automoto.ee foorumid
MK-17 mudellennukimootor - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: MK-17 mudellennukimootor (/showthread.php?tid=24836)



MK-17 mudellennukimootor - taavikaba1 - 11-08-2008

Koristasin garaasiriiuleid ja siis köitis silma üks selline asi, mida mina pena mudellennukimootoriks:

http://www.rate.ee/albums/Yamaha12/a340895

Kas keegi teab kuidas se töötab?, Kuidasd toimub plahvatus silindril (seal on imepisike kolb ja väntvõll), Kütus on ikka sama mis autolegi v on hoopis tegu gaasiga?


RE: MK-17 mudellennukimootor - pppp - 11-08-2008

Plahvatus silindris nagu Statoil Ultima reklaamis? Big Grin Nii palju kui mina asjadest tean, siis kütusesegu süütamiseks on neil hõõgküünal.


RE: MK-17 mudellennukimootor - Raudpats - 11-08-2008

Ei ole küll eriline asjatundja, kuid seal peaks küttesegu süütamine toumuma ilma süüteküünlata, vist siis õhu ja küttesegu kokkusurumise tulemusena. Kütuseks kasutatakse mingit segu, täpselt enam ei mäleta, aga pakun välja , et bensiini ja eetri segu. Mootorit saab käivitada elektritrelli otsa pandava "siduri" abil


RE: MK-17 mudellennukimootor - pppp - 11-08-2008

Konkreetne isend näikse lähemal uurimisel jah diiselmootor olevat.


RE: MK-17 mudellennukimootor - argo1974 - 11-08-2008

Sai kunagi nendega tegeletud ... kütus tuleb segada kastoorõlist (20%), petrooleumist (30%) ja eetrist (50%).
Kubatuur 1,5 cm3, kahetaktiline diisel. Silindri peal on käepidemega kruvi kompressiooni reguleerimiseks (kui liiga palju sisse keerata, hakkab kolb vastu käima), teine kõver kruvi on segunõel ehk gaas. Käivitamiseks tuli vist 1-2 pööret gaasi anda, siis paned näpu segukoonuse ette ja ajad mootorit 2-3 pööret aeglaselt ring. Siis näpp eest ära, propeller ots asendisse kell 10 ja kahe sõrmega lööd tugevasti laba otsa lähedalt allapoole. Ega nad raisad eriti hästi ei taha käivituda ...


RE: MK-17 mudellennukimootor - Veteran - 11-08-2008

See ja ka MK- 16 olid vene küllaltki õnnestunud kompressioonsüütega mootorid. Kubatuur 1,5 ccm, pöördeid ei oska peast öelda. Töötab see seguga eeter-petrool- kastoorõli, kõiki võrdsetes kogustes. Süüdet- surveastet reguleeritaxe mootori peal asuva reg. kruviga, mis surub silindri ülaosas asuvat kontrakolbi allapoole. kruvi lahtikeeramisel tõuseb kontrakolb propellerit keerates üles.Seda kruvi reguleeritaksegi umbes ühe ringi ulatuses .Küttesegu reguleerimiseks on see teine kruvi.
Head käivitamist!

PS Hõõgküünlaga mootorid töötavad metüülpiirituse- õli segul
Veteran, juhuslikult mudellendur.


RE: MK-17 mudellennukimootor - taavikaba1 - 11-08-2008

oot et nagu suuremst otsast läheb petrooleum ja ylemast väiksemast sugust siis eeter?


RE: MK-17 mudellennukimootor - Veteran - 11-08-2008

Küttesegu läheb mootorisse sellest umbes 3,5 mm torust, kuhu paagist tulev voolik otsa istub , selle toru teises otsas on reguleerimisnõel ( kruvi) Jämedamast avast saab mootor õhku.
Küttesegu kasutati jah ka suurema eetrisisaldusega, nn standardsegu oli kõiki komponente siis üks komandik.
Veteran.