automoto.ee foorumid
Rihmaratas ei tule lahti. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Rihmaratas ei tule lahti. (/showthread.php?tid=31353)



Rihmaratas ei tule lahti. - Tambets - 10-01-2010

Tegu siis automaatkastiga audiga 2.8 128kw moto.
Probleem selles, et lõi ühe rullitku ja rihma puruks. Ja nüüd ongi probleem selles, et ei saa kuidagi väntvõlli rihmaratast kätte. Võtmega keerata ei saa, kuna automaat kast ja mootor käib lihtsalt ringi. Proovisin keerata suruõhupüstoliga, kuid tulemusteta. Mida veel proovida?


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - TOP Secret - 10-01-2010

Võti+haamer: lööd võtme sabale lahtikeeramise suunas mõne terava hoobi ja peaks piisama...


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - 90Deville - 10-01-2010

Mönikord, köige suuremas hädas, olen pannud padruni pika sabaga selle poldi külge, saba teise otsa toetanud kuhugi auto raami vastu ja siis starterit andnud vöikse nöksu. Siiani on töödanud.


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - motamees - 10-01-2010

(10-01-2010, 16:31 PM)Tambets Kirjutas:  ... Proovisin keerata suruõhupüstoliga, kuid tulemusteta. Mida veel proovida?
Suuremat suruõhupüstolit.
Olen käinud mõned korrad laenamas selliste probleemide puhul. Laenatud püstoli kõrval tundub oma püstol küll mänguasjana. Nagu laste veepüstol päris Magnumi kõrval. Smile


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - Tambets - 10-01-2010

(10-01-2010, 16:47 PM)90Deville Kirjutas:  Mönikord, köige suuremas hädas, olen pannud padruni pika sabaga selle poldi külge, saba teise otsa toetanud kuhugi auto raami vastu ja siis starterit andnud vöikse nöksu. Siiani on töödanud.

Läheb kohe käiku. Vast aitab.


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - Peter - 10-01-2010

Olin samas hädas.
Rihmarattal mingid avad sees.Sealt miskit läbi ja leida talle talle tugipunkt.Võtmele poolteist meetrit toru otsa ja nii ta tuli.
Mõtlen,et äkki lahendaks asja ka tugev pitskruvi.
Nõksa starteriga autumaadil on küsitav.Mul tarvitseb vaid hetkeks võtit keerata ja mootor tiksub.


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - rollfix - 10-01-2010

See peaks olema pikimootoriga Audi millel on kiilrihma ratas kinnitatud M7 (või oli see nüüd hoopiski M8...) sisekuuskantpoltidega. Järelikult selle eemaldamisega muret ei ole ja ratta sees auke ka ei esine(lp. Peterile vahemärkuseks). Ise võtaksin tal nina puhtaks(kui veel tehtud ei ole ) justkui hammasrihma vahetust teostades. Sellisel juhul pääseb rihmarattale otse ligi ja saab alumist, hammasrihma ratast kinni hoidvale poldipeale otse ,, pähe,, torni anda. Endal on mul selleks otstarbeks vanad roolilatid. Nõndaviisi põrutad keerme lahti. Olen ka gaasikeevitusega pidanud ehmatama aga loodetavasti õnnestub sellel Audil pelgalt külmalt ja vajadusel suruõhupüstoliga.
Koostades soovitan kiksipoldile väikese tilga keermeliimi panna. Olen vahetanud hammasrihmu mitmetel automaatkastiga sõidukitel aga just ühel ja ainukesel korral saatuse irooniana VAG grupi mootorit(moto on ÕS-is hoopis muu tähendusega) omaval autol õnnestus poldil lõtvuda (tegemist oli niisiis teadagi mis kastiga), kuigi olin ta korralikult pingutanud.


RE: Rihmaratas ei tule lahti. - granada - 14-01-2010

Kui kuidagi ei tule, siis starter maha ja hooratta hammastusest saab päris toekalt kinni hoida.