oktaanarvu alandaja -
pendix - 04-03-2009
kas keegi teab midagi bensiini oktaanarvu alandamisest? Ma ei sooviks oma K-750 ja M-72 mootorit ümber tegema hakata, aga 95-bensiiniga pidi klapid ära põletama.Omal veel sellist kogemust ei ole,esimest ehitan, teisega sõitnud vähe.Muidu sõidan DNEPR MT-10-36-ga ja see ei karda midagi
RE: oktaanarvu alandaja -
Ishijupp - 04-03-2009
pendix Kirjutas:95-bensiiniga pidi klapid ära põletama.
Ära usu hundi juttu, kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutamine ei tee klappidele midagi. Vanematele mootoritele võib mõjuda see, et kaasaegne bensiin ei sisalda pliid (määrimine!), aga sellest saab üle plii asendajatega. Üldiselt kipuvad vanemat tüüpi mootorid enne kapremondini jõudma loomuliku kulumise läbi, kui plii puudusest sündiv kahju ilmsiks jõuab tulla, seega nõuanne on: kasuta 95 ja ära liigselt muretse!
RE: oktaanarvu alandaja -
pendix - 04-03-2009
Hr. Ishijupp, aitähh hea nõuande eest! Selle nelja aasta jooksul, mis ma Dnepriga sõitnud olen, segasin bensiini Husqvarna 2T õliga, sest vasak silinder saab niigi vähem määrida, M-72-l on selle jaoks õli kanal.
RE: oktaanarvu alandaja -
janno - 04-03-2009
Tegin vanasti sama pattu, et panin emmilistele lahjalt 2T õli bensiini sisse, aga siis sain Herr Ishijupi käest pragada ja enam ei tee

Pikemalt siis siin:
http://www.motokuur.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6909
RE: oktaanarvu alandaja -
motamees - 04-03-2009
Sõidan oma 750kuubikulise Dnepriga koguaeg 95benaga ja mingit probleemi sellest pole.
Dnepri mootorile ei pea panema õli bena sisse. Kuskohast sa võtad selle, et vasak silinder õli ei saa?
RE: oktaanarvu alandaja -
konu - 04-10-2009
[quote='Ishijupp' pid='220755' dateline='1236189825']
[quote=pendix]
Vanematele mootoritele võib mõjuda see, et kaasaegne bensiin ei sisalda pliid (määrimine!), aga sellest saab üle plii asendajatega. Üldiselt kipuvad vanemat tüüpi mootorid enne kapremondini jõudma loomuliku kulumise läbi, kui plii puudusest sündiv kahju ilmsiks jõuab tulla,
hm, "plii" lisati (ja lisatakse mõnelpool ilmselt tänaseni) minuteada ikka oktaanarvu ehk siis põlemiskiiruse reguleerimiseks ja seda siis tegelikult tetraetüülpliina ehk (C2H5)4Pb -na. Et see lühikeste süsinikahelatega metallorgaaniline ühend oluliselt ka kütuse määrimisomadusi parandaks ei tahaks hästi uskuda.
Aga parandage mind kui eksin.
RE: oktaanarvu alandaja -
Ishijupp - 04-10-2009
(04-10-2009, 18:09 PM)konu Kirjutas: Et see lühikeste süsinikahelatega metallorgaaniline ühend oluliselt ka kütuse määrimisomadusi parandaks ei tahaks hästi uskuda.
Usu ikka
RE: oktaanarvu alandaja -
heiki - 04-10-2009
Loe siit:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26654