Ülekande ehitamine isetehtud masinale -
Sten - 01-06-2009
Tere,
Selline mure, et andke nõue, kuidas kõige paremini kaks ketihammasratast omavahel võlliga ühendada, et hammakad võlli otsas keerelt ei jääks.
Loodan, et saite murest aru. Panin pildi ka juurde. Kõige raskem oleks siis minule see, et kuidas ma hammakad täpselt sirgelt saan võlli külge keevitatud ja milliseid laagreid ja kuidas ma kasutama pean, et see võll normaalselt keerelda ka saaks.
RE: Ülekande ehitamine isetehtud masinale -
Timm - 01-06-2009
Kõigepealt muretse võll, mis on hammasratta avast umb. veerandik või vähem, suurem. Lase treipingil või puurpingil liivapaberiga (treipingil teraga lastes võib liiga palju võtta..) siis nagu võlli otsa koonus. Hammaka taod sinna otsa kinni ja kui võll laagritel on, haagi trell taha ning pööreldes vaata järgi, kas hammakas otse otsas. Kui viskab, kõpsid haamriga paika näit. Kui on kindlalt paigas, keevitad kinni.
Üks lihtne, veidi ebakindel moodus. Peaks töötama vähemalt.
RE: Ülekande ehitamine isetehtud masinale -
Nobody - 01-06-2009
Väga kahtlane meetod eelmine.
Eelistaks hammasratta keskava üle treida siseteraga, võllie treiksin astme ja teeksin pinguga istu hammasratta sisse. Hammasratas gaasipitsiga kuumaks, võllile peale (sirgelt jooksmise probleemi pole, sest aste jääb ühtlaselt toetama. Hiljem kui detail maha jahtunud, laseksin julgelt küljepealt kinni. Selline lahendus tähendab, et hiljem hammasrattaid vahetada pole võimalik.
RE: Ülekande ehitamine isetehtud masinale -
yllar21 - 01-06-2009
(01-06-2009, 15:38 PM)Nobody Kirjutas: Väga kahtlane meetod eelmine.
Eelistaks hammasratta keskava üle treida siseteraga, võllie treiksin astme ja teeksin pinguga istu hammasratta sisse. Hammasratas gaasipitsiga kuumaks, võllile peale (sirgelt jooksmise probleemi pole, sest aste jääb ühtlaselt toetama. Hiljem kui detail maha jahtunud, laseksin julgelt küljepealt kinni. Selline lahendus tähendab, et hiljem hammasrattaid vahetada pole võimalik.
Enne kinni keevitamist, võib korra tõesti kindluse mõttes mingi trelliga proovida, ega 8't viskama ei hakka. Teise poole teeksin ka Nobody kirjeldusel, kuid (olenevalt võlli suurusest) puuriksin võlli otsa augu ja keevitaksin sinna keermevindi, millele siis hiljem mutter peale. Hammasratas kuumaga astangusse peale kinnitada, aga keevitamise asemel see ots mutriga kinnitada. Keermevindil ja mutril võiks olla tihe vint ja sinu pildi järgi kinnitada keermevint võlli rattapoolsele osale. Vastasel juhul hakkab mutter end lahti kerima. Mutrile võid loomulikult täpi peale keevitada, aga vähemalt sel moel õnnestub sul laagreid vahetada.
Võllile teeksin loomulikult torukujulise korpuse ümber, otstele vastava võlliga sobivad laagrid ja 'seibid' liivapuru vältimiseks. Peaks selline süsteem aitama küll, iseasi kui suurtel pööretel võll ringi ajama hakkab. Kui võimalus hammasrattaid muuta. siis teha nii, et võll saaks vähem koormust pöörete näol ja põhiline kiire ülekanne oleks võllilt rattale.
Kasutaja Timm'i mõtet kasutataksegi tavaliselt hammasrataste kinnitamisel. Sel juhul võiks olla ka väike koonus hammasrattal sees.