Valmet-20 1956. -
Veteran - 14-05-2009
Soomest hangitud 1956. a. traktor Valmet-20. Kavas restaureerida ja võimalusel hankida ka juurde ader ja niidumasin, või valmistada- kombineerida ise midagi originaalilähedast. Paar pilti esialgsest seisust.
RE: Valmet-20 1956. -
Pyhaw - 14-05-2009
Pikku-Valmet. Väga vahva masin, rõõm näha, et keegi ka sellistega viitsib tegeleda.
Reklaami kah
http://www.youtube.com/watch?v=9MPrV3YJ2QA
http://www.youtube.com/watch?v=IctAIs-5RjE
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 15-05-2009
Traktor paistab olema küllaltki õnnetu, eks lahtivõtmisel selgu, kas saab asjast asja või ei. Esialgne vaatlus näitab, et mootor käib ringi, kinni ei poo, roolikarbis on suur lõtk, aga see ju traktor !
Tagumised veljed on pikast rehvideta seismisest Joensuu mullal kohati olematuks roostetanud, esimestel seda häda pole.Ületamatuid probleeme esialgu ei paista, kui, siis mootoris...
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 16-05-2009

Traktor siis osadeks lammutatud ja pesus, et haavlipritsile viia. Hullu eriti pole, vahetada tuleb osa laagreid ja muidugi kõik simmerid. Esisillas tuleb lasta treida ühe poole käändtelje polt uus ja kõik puksid uued .
Mis mootorisse puutub. siis vaja teha kap. remont.
Sain soome sõbra abil ka kirjandust Valmeti kohta. Peale traktori enda ehituse on seal ka ära toodud riistad, mis traktori külge saab panna. Tõeliselt tubli abimees oleks see väiketraktor väiketalunikule!
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Kevin68 - 16-05-2009
Väga mõnus väike traktor tundub olema! Kui saladus pole, siis mitu raha maksid selle traktori eest?
Igastahes, jõudu ja jaksu selle traktoriga ning loodame et tuleb väärt masin!
Kevin.
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 19-05-2009

Kergemad detailid puhastatud roostest ja vanast värvist ,värvitud, ning kuivamas värvikambris. Raskemad- suuremad osad peaks lähipäevil sama kaugele jõudma. Räägitud on spetsialistiga mootori remondist. Kuna nii vanale masinale originaaljuppe mootorisse ei leidu enam, tuleb mõõta ja leida sobivaid asenduseks.
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
v6sa - 20-05-2009
Miks originaaljuppe ei leidu?
Valmeti tehas on Tallinnast 320 km põhja poole. Sealt omakorda 40 km kaugusel on nende ametlik romula.
Kui rahakott kannatab, siis toovad ka Taure poisid vajaliku tüki ära. Kui rahakott ei kannata, tuleb Soome seppadega rääkida. Neid V20-neid on taastatud lademes, küllap know-how otsijale (soome keeles, paraku) ka kättesaadav on.
Edu igatahes okastraataiapingutaja (selline hellitusnimi tal oli: "piikkilangankiristäjä") taastamisel. Siinkandis neid palju pole.
Muide, kas teadsite, et see traktor on ehedaim näide mõõkade atradeks tagumise kohta? Nimelt kasutati varastel mudelitel jõuülekande karterina suurtükitoru...
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 20-05-2009
Romulajuppidega on nagu on, ega sealt kulumata osa leia, nimelt mis mootorisse panna. Komplektist mul ilmselt midagi puudu pole. Tänud nõuande eest !
Traataiapingutaja! Ha haa, hea nimi tõepoolest! Eks selle masinaga sai igasuguseid töid teha, nö. väike, aga tubli. Mu Hyväskyla sõbral on ka selline Valmet. Käisin seal kordi, kuid traktor ei äratanud minus mingit huvi, tavaline tööriist. Kui aga sinna sõitis naabrimees oma restaureeritud traktoriga, oli otsus paugupealt tehtud- pean ka sellise saama! Veel käis naaber vahel restaureeritud Volvo 1800-ga , no selleni on veel aega...
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 28-05-2009

