automoto.ee foorumid
Ikaruste hind nõukogude ajal - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: Ikaruste hind nõukogude ajal (/showthread.php?tid=25027)



Ikaruste hind nõukogude ajal - landed - 02-09-2008

paremat kohta teema tõstatuseks ei leidnud: huvitav kui palju võisid vene ajal need kollased ja punased ikarused maksta, ei teagi siis mis ühikutes (kas dollarites või rublades). ma arvan, et venelane ,,sõbralikule,, hungarile vaevalt et dollareid maksis vaid pigem võis tegu olla ikka vahetuskaubana: ikarused siia ja N: ladad sinna või midagi muud sellist. on keegi teadlik selle finantsteema ja kaubavahetuse köögipoolelt...


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - pppp - 02-09-2008

See postitus oli mingi täiesti suvalise teema sappa poetatud, lõikasin selle sealt välja eraldi teemaks. Kui kellelgi peaks (parema) pealkirja osas ettepanekuid olema, siis andke teada.


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - denis23 - 02-09-2008

oli vist mingi 24 000 rubla, samal ajal, kui Volga organisatsiooni jaoks maksis 4000 rub.
aga võin eksida


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - 6631 - 02-09-2008

Võtsin juhuslikult ette 1986. aasta III kvartalis mahakantud busside alghinna, millega nad raamatupidamises arvel olid.
Ikarus-260 kuni 1977 - 25800...26000, 1978 - 28400.
Ikarus-280 1975 - 35300, 1978 - 42900.
Ikarus-255 1979 - 35900, 1980 - 40000.
Ikarus-250 1975 - 32700.
LAZ-697R 1977 - 8800.

Selliseid andmeid on veel palju-palju, 1950-80-ndate aastate kohta saaks üpris täieliku pildi.


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - PETSS - 02-09-2008

Minu teada oli Ikaruste wahetuskaubaks SSSR nafta.Samamoodi nagu ka osa Ladade eest saadud summast Pepsi tooraine vastu.Nii wähhemalt mina kuulnud.


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - keskealinevanur2 - 03-09-2008

Natuke küll teemast mööda, aga ungarlaste esimesed D-tüüpi diiselrongid võttis NSVL enda kätte poolvägisi. Olen kusagilt lugenud, ilmselt netist, et need olid reparatsiooniks II maailmasõja eest.
Üks pilt ka esimestest "elukatest" http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=405&LNG=RU#picture
Muu loba kõrval on keegi seal pildi all kommentaarides asjalikku juttu ka ajanud - rongid toodeti ekspordiks Argentiinasse, isegi nimi oli välja mõeldud - Rosario. Enne sõja lõppu ei jõutud neid aga minema saata ja (tekst kommentaarist) "nõukogude väed omastasid rongid kui trofeed".
Sama kommenteerija ütluse põhjal olid võred akende ees seepärast, et ronge kavatseti kasutada mägistel lõikudel, kus oht langevateks kivideks. Teise versiooni põhjal pidid võred kaitsma dzhunglis varitsevate ahvide eest, kes armastanud mööduva rongi akendesse hüpata.

Täitsa võimalik, et ka NSVL eksportis ka Ikarus-busse poolvägisi. Pärast 56. aasta sündmusi ei saanud "rahvademokraatlik ja vennalik Ungari" suurt midagi vastu ka kobiseda, pigem kardeti liiduvabariigi staatusesse langemist.


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - valdo - 03-09-2008

keskealinevanur2 Kirjutas:Natuke küll teemast mööda, aga ungarlaste esimesed D-tüüpi diiselrongid võttis NSVL enda kätte poolvägisi. Olen kusagilt lugenud, ilmselt netist, et need olid reparatsiooniks II maailmasõja eest.
Üks pilt ka esimestest "elukatest" http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=405&LNG=RU#picture
Muu loba kõrval on keegi seal pildi all kommentaarides asjalikku juttu ka ajanud - rongid toodeti ekspordiks Argentiinasse, isegi nimi oli välja mõeldud - Rosario. Enne sõja lõppu ei jõutud neid aga minema saata ja (tekst kommentaarist) "nõukogude väed omastasid rongid kui trofeed".
Sama kommenteerija ütluse põhjal olid võred akende ees seepärast, et ronge kavatseti kasutada mägistel lõikudel, kus oht langevateks kivideks. Teise versiooni põhjal pidid võred kaitsma dzhunglis varitsevate ahvide eest, kes armastanud mööduva rongi akendesse hüpata.

Täitsa võimalik, et ka NSVL eksportis ka Ikarus-busse poolvägisi. Pärast 56. aasta sündmusi ei saanud "rahvademokraatlik ja vennalik Ungari" suurt midagi vastu ka kobiseda, pigem kardeti liiduvabariigi staatusesse langemist.



RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - valdo - 03-09-2008

keskealinevanur2 Kirjutas:... teemast mööda, aga ungarlaste esimesed D-tüüpi diiselrongid võttis NSVL enda kätte poolvägisi. Olen kusagilt lugenud, ilmselt netist, et need olid reparatsiooniks II maailmasõja eest.
Üks pilt ka esimestest "elukatest" http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=405&LNG=RU#picture

Muide, üks viimaseid alles olnud vaguneid sellemargilisest DP-rongist vedeles veel mõned aastad tagasi rüüstatuna Ruhja jaamas, olles ajutiseks jaamahooneks seal. Kahjuks on läinud see tõenäoliselt emeksi-teed, kuigi raudteeajaloole oleks selle säilimine olnud väga tänuväärne...


RE: Ikaruste hind nõukogude ajal - PETSS - 04-09-2008

keskealinevanur2 Kirjutas:Natuke küll teemast mööda, aga ungarlaste esimesed D-tüüpi diiselrongid võttis NSVL enda kätte poolvägisi. Olen kusagilt lugenud, ilmselt netist, et need olid reparatsiooniks II maailmasõja eest.
Üks pilt ka esimestest "elukatest" http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=405&LNG=RU#picture
Muu loba kõrval on keegi seal pildi all kommentaarides asjalikku juttu ka ajanud - rongid toodeti ekspordiks Argentiinasse, isegi nimi oli välja mõeldud - Rosario. Enne sõja lõppu ei jõutud neid aga minema saata ja (tekst kommentaarist) "nõukogude väed omastasid rongid kui trofeed".
Sama kommenteerija ütluse põhjal olid võred akende ees seepärast, et ronge kavatseti kasutada mägistel lõikudel, kus oht langevateks kivideks. Teise versiooni põhjal pidid võred kaitsma dzhunglis varitsevate ahvide eest, kes armastanud mööduva rongi akendesse hüpata.

Täitsa võimalik, et ka NSVL eksportis ka Ikarus-busse poolvägisi. Pärast 56. aasta sündmusi ei saanud "rahvademokraatlik ja vennalik Ungari" suurt midagi vastu ka kobiseda, pigem kardeti liiduvabariigi staatusesse langemist.
Esimesed bussid ju hakkasid enne tulema kui mässuks läks.Aga see selleks.Ma ei tea ,mis tundega maddjarid peale 56 ja tsehhid peale 68 aastat SSSR i jaoks asju kokku panid?