peaülekanne - Printerisõbralik versioon
+- automoto.ee foorumid (
https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Noorklassikute Aruteluala (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Teema: peaülekanne (
/showthread.php?tid=24028)
peaülekanne -
allu22 - 15-05-2008
tahaksin väga teada mis on autode peaülekannete ülessanne ?
RE: peaülekanne -
13piisab - 17-05-2008
mootoripöörete vähendamine ülekandel rattale. Kui täpsemalt huvitud ja inglise keel ok, siis toksi otsingumootorisse "final drive ratio" (mis on peaülekanne) või "differntial" (mis on diferentsiaal - peaülekanne iseloomustabki diferentsiaali; mitmikveo puhul diferentsiaale).
RE: peaülekanne -
tiit - 17-05-2008
13piisab Kirjutas:mootoripöörete vähendamine ülekandel rattale. Kui täpsemalt huvitud ja inglise keel ok, siis toksi otsingumootorisse "final drive ratio" (mis on peaülekanne) või "differntial" (mis on diferentsiaal - peaülekanne iseloomustabki diferentsiaali; mitmikveo puhul diferentsiaale).
Mootori pöörete vähendamisega ja samal ajal ka jõu suurendamisega tegelib nii peaülekanne kui ka käigukast. Peaülekanne on siis reduktor(id) vedava(te)s sillas(sildades). Diferentsiaal ei ole mitte sama asi kuigi asetseb tavaliselt sildades peaülekande sees. Diferentsiaal võib asuda ka hoopis vahekastis kahe silla vahel neliveolistel (näiteks NIVA)
Vastuseks siis teemaalgatajale: käigukastist tuleva pöörleva liikumise ülekandmine ratastele (autol siis läbi diferentsiaali ja pooltelgede)