Mootor on siis spetsialisti juures ja erilisi probleeme vahetusosade suhtes pole. Näiteks kolbideks sobivad Moskvitsi kolvid, millele tuleb õige kõrguse saamiseks peale keevitada.
Alustasin traktori kokkupanemist.
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 30-05-2009

Traktori veljed sai korda esialgu gaasikeevitusega,hiljem MiG- ga haavlipritsiga puhtakslastud " kärge" täites. Peale relakaga ülekäimist oli raske "taasloodud" veljeosa märgata. Tagumiste rataste veljemõõt on 24". Barum rehvid olid ka peagi kohal ning nii sai traktori tagaosa kindlalt maa peale.
Pildil soome sõber Uolevi tulnud traktori restaureerimise kulgu vaatama ning aetakse tarka ja veel targemat traktorijuttu.
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 03-06-2009

Asi siis sealmaal, et toimumas mootori sissetöötamine külmalt. Oli võtta reduktor ja peale mõningat rihmaseibide otsimist-vahetamist sai asja parajate pööretega käima.Must asi mootori küljel (reduktori kohal) on õlimanomeeter, mis sellel masinal asubki mitte armatoorlauas. Ka veetemperatuurinäitaja asukoht on radiaatorikorgi taga- lihtne !
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
CORRADOg60 - 03-06-2009
Päris tubli ettevõtmine.
Tundub, et majanduskriis projekti arengut ei sega.

Ise sellist iludust(julgen arvata, et tuleb ikka tõsine iludus) ainult tehase muuseumis näinud.
Saab see masin ka sihipärast kasutust leidma?
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 04-06-2009
Traktoriga on kavas "potipõllumehe" tööd ära teha, talu ümbrusest takjad-nõgesed-naadid niita ja talvel lund lükata. Ja miks mitte teha seda siis korralikult restaureeritud traktoriga!
Terv. Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Pedal - 04-06-2009
Ilus näide, kuidas teha üka masin töökorda, selle taastamisest rõõmu tundes ja hiljem oma töö tulemust nautida.
RE: Valmet-20 1956. -
Laurix - 06-06-2009
Tõepoolest väga tubli töö!Respekt!
RE: Valmet-20 1956. -
reymo1995 - 06-06-2009
Poleks arvanudki, et sellest projektist midagi nii korralikku välja kujuneb ja seda veel nii lühikese ajaga. Igatahes edu Teile ja tore on teada, et Eestis on 1 tõsine traktorite restaureerija juures!

Hirmsasti tahaks juba lõpptulemust näha.
RE: Valmet-20 1956. -
tehnikasurm - 06-06-2009
Au ja kiitus vanatehnika taastajale...
RE: Valmet-20 1956. -
Veteran - 06-06-2009
Polegi, jah, kursis asjaga et kas on siin foorumis ka mõni restaureeritud traktori omanik või tegija. Tavaliselt ju traktor tööriist mis, peaasi et töötaks ,ning kellel seda aega ja tahtmist on teda tehasevälimusse viia.
Teine teema, mis siin nagu kajastamist pole leidnud, on statsionaarmootorid. Soomes näiteks on mõlemad au sees ja tegijaid palju. Panin siin hiljuti oma " FENIKS" mootori pildi üles, kuid see ei äratanud huvi. Kuigi ma tean, et selliseid mootoreid on tehnikahuviliste käes küll.
Kõike head! Veteran.
RE: Valmet-20 1956. -
Laurix - 06-06-2009
Paar aastat tagasi restaureeris ka foorumikasutaja Kelm enda traktori T-28 ära.Ka temal käis töö kiiresti ja korralikult.
RE: Valmet-20 1956. -
Sillu - 08-06-2009
(06-06-2009, 19:40 PM)Laurix Kirjutas: Paar aastat tagasi restaureeris ka foorumikasutaja Kelm enda traktori T-28 ära.Ka temal käis töö kiiresti ja korralikult.
Vastav teema on siin:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14586