K:Võrri tuli? Mis ajastu? - Printerisõbralik versioon
+- automoto.ee foorumid (
https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Identifitseerimine (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Teema: K:Võrri tuli? Mis ajastu? (
/showthread.php?tid=36128)
K:Võrri tuli? Mis ajastu? -
ryblik1 - 23-02-2011
koristades tuli selline tuli välja.
Tänud vastuse eest ette!
Kel vaja siis soov privasse.
Vahetaks ehk Nliidu kopikate vastu.
RE: K:Võrri tuli? Mis ajastu? -
valdo - 23-02-2011
Tavaline nõukogude jalgrattalamp, toodetud ülimasskogustes 1950-70ndatel. Vanemate korpus oli must, uuematel alumiiniumikarva. Võru päris esimestel nikli all, enamikel kroomi all. Muus osas nad ei erinenud.
Kinnitusklamber puudu.
RE: K:Võrri tuli? Mis ajastu? -
ryblik1 - 23-02-2011
Selge! Siis läks selle võrritule arvamisega metsa mul.
RE: K:Võrri tuli? Mis ajastu? -
valdo - 23-02-2011
(23-02-2011, 13:25 PM)ryblik1 Kirjutas: Selge! Siis läks selle võrritule arvamisega metsa mul.
Tegelikult ei läinud. Esimesed (punn)võrrid olid ju abimootoriga jalgrattad. 1957 (-56) ilmus turule abimootorikomplekt D4, mis oli mõeldud tavalisele jalgrattale paigutamiseks - seesuguseid komplekte (viimased olid varustet D5 mootoritega) müüdi 1960ndate teise pooleni. Ja pandi sageli juba tehases kokku, nt Riga-18.
Spetsiaalsed võrrid olid kõik nende edasiarendused. Nt Gauja oli Riga-18 (-16) edasiarendus, kus valdav enamik sõlmi (keskjooks, tagumine vabajooks jms) pärines jalgrattalt. Sh ka esituli, mis paigaldati talle tehases jalgratta oma - täpselt selline, nagu siin pildil kujutet. Hiljem, kui mootorina hakati kasutama D6-D8 ja vool lambi jaoks saadi mootorist, võrrilamp küll veidi muutus - korpus läks pikemaks, et mahutada ära drosselpooli, mis toimiks omalaadse pingeregulaatorina. Võru, hajuti (ja kogu optiline osa) jäi identseks jalgrattalambiga.