1970ndate aastate ralli-01 replika -
valdo - 25-10-2008
http://sport.postimees.ee/?id=43548 - oleks selliseid hakkajaid mehi rohkem! Erinevalt nt Soomest ei ole (tõenäoliselt kitsaste aegade tõttu) 1970-80ndate aastate rallivariandis autosid peaaegu ju säilinud...
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
wax - 25-10-2008
http://www.villuclub.ee/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=9&Itemid=18
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
Jesper - 26-10-2008
Veidike offtopic, kuna pole tegemist replicaga, aga Super 1600 klassis sõidab ringrada selline riistapuu:
http://newton.tqhq.ee/temp/kraba1024m/content/IMG_6819_large.html ja teeb seda üldse mitte halvasti.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
pppp - 27-10-2008
Too kollane rinkapill on mäletamist mööda Soomes ehitatud (mootor oli vist Lada päritolu).
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
Aspelund - 27-10-2008
Üldiselt oleks suur kodanikukohus au ja kohustus teha korda/replikana valmis üks Vihuri ralliautodest. Ikkagi osa kohalikust tehnikaajaloost. Olgu siis variandis 01/011, 2103 või 2105. Erinevalt VFTS-st on vähemalt 05 variandi ümberehitused ühes venekeelses raamatus kenasti sõnas ja pildis talletatud. Omaaegsed tegijad peaksid ka kenasti elus olema ja oskama vajadusel nõu anda.
Ning lõpuks ka üks temaatiline lugemismaterjal Venemaalt. Niipalju, kui ma mäletan, osalesid nad vähemalt ühel võistlusel, kuivas olid suhteliselt hädas, aga märja ilmaga edenesid väga tublilt.
http://www.auto-sport.ru/archive/2004/09/vaz_2101/
A.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
41Degree - 27-10-2008
Aspelund Kirjutas:Üldiselt oleks suur kodanikukohus au ja kohustus teha korda/replikana valmis üks Vihuri ralliautodest. Ikkagi osa kohalikust tehnikaajaloost. Olgu siis variandis 01/011, 2103 või 2105. Erinevalt VFTS-st on vähemalt 05 variandi ümberehitused ühes venekeelses raamatus kenasti sõnas ja pildis talletatud. Omaaegsed tegijad peaksid ka kenasti elus olema ja oskama vajadusel nõu anda.
Ainuüksi mõtte eest tuleks juba orden välja anda! Aga kes oleks sellist projekti nõus eest vedama? EAL? Vaevalt, sellel niigi sada ja üks muud tegemist. Samas, EAL ju plaanitab kõikehõlmavat Eesti kiirestisõidu ajaloomuusemit teha...
IMHO, tuleks sellega tegelikult kiirustada, sest näiteks kolmekümne aasta pärast ei pruugi enam olla neid, kes ütleks: "Kui ma nüüd meenutama hakkan, siis seda tegime me vist ikka teisiti..."
Muide, siin on igasugu tegelasi, keegi vast ikka teab. Kui palju on säilinud Vihuri ralliautosid? Kas üldse?
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
Aspelund - 27-10-2008
Pead ei anna, aga karta on, et mitte ühtegi täiesti originaalina. Sama lugu nagu VFTSdega, milledest autentseid originaale mulle teadaolevalt alles pole. On koopiad ja autod, mille dokumendid näiteks kunagi VFTS-le kuulusid.
A.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
PlyVal64 - 27-10-2008
Aspelund, tasub uurida ühe rohelise täisoriginaal 2103 "Vihur" saatust sellel sajandil. Oma silmaga pole näinud, kuid kuskil Rakvere külje all oli seisnud ja seda pakuti müügiks... pakun 6-8 aastat tagasi. Küsiti 25 000, mis oli Lada eest nagu palju. Kõik see originaalsuse jutt võib olla rahvaluule ja äkki see isegi müüdi mõnele maha põllurallikaks või rikuti tänaste FIA nõudmistega ära. Minul tiksub üks selline auto kuklas.
Äkki mõni siinsetest teab rohkem?
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
41Degree - 27-10-2008
Aspelund Kirjutas:Pead ei anna, aga karta on, et mitte ühtegi täiesti originaalina. Sama lugu nagu VFTSdega, milledest autentseid originaale mulle teadaolevalt alles pole. On koopiad ja autod, mille dokumendid näiteks kunagi VFTS-le kuulusid.
A.
Siiski on leedulastel selles mõttes natuke paremini läinud kui meil. Nimelt on neil täiesti kindlasti olemas õige 2105 "Vöfti", minu teada on ka 2101 mitte replika, vaid originaal. Need mõlemad siis VFTSi omaaegse eestvedaja erakogus
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
emsa - 28-10-2008
Leedus on kunagise ralliässa ja autoehitaja Stasys Brundza kollektsioonis tema kõik põhilised rallimasinad: M-412, VAZ-2101, VFTS ning ka keskmootoriga B-grupi VAZ-2108. Lisaks hulgaliselt tänavasõiduatosid ja -mootorrattaid raudse eesriide ühelt ja teiselt poolt. Ca 10 aastat tagasi oli tal plaanis oma kogu baasil koos Leedu Kaitseministeeriumiga korralik tehnikamuuseum püsti panna. Aga kogu on alles ja võib-olla saab sellest plaanist kunagi ka asja.
Eestis asuvatest VAZ või Lada originaalrallimasinatest ei ole palju alles. Originaalmasinad on kas omal ajal Soome müüdud või ümber ehitatud ja peeneks sõidetud. Aga Mootorispordi Muuseum ei ole lootust kaotanud ja mõned positiivsed sabad on ka praegu ajada. Eks aeg näitab...
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
rustang - 28-10-2008
Aspelund Kirjutas:Sama lugu nagu VFTSdega, milledest autentseid originaale mulle teadaolevalt alles pole. On koopiad ja autod, mille dokumendid näiteks kunagi VFTS-le kuulusid.
A.
Sõbral on kuuri all ehtne VFTS, Brundza numeratsiooniga puur jne. Ootab ennistamist.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
Aspelund - 28-10-2008
Teemasse siis mõned pildid Brundza privaatmuuseumist. Fotode autoriks kolleeg Olev Toom.
![[Pilt: p8220099jf1.th.jpg]](http://img395.imageshack.us/img395/1760/p8220099jf1.th.jpg)
![[Pilt: p8220100cj3.th.jpg]](http://img373.imageshack.us/img373/8458/p8220100cj3.th.jpg)
![[Pilt: p8220086lj6.th.jpg]](http://img73.imageshack.us/img73/662/p8220086lj6.th.jpg)
![[Pilt: p8220094of4.th.jpg]](http://img135.imageshack.us/img135/4091/p8220094of4.th.jpg)
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
Aspelund - 28-10-2008
![[Pilt: estonia23fr9.th.jpg]](http://img224.imageshack.us/img224/123/estonia23fr9.th.jpg)
![[Pilt: estonia37av2.th.jpg]](http://img186.imageshack.us/img186/4553/estonia37av2.th.jpg)
![[Pilt: estonia38fx3.th.jpg]](http://img356.imageshack.us/img356/3739/estonia38fx3.th.jpg)
A.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
pppp - 28-10-2008
Mida see roolisambal paremal olev teine "kang" võiks lülitada (algselt oli sealpool mäletamist mööda vaid klaasipuhastite lülitamine)?
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
taavi - 28-10-2008
kas mitte lähitulede lüliti? meenuks, nagu mul kolakastis peaks olema samasugusne 4 kangiga lülitiplokki vedelemas.. või sai see juba töösse rakendatud, ei mäleta enam eriti.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
ennww - 29-10-2008
Ja milleks oli Vihuri masinal hea kassettmakk "Legenda"? Hästi ei usu, et maanteel muusika kuulamiseks

Seda enam võistlusmasinal, kus iga kilo peaks arvel olema
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
gruppen - 29-10-2008
Kassettmaki nimes on juba vastus antud

Ehk siis kui ma õieti mäletan sellest Tehnika ja Tootmise numbrist, siis selle makiga lindistati legendikirjutamise ajal sõitjate vestlus, et pärast oleks võimalik legendi täpsustada ja ülekontrollida.
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
41Degree - 29-10-2008
Kisub küll vägisi käesolevast teemast välja, aga siiski ei jäta küsimata. Sellel Vihuri null-ühel on miskine anum kaardilugeja parema jala juures uksepostis. Kas teadmamehed võiks mind valgustada selle otstarbest või reeglina selles sisaldunud ainest?
Muuseas, Asp, tänud heade piltide eest, polnud neid varem näinud
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
rustang - 29-10-2008
Tõenäoliselt aknapesu vedelik. Mäletad ju ise missugune see "kilekotike" originaalis kapotial oli, sellest jätkuks porisel kiiruskatsel 1 kilomeetriks
RE: 1970ndate aastate ralli-01 replika -
41Degree - 08-02-2009
Sellel nädalal jooksis netiavarustest läbi üks väga tore uudisenupp, mida saab lugeda
Rally.ee saidilt. Minul venitas see küll suu kõrvuni ja tegi tuju hulga paremaks. Kusjuures eriti tore on veel see, et tegemist on "ajalooga" autoga, mitte ümberehitatud seeria-null-viiega. Väärt värk igal juhul