automoto.ee foorumid
Minski käigukast jupsib - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Minski käigukast jupsib (/showthread.php?tid=3213)



Minski käigukast jupsib - marti184 - 08-10-2003

Mingi kala on sees, kui järsult gaasi anda siis viskab aeg-ajalt vabakäigu peale ja 4. käik ei lähe üldse sisse. kas keegi teab milles võib olla probleem? Et mida jälgida kui ma käigukasti lahti võtan?


- I.A - 08-10-2003

Lõhnab käigukasti kahvli järele-masinat pole korralikult hooldatud,ilma sidurita käiku vahetatud,jne


- marti184 - 08-10-2003

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Tziklivend
Lõhnab käigukasti kahvli järele-masinat pole korralikult hooldatud,ilma sidurita käiku vahetatud,jne

Masina kohta ei oska ma midagi öelda, mootorratta sain alles eelmisel nädalal.
Aga milline see kahvel peaks olema ja milline on ta siis kui ta on kulunud?


- I.A - 09-10-2003

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: marti184
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Tziklivend
Lõhnab käigukasti kahvli järele-masinat pole korralikult hooldatud,ilma sidurita käiku vahetatud,jne

Masina kohta ei oska ma midagi öelda, mootorratta sain alles eelmisel nädalal.
Aga milline see kahvel peaks olema ja milline on ta siis kui ta on kulunud?


Ma ei oska täpselt seletada,on noh..nagu kahvel ikka.lase mõnel tüübil käigukast korda teha,et ikka on korrasSmileSul õli on ikka sees?lase õli välja ja vaata,et seal sees metallipuru või tükke poleks


- marti184 - 15-10-2003

Tundub et asi lahenes tegelikult mingi pingutsukruvi 1 täispööre keeramisega. Käiguhoob hakkas palju viisakamalt käituma ja 4. käik tuli ka vist lisaks.

See oli mingi kruvi seal sügaval peaülekande keti taga.


- I.A - 15-10-2003

Siis oli küll väga väike jama....Smile


- marti184 - 17-10-2003

no ma ei taipa :mad: paistab et olin siiski liiga ennatlik rõõmustamisega

Asi on selles et kui ma madalal kiirusel proovisin käike läbi siis nagu tundus et oleks 4. käik olemas. Tegelikult aga kui ma läksin maantee peale proovima siis ei leidnud ma 4. käiku üles.

1. ja 2. käik paistsid olema korras aga 3. pealt viskas alati kusagile vabakäigu peale, aga kui teist korda panna sisse siis nagu jääb.

Aga maksimumkiirus oli 80 km/h nii et kahtlane et see nüüd 4. käik oli.

Krt küll selline tunne nagu poleks seda 4. käiku üldse ette nähtudki.


Üks küsimus veel minski teadjatele: kas suunakad peavadki sellel nii imelikult plinkima et 1 sec põlevad (üsna ebaregulaarselt) ja siis kustuvad väga väikeseks ajahetkeks ära.


- marti184 - 02-11-2003

paistab et see millega ma spidomeetri järgi 80 km/h gaas põhjas sõitsin oli ikkagi 4. käik. Ülimadalatel pööretel jäi mul lõpuks 3. käik korraks sisse (nii kui gaasi anda viskab välja) ja siis sain aru asjast.

Aga nüüd on järgmine probleem et kas see 80 km/h on spidomeetri või mootori viga. Ise arvan et spidoka sest pöörded võtab ta ilusti üles.

Tahaks ka teada mida käigukastis vaadata et 3. käik välja ei viskaks.


- marti184 - 12-11-2003

Käigukast sai üle vaadatud ja 3. käigu hammasratta nukid ka väheke teravamaks lihvitud aga märgatavat tulemust ikka ei ole. Ülimadalatel pööretel saab 3. käiguga sõita aga nii kui gaasi anda viskab välja sinna 3-4. käigu vahel olevale vabakäigule.

Niisiis kas keegi võiks müüa minski käigukast võllide/hammasrattakomplekti?


- I.A - 12-11-2003

kahvel käia kalasaba-kujuliseks
Siis enam ei tohiks välja visata...


- marti184 - 12-11-2003

see käigukahvel on ju umbes sellise kujuga, kuidas seda tuleb kalasabakujuliseks käiata?


- marti184 - 17-11-2003

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Tziklivend
kahvel käia kalasaba-kujuliseksCool\'
Siis enam ei tohiks välja visata.....Toungue
või nimetasid neid asju kahvliteks mis seal hammasrattaid ühendavad? need pean niikuinii kalasabaks käiama? Ahjaa, viimati kui käiasin siis tegin kogemata 2. käigu ühenduse, nüüd vaatame mis saab kui õiged nukid üle käiata.



- klaabu - 18-11-2003

kui hammasrataste nukke kalasabasse ajad, siis tuleb täppismõõtmist teha. kui nt üks neist eendub teistest rohkem, siis ka kannab ainult selle ühe nukiga. siis on metallipuru varsti taga.


- klaabu - 18-11-2003

lisaks:
proovida ei tohi ainult hammasrattaid omavahel (käes), vaid koos võlliga. puhasta kõik õlist korralikult puhtaks ja pane iga liitekoha peale (minskil oli vist 3 nukki hammasrattal) väike tükk plastiliini. kui oled korra nüüd hammasrataste vedamist/tööd immiteerinud, siis vaata, kas kõik plastiliinud on ühtlaselt laiali litsutud. kui pole, siis see ühendus ka ei toimi ja teised saavad sellevõrra suurema koormuse.