ka hea ise teha torudest. Need autopõhjadest kokku aretatud asjad pole kuigi turvalised ega kindlad.


RE: Esiveoga automootor bagile? - Aspelund - 03-03-2008

Siin foorumiks peaks tänu otsingule leidma rohkelt sellkohaseid teemasid. Asconast kõiki asju ei saa, kuid umbes 75 protsenti kindlasti. Tagasilla puhul saab kasutada teiste esisilda (a-la Audi quattro Coupe) või siis lihtsamal moel ZAZ-i või mõne muu sõltumatu vedrustusega sõiduki õõtshoobi. Raam on muidugi vaja nullist teha.

Aga siit küsi enne nõu: http://www.rsmotorsport.ee/

Asp.


RE: Esiveoga automootor bagile? - iz jupiter - 03-03-2008

Ühesõnaga õõtshoobasid siis Opel ascona pealt ei saa, kui saaks siis nad ei oleks ohutud, oleks vaja VAS või ZAZ õõtshoobasid, kuid ma olen ka siit foorumist lugenud, et ZAZi õõtshoovad pidid ebamugavad olema.


RE: Esiveoga automootor bagile? - parmhot - 03-03-2008

http://www.hot.ee/muda333/


RE: Esiveoga automootor bagile? - iz jupiter - 03-03-2008

Õõtshoobasid saab iga auto pealt, aga neid on siis raske paigaldada?
Lihtsam oleks võtta nad lada pealt ja ümber tõsta, aga saab ka ise teha (mis oleks kindlasti raskem).


RE: Esiveoga automootor bagile? - Aspelund - 03-03-2008

Ma siiski arvan, et on hulk paremaid variante kui Lada õõtsad. Näiline odavus on ainus nende pluss. Pigem võtta mõne lääne auto esisild ja seda tagasillana kasutada. Oluliselt parem amortide valik, lisaks lai võimalus rataste kaldeid ja kokkujooksu reguleerida.

Asp


RE: Esiveoga automootor bagile? - tarko - 03-03-2008

Kõige parem on õõtsad torudest teha, lääne autode sillad pole kah maastiku jaoks mõeldud. Mul endal selline loom valmimas:


RE: Esiveoga automootor bagile? - iz jupiter - 03-03-2008

Kas sa tegid ette ja taha mõlemad ise?


RE: Esiveoga automootor bagile? - tarko - 04-03-2008

Jep, tegin rakised ja keevitasin kokku.


RE: Esiveoga automootor bagile? - PlyVal64 - 04-03-2008

Poisid, põhimõtteliselt on olemas vaid ühed õõtshoovad maailmas, mis selleks ideaalselt sobivad: NIVA õõtsad! Unustage ära igasugused ise aretamised ja plekist sita kokku keevitamised, need ei ole kunagi kestnud ega hakka ka kestma. Herr Kits jõudis samale tulemusele: Cobrade all on NIVA õõtsad. Esmapilgul väga tugevaks konstrueeritud isetehtud õõtsad ei kõlba tegelikkuses karu peesse kah. Niva omad on kõige kergemad ja kõige tugevamad. Lisaks ka kõige odavamad. Punkt. Vaata ka Rexeri kodukat: http://www.rexer.ee/22/index.html


RE: Esiveoga automootor bagile? - tarko - 04-03-2008

Toru peab õige olema: Külmtõmmatud terastoru. Kui aiapostist teha, siis vajuvad nad jah ära. USA-s tehakse sama tehnoloogiaga õõtsasi ja kestavad küll. Niva õõtsad on liiga lühikesed, et pikka vedrukäiku saavutada (u. 300mm). Saab küll, aga bump steer ei lase sel juhul mingil moel sõita.


RE: Esiveoga automootor bagile? - alar83 - 02-11-2008

tarkol õige jutt, niiva õõtsad on paras kuusakoski viia, torudest õõtsad on piisavalt tugevad ja kerged, see "Rex" on kül lahe aparaat, seal mootor ees, suur koormus esisillal seal võivad nad end õigustada. Õõtsadega see teema et nad peavad hüpetele vastu pidama aga kui laksu paned on normaalne et nad kõveraks või puru lähevad, uute õõtsade valmistamine ei võta palju aega kui rakis olemas.


RE: Esiveoga automootor bagile? - masinist - 03-11-2008

Kas "81. asconad olid ikka esiveolised?
Siis oli tootmises ju ascona b.


RE: Esiveoga automootor bagile? - pppp - 04-11-2008

Wikipedia andmetel hakata C-Asconat tootma septembris 1981.