Duralumiiniumi D16 ja D16T erinevus? - Printerisõbralik versioon
+- automoto.ee foorumid (
https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Duralumiiniumi D16 ja D16T erinevus? (
/showthread.php?tid=28438)
Duralumiiniumi D16 ja D16T erinevus? -
xyzwt - 06-06-2009
Veidike sellest, kuidas saadakse duralumiinium (lääne sulam 2024, vene sulam D16T):
1) Keemiline koostis: puhtale (pehmele) alumiiniumile lisatakse ligi 4% vaske ja ligi 1.5 % magneesiumi, ning sulatatakse üles.
2) Sula 500-600C metall jahutatakse kiiresti maha vette kastmise teel, et tekkiks õige struktuur.
3) Maha jahtunud sulam vanandatakse ahjus ligi 200C juures mõni tund - nii läheb sulam tugevamaks, kuid korosiooni kindlus kahaneb.
Vene duuralumiiniumite D16 ja d16t erinevus on termilises töötlemises (termo obrabotka). D16t on tugevam, d16 on pehmem.
Kui tahata D16-st saada D16T sulamit, kas siis peab teda vaid praeahjus 200C juures paar tundi vanandama, või peab teda eelnevalt ka 600C peale üles sulatama ja seejärel kiiresti maha jahutama?