automoto.ee foorumid
Vana ja ökonoomne - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Vana ja ökonoomne (/showthread.php?tid=3624)

Lehed: 1 2


Vana ja ökonoomne - Jalakas - 15-11-2003

lugesin et d4 (võrr) mootor kasutas 100kildi läbimiseks ainult 1 - 1.2 liitrit bensiini ja sõitis kiirusega 40km/h. kas meil on tehnoloogia taandareng või milles asi. miks tänapäeval nii ökonoomseid mootoreid ei toodeta??? d8 läheb küll pöördesse aga bensiini võtab ka kus jube.


- I.A - 15-11-2003

ei ole ta nii jube midagi,tean eluaegset
võrrimeest,sõidab 0,5 liitriga 25 km-d8eCoolAsfaldi peal joob võrr poole vähem kui kruusa peal \"lennutades\"!
Toungue


- Jalakas - 15-11-2003

ikkagi vahe sees kas 2l sajale või 1l sajale. millest see tuleb et asfaldil vähem võtab kui kruusateepeal, takistus? omal läheb ~4.5 l sajale aga originaalist tunduvalt suurem hammakas ka taga 41-->55 hammast


- Olaf - 16-11-2003

d4 mootor on pandud jalgratta raamile ja on seega tüki kergem tavalisest võrrist ning lisaks rattad on suuremad ja kitsