Kummide sobivus -
taavikaba1 - 22-11-2008
Tere.
Kui mul on autol 15" alucec veljed millel peal hetkel (195/65 R15) kummid kas see on okei, kui ma panen sinna 205/65 R15 kummid
RE: Kummide sobivus -
hellrix - 22-11-2008
Kumme võid igasugu mummidega peale panna.
Aga kui jutt rehvidest, siis üldjuhul see väike laiuse-kõrguse vahe ei tohiks midagi muuta. Nett on täis erinevaid tabeleid kust leiab autole sobiva rehvimõõdu. Ja talveks pigem üks mõõt väiksem rehv.
RE: Kummide sobivus -
villu157 - 22-11-2008
Muud ei juhtu midagu kui et, ratta läbimõõt suureneb 13 mm.
RE: Kummide sobivus -
Edel - 22-11-2008
Rehv on pisut laiem ja kõrgem. Võid alul proovida ühte ratast koos selle suurema rehviga alla ja veendudes,et see kusagile vastu ei käi.
RE: Kummide sobivus -
Sillu - 23-11-2008
hellrix Kirjutas:Kumme võid igasugu mummidega peale panna. Aga kui jutt rehvidest, siis...
OT, aga kõnekeeles on "kumm" selles tähenduses, millest käesolevas teemas jutt, täiesti siiani käibel ja kasutan seda sageli ka ise. Ei näe probleemi, kui kõik saavad kontekstist aru, millest jutt. Ka olen "kummi" kohanud (vähemasti) vanemas tehnilises kirjanduses.
RE: Kummide sobivus -
valdo - 24-11-2008
taavikaba1 Kirjutas:Kui mul on autol 15" alucec veljed millel peal hetkel (195/65 R15) mummid kas see on okei, kui ma panen sinna 205/65 R15 kummid
Võib hakata vastu käima ja seda peamiselt kahest kohast:
a) pehme vedrustuse ja/või täiskoorma korral auklisel teel neil hetkedel, mil vedrud põhja lööb (ega ei avasta enne, kui niisugust teed täiskoormaga sõidad);
b) esiratta servi vastu logareid/koopiad rattaid täielikult väljakeerates ja tavaliselt "sööb" siis logarit (vaata olemasolevatega, kui palju jääb rehvi ja koopa vahele täielikullt väljakeeratud ratastega vahe; kui viga ilmneb, siis aitab see, et ei keera rattaid täies mahus välja).[/u]
RE: Kummide sobivus -
agaa - 25-11-2008
Sillu Kirjutas:hellrix Kirjutas:Kumme võid igasugu mummidega peale panna. Aga kui jutt rehvidest, siis...
OT, aga kõnekeeles on "kumm" selles tähenduses, millest käesolevas teemas jutt, täiesti siiani käibel ja kasutan seda sageli ka ise. Ei näe probleemi, kui kõik saavad kontekstist aru, millest jutt. Ka olen "kummi" kohanud (vähemasti) vanemas tehnilises kirjanduses.
****************************************
Õigekeelsus Sõnaraamatu vaste on ikkagi kumm.Rehv on laensõna.Kui vihmaga õue lähed siis paned jalga ikka kummikud mitte rehvikud
.
Samas teema juurde tagasi tulles Kui lai (mitu tolli) on sul see Aluteci velg? Kui 6" siis 205 jääb juba laiaks.
RE: Kummide sobivus -
jurkman - 25-11-2008
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62
Juhul kui veermik korras ja originaalveljed, siis 1 cm ei hakka küll mingi nipiga kuhugi vastu käima, tehas garanteerib alati teatava varu. Kui suuremad numbrid, siis tuleb vajadusel uued veljed panna, peab ET ja velje laiusega arvestama.
Minul näiteks olid kunagi Fierol 245 mm laiune rehv all originaali 195 vastu, oli vastavalt valitud velg ja ei käinud vastu.
RE: Kummide sobivus -
valdo - 25-11-2008
jurkman Kirjutas:http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62
Juhul kui veermik korras ja originaalveljed, siis 1 cm ei hakka küll mingi nipiga kuhugi vastu käima, tehas garanteerib alati teatava varu. Kui suuremad numbrid, siis tuleb vajadusel uued veljed panna, peab ET ja velje laiusega arvestama.
Minul näiteks olid kunagi Fierol 245 mm laiune rehv all originaali 195 vastu, oli vastavalt valitud velg ja ei käinud vastu.
Ära nii julgelt selliseid asju väida. Mõjutavad paljud erinevad tegurid:
a) Logarite/porilappide olemasolu. Kuival ja soojal lõunamaal ehitet/projekteerit autol ei pruugi need olla tehasevarustuses, kuid siin kasutamiseks on sageli nad siiski külge pandud, kas või näiteks esinduse poolt, et soolateedel sõites mitte tiibu/lonþeroone rooste poolt üsna ruttu läbi järada lasta. Tavalisim ongi, et rehv hakkab käima vastu logarit või porilapi serva.
b) Vedrude/amortide jäikus jm parameetrid - pehme nn "õõtsuva" vedrutusega võib auklisel teel vastu käia korraks. Näiteks praegu tormijärgselt, kus enamik teid on tohutud "kuumaastikud", kust päris 10-15 km/h ka läbi venida ei taha...
c) Kas tihti koormatakse autot täislastis - nt pagasiruumis 500 kg kartuleid, tsementi, telliskive või salongis nt viis minuguguses soliidses kaalus (120 kg) härrasmeest ja kas sellise lastiga sõidetakse halbu teid.
d) Konkreetse automargi vedrustuse geomeetria eripära.
RE: Kummide sobivus -
Jesper - 25-11-2008
Valdo teeb lihtsast asjast mingi meeletu kosmoseteaduse valmis, samas jumalaeest mitte öeldes midagi sellist, millest ka reaalselt kasu võib olla.
Reaalselt on küsitud küsimuse vastus "jah" ja ülejäänud arutelu on lihtsalt igavleva inimese fantaasia vili.
RE: Kummide sobivus -
valdo - 25-11-2008
Jesper Kirjutas:Valdo teeb lihtsast asjast mingi meeletu kosmoseteaduse valmis, samas jumalaeest mitte öeldes midagi sellist, millest ka reaalselt kasu võib olla.
Reaalselt on küsitud küsimuse vastus "jah" ja ülejäänud arutelu on lihtsalt igavleva inimese fantaasia vili.
RE: Kummide sobivus -
hellrix - 25-11-2008
Pole mul selle vastu midagi, olgu rehv või kumm. Selle vastusega tahtsin lihtsalt tähelepanu juhtida kirjutatule. Pole ju nii raske üle kontrollida mida kirjutad ja "mumm" kummiks ära parandada ja kirjavahe märke kasutada. Ning äkki avaldad oma auto margi, mis siin ikka ennustada missugune kumm läheb või missugune rehv ei sobi.
RE: Kummide sobivus -
Gravity - 25-11-2008
Proovi lihtsalt alla ning sõida hooga läbi kurvide ja lohkude. Endal kogemus w124 ning 245 laiade rehvidega.Tagant pinks ponks kuid eest käis kurvides vastu amorti kui auto kaldus.Kuid eks mul parajalt suurem rehvi mõõdu erienvus oli ka.
RE: Kummide sobivus -
pppp - 26-11-2008
hellrix Kirjutas:Ning äkki avaldad oma auto margi, mis siin ikka ennustada missugune kumm läheb või missugune rehv ei sobi.
Algul oli mäletamist mööda kirjas, et G4.