automoto.ee foorumid
Kodukootud rehvimontaaþi agregaadid - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Klassika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Kodukootud rehvimontaaþi agregaadid (/showthread.php?tid=31739)



Kodukootud rehvimontaaþi agregaadid - Kristo. - 04-02-2010

Nagu teada, siis hallil nõuka ajal ei vahetatud rehve nõnda nagu praegu, vaid kodustel meetodidel. Mehed, kellel jagus inseneri mõtlemist, tegid endale heebliga vahetamise asemel tööd lihtsustavaid mehhanisme.

Kogu teema sisu olekski siis näha/kuulda mis suguseid mehhanisme keegi kasutanud või näinud on ja nende vaheline võrdlus.

Ise olen üldiselt vahetanud heebliga, kuid on olnud võimalust näha ühte rehvi pealesurumis agregaati mis koosnes hammaslatist ja latti liigutavast poolkuu kujulisest hammasrattast millele vars taha keevitatud.

google otsinguga leidsin aga sellise aparaadi mille abil on võimalik rehv veljelt maha suruda, maha monteerida lihtsate liigutustega, ning ka tagasi peale. Tundub lihtsam ja turvalisem variant kui heebliga teha.
[Pilt: DSC00108.JPG]

[Pilt: IMG_0008.jpg]

Link ka teemale

Kindlasti on ka siin inimesi, kes peavad oma rehve tihedamini vahetama kui kord kolme kuu jooksul või on kodus vastavaid vahendeid.
Kes oskab, võiks kaasa rääkida, pildid oleks eriti teretulnud.


RE: Kodukootud rehvimontaaþi agregaadid - pen.skar - 20-02-2010

Sai korjatud kokku torn: alla vana kartulikombaini ketas, siis sama masina tugirullik püsti (vast paar autoveljet annab sama kõrguse) ja sellele randaali ketas keevitatud. Keskavasse keevitasin vanemast keermetungrauast trapetskeermega keskmutri. 35 mm diam. võlli otsa keevitasin samast tungrauast keermega osa. Võlli puurisin veel tolliste vahedega 13 mm augud. Kummi lahtisuruja ots- MTZ rooliotsa korpus+ kingsepaalasi taoline tööorgan. Järgi poolteist meetrit kangi. Mahavõtmiseks teise kangi otsa peenemat sorti vana roolimunak. Kõige keerulisem teha selle kangi teises otsas olev pealeajaja, "liblikas". Ettekujutuse saab fotolt,aga mitu korda tuleb käia rehviparandustes olevate otsikut kopeerimas. Põllutöömasinatele rattaid 16" vanadest sõiduautorehvidest saab niisama koostada, kuid autole tuleb lasta kindlasti ka tasakaalustada.
pealeajaja
pealeajaja_alt
lahtisuruja
pealeajaja_aktsonomeetrias
mahavõtja
ääre lahtisõtkuja
ratas pingis
pink tühjalt Alust saan siis näidata kui lumi ära sulab. Põhiasi see et rehvi tegemisel jääks lai alusplaat töömehe jalgade alla, või tuleb põranda külge kruvida kogu kupatus.Libestusaineks olen kasutanud veega vedeldatud RS pastat(roheline naatriumseep).[Pilt: rehvimontaazi%20jalg.JPG][Pilt: %C3%A4%C3%A4re%20lahtis%C3%B5tkuja.JPG][Pilt: pealeajaja%20aksonomeetrias.JPG]


RE: Kodukootud rehvimontaaþi agregaadid - Alts - 20-02-2010

Sellist huvitavat tööriista toodeti kuskil venemaal kaheksakümmnendate lõpus.

Edit. Tööriistade lahenduse ja algelisuse tõttu julgesin tehasetoodangu siia panna.[/quote]


RE: Kodukootud rehvimontaaþi agregaadid - siim1314 - 03-03-2010

osta.ee -s ka üks selline toode hetkel müügis Wink
https://www.osta.ee/12176313