automoto.ee foorumid
Vjatka B-150M-l säde läinud - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Vjatka B-150M-l säde läinud (/showthread.php?tid=24748)



Vjatka B-150M-l säde läinud - kyla - 04-08-2008

Putitan Vjatka B-150M´i. Kuna sädet ei olnud, siis ostsin uue küünla, uue 12V süütepooli ja piibu (sest eelmine oli mingi imelik). Jupid külge pandud, proovisin ja säde oli olemas, aga kui küünla oma kohale panin, siis käima ikka ei läinud. Uuesti lahti võttes sädet enam polnud... Juhtmed vaatasin kõik üle, tunduvad ilusti ühendatud olevat ja isoleeritud.
Milles võib viga olla?
Või on Tallinnas meistrimeest, kes tahab/on nõus asja ise üle vaatama, et viga leida ja minus tänutunnet tekitada?Smile

Tänud ette.


RE: Säde läinud - indrek1000 - 04-08-2008

Äkki andis see uus küünal kohe otsad.


RE: Säde läinud - rallitaja - 05-08-2008

Kas Vjatka ei olnud mitte türistorsüütega? B-150E küll oli, kas 150M ka on, ma ei tea. Türistorsüütega päris tavaline süütepool ei tohikski funksida.


RE: Säde läinud - kyla - 05-08-2008

B-150M oli veel kontaktsüütega, pärast seda tulid türistorsüütega. Seda näitab ka see, et uue 12V süütepooliga esialgu säde oli kui proovisin.


RE: Säde läinud - rallitaja - 05-08-2008

Kui vene piibu peale sättisid, siis raadiohäirete summutustakisti olemasolul kontrolli seda. Mul oli punnvõrriga tänu sellele üks päris kõva jama. Jäi käigu pealt seisma ja enam käima ei läinud. Takisti asemele läks hiljem peale koju lükkamist pastakavedru ja töötas iga ilmaga. Wink


RE: Säde läinud - kyla - 17-12-2008

Süütepool vahetati poes ringi (tegelikult vist mina tekitasin selle vea, muljudes korpust kogemata, sest algul töötas imehästi).

Nüüd sai mootorratta akuga proovitud, süütepoolist küünlani elektrisüsteem töötab, kuskil eespool peab viga olema. Võtsime asja lahti, mootoreid ja elektriasju tundev mees vaatas esmapilgul, et kontaktid jms peaks korras olema.

Mis võib veel viga olla? Kohe kui miski parandatud saab, tuleb uus jama selle rollerigaSad


RE: Säde läinud - Tegelane5 - 17-12-2008

Siis on mingi jama katkestiga. Mismoodi sa süütepoolist küünlani kontrollisid?


RE: Säde läinud - kyla - 17-12-2008

Seesama tark tuttav ühendas akuga ja sai sädeme kätte. Nii prooviski.


RE: Vjatka B-150M-l säde läinud - Tegelane5 - 17-12-2008

Peale süütepooli on ju ainult katkesti. Kas süütepoolile +12 peale tuleb ikka?


RE: Vjatka B-150M-l säde läinud - kyla - 20-12-2008

Okei, katkesti juures oli ka kondensaator, mille otsustasin ära vahetada. Kas keegi oskab öelda, mis näitajatega kondensaator peab olema?
Kondensaatori pealt lugesin välja firmanime Tesla (vist) ja siis seerianumbri WK 717267180 (samuti 100% kindel pole). Võite allpool piltidelt järgi vaadata. Elektriskeemile on kirjutatud, et kondensaatori mingi number on M-42-3728350-A
[Pilt: kondensaator.jpg]
[Pilt: kondensaator1.jpg]

Kes teab, mis näitajad sellel kondensaatoril peavad olema?


RE: Vjatka B-150M-l säde läinud - USSR V4 - 20-12-2008

Pildil olev kondensaator on Jawa oma, andmed peaks sellel olema
250 volti ja mahtuvus 0,22 mikrofaradit, Vjatka peaks sellega töötama küll.
Võid veel kontrollida, kas süüdet toitev mähis on korras, (Selle üks ots on massis ja teine tuleb kontakti külge.) Veel võid kontrollida, et kontakt ei oleks massis, kontrolli isoleerseibi kontakti ja selle vedru,et poleks vastu alust all veel infoks niipalju, et sellel süsteemil on kõik osad, (Toitemähis, süütepool, kondensaator, kontakt ja seiskamislüliti.) ühe otsaga massis ja teist otsa pidi koos, juhul,kui süsteemis pole akut. Kui käima ei saa, siis võin ka abi pakkuda, kuna käin Tallinnas tööl, mobiili number on 53924932 kui on väljas proovi hiljem uuesti, rohkem suhtlen õhtuti.