automoto.ee foorumid
Mis masina esiklaas? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Identifitseerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Teema: Mis masina esiklaas? (/showthread.php?tid=23488)



Mis masina esiklaas? - Kribu - 30-03-2008

Mis masina esiklaas? Klaasil on slaavi tähtedega:staliniit, autotehas nr:25 http://i41.photobucket.com/albums/e285/jantsa66/DSC00345.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e285/jantsa66/DSC00344.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e285/jantsa66/DSC00343.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e285/jantsa66/DSC00342.jpg


RE: Mis masina esiklaas? - 90Deville - 30-03-2008

Ma pakuks Gaz 51, mürki ei vöta aga väga sarnane on küll.


RE: Mis masina esiklaas? - -AsjaPulk- - 30-03-2008

Zil 164/157 oma võib ka olla...


RE: Mis masina esiklaas? - PETSS - 30-03-2008

Kas mitte Zil idel edeklaasi mõlemat poolt eraldi awada saanud ? 51 avanes see aga ühes tükkis .


RE: Mis masina esiklaas? - pkuldsaar - 30-03-2008

uue tüübi 157 oli ühes tükis ja vägagi sarnane pildil olevale.


RE: Mis masina esiklaas? - valdo - 30-03-2008

Kõige tavalisem GAZ-51 2. põlvkonna (1956 kuni ca 60ndate lõpp) esiklaas, mille raam on saanud korrosiooni jm läbi kannatada.

Mis Sul on plaanis isendiga teha - kas Sa äkki ei taha külgedel olevaid fiksaatoreid mulle loovutada, sest mul need parajasti (vähemalt osaliselt) oma komplektsusest puudu...


RE: Mis masina esiklaas? - Kribu - 30-03-2008

Ma ei tee temaga mitte midagi. Vedeles seina ääres, sellepärast on see alumine osa ära kõdunenud. Kui sellel kellegi jaoks mingi väärtus on, siis viigu minema.


RE: Mis masina esiklaas? - valdo - 30-03-2008

pkuldsaar Kirjutas:uue tüübi 157 oli ühes tükis ja vägagi sarnane pildil olevale.

Võimalik, et uuetüübilisel 157-l oli 51ga identne klaas või vähemalt mingid tema osad. Ei maksa unustada, et kogu nõukogude autotööstus oli üli-unifitseeritud ja üli-standardiseeritud sõjaväe ja sõja vajadusi arvestades.


RE: Mis masina esiklaas? - Kribu - 30-03-2008

See võib tõesti 51 klaas olla. Vanamees oli mul kolhoosi esimene autojuht ja elupäevad keerutas 51-ga ringi. Miks pidi ta mingi Zil-i klaasi koju tassima. Aga kas siis vanemate Gas-ide esiaknad sai koos raamiga avada?


RE: Mis masina esiklaas? - valdo - 30-03-2008

Kribu Kirjutas:See võib tõesti 51 klaas olla.

Mitte see ei või olla, vaid see ON GAZ-51 esiklaas.

Kribu Kirjutas:Aga kas siis vanemate Gas-ide esiaknad sai koos raamiga avada?

Jah, ülalasuvatest hingedest sai tuuleklaasi alt servast veidi lahti (üles) lükata. Juba GAZ-AA-l sai niiviisi teha ja 51-l (mis ilmus N.Liidu teedele 1946) samamoodi. Vaid kõige viimastel partiidel 51-del (kusagil 1970. aasta lähikonnast, viimame 51 vuras tehasest välja 1975) loobuti hingedel olevast esiklaasist ning klaas fikseeriti kabiini külge jäigalt mõlemast otsast poltidega.


RE: Mis masina esiklaas? - PETSS - 31-03-2008

Kas 51 esiklaas käis lõpuni üles? . Gaz 69 ja UAZ 469 esiaaken avanes vastupidi(allapoole).Ja 66 olid nurkades aknad mida sai avada. IKARUS 60 sai ka veidi esiakent lahti poetada? Selline esiakna avamise süsteem oli ka kasutusel osadel tolleeaegsetel lääne sõiduautodel.Waid mälu järgi kirja pandud.Kui eksisin siis wabandust.Tahaks rohkem teada säänsete awatavate esiklaaside kohta.


RE: Mis masina esiklaas? - valdo - 31-03-2008

PETSS Kirjutas:Kas 51 esiklaas käis lõpuni üles?

Põhimõtteliselt jah, ainult et nii teda vast ei olnud mõeldud avada. Klaasi külgedel keskel oli kaks sellist piludega "rauda", umbes 15 cm pikkused, ja normaalolukorras sai klaasi avada ainult nende raudade pikkuses. St keerasid liblikpoldi lahti ja lükkasid klaasi ette välja, nii et liblikpoldid läksid selle pilu lõppu. Raami sulgemine käis nende piluga raudade otstest, st vajutasid need alla, mille tulemusena raami servas asuv kummitihend läks vastu keret ja tihendas raami ühenduse kabiiniga ära.

Kui nimetet liblikpoldid täitsa välja keerata (st ära võtta), sai raami muidugi ka rohkem (kõrgemale) avada, aga nii polnud see mõeldud.


RE: Mis masina esiklaas? - Tegelane5 - 31-03-2008

Aga oli 51 kabiin seetõttu mugavam kui 52 oma? Aga muus osas?


RE: Mis masina esiklaas? - indrek - 31-03-2008

Tegelane5 Kirjutas:Aga oli 51 kabiin seetõttu mugavam kui 52 oma? Aga muus osas?
Mugavusest ei saa selliste aparaatide puhul muidugi rääkida.
Võib ära tuua siiski ühe pisiasja - 51-ed evisid vedruistmeid ning olid seetõttu grammi võrra tõepoolest mugavamad kui uuemad, poroloonist istmepatjadega masinad.

Esiklaasi koha pealt ... ega eriti sageli seda avada vaja ei olegi, kui, siis vast seismise ajal.
Muuseas, esiklaas ise ei ole haruldane, kuid esiklaasi tihend seevastu on vägagi rariteetne.


RE: Mis masina esiklaas? - valdo - 01-04-2008

indrek Kirjutas:Esiklaasi koha pealt ... ega eriti sageli seda avada vaja ei olegi, kui, siis vast seismise ajal.

Meie kliimas seda reeglina kunagi ei avatud. Tean nii mitutki inimest, kes on 51ga mitmeid aastakümneid sõitnud.

indrek Kirjutas:Muuseas, esiklaas ise ei ole haruldane, kuid esiklaasi tihend seevastu on vägagi rariteetne.

Klaase endid leidub üsna lademeis. Tihendi osas jah... sinna nagu midagi muud on üliraske sobitada. Kurtna laatadel on paar korda paari tõsisel huvilisel vedanud ja liikunud uut kasutamata tihendit suuremates kogustes. Mul on endal õnneks üks klaasisüsteem kasutamata ja pimedas kuuris seisnud, st perfektse tihendiga.


RE: Mis masina esiklaas? - splint - 03-04-2008

olen näinud kuidas heina põllule tulnud G51 juht tõmbas üles auto esiklaasi seejärel tõmbas peale käsigaasi astus autost välja ja läks autopeale heina hanguma tehes seda mõlemalt poolt autot