automoto.ee foorumid
K: D-mootori väntvõlli pronkspuksi vahetus? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: K: D-mootori väntvõlli pronkspuksi vahetus? (/showthread.php?tid=27292)



K: D-mootori väntvõlli pronkspuksi vahetus? - m1e2l3 - 22-03-2009

Mul selline küsimus et kas siduri väikese hammasratta all asuv väntvõlli tihendus pronksist puksi on võimalik ise vahetada või millegagi tihendada?


RE: kas keegi oskaba aidata ? - valdo - 22-03-2009

Ikka saab, aga selleks pead hankima või treialil laska tegema uue puksi. Ja mootor tuleb loomulikult pooleks võtta.

Mis on tehases sisse löödud, selle saab ka alati välja lüüa ja uue sisse lüüa.


RE: K: D-mootori väntvõlli pronkspuksi vahetus? - m1e2l3 - 22-03-2009

ma olen kuulnud et seda saab välja kuumutada !
aga kas mingit tihendamis varjanti pole ?


RE: K: D-mootori väntvõlli pronkspuksi vahetus? - valdo - 22-03-2009

(22-03-2009, 21:27 PM)m1e2l3 Kirjutas:  aga kas mingit tihendamis varjanti pole ?

Kui Sul on tihenduspuks kulunud, siis pead Sa selle välja vahetama - ega kulunud puksi mingi muu vahendiga tihedaks ei saa. Nagu iga teinegi piirkulunud detail tuleb välja vahetada. Puksi simmerlingiga (teise tihendamisviisiga) ei ole mõeldav asendada, see eeldab karteripoole freesimistöid ja jätab peaülekanderuumi määrdeta.

Kuna Sa probleemiga hädas oled, siis eeldan, et ta on kulunud juba nii märgatavalt, et küttesegu satub ohtralt peaülekande ruumi ja seepärast on mootori võimsus langenud. (Kuigipalju, muidugi, teda peabki sattuma, see määrib sidurit ja peaülekannet, mille kaas peab ka ju igal juhul olema hermeetiliselt tihendiga kinni.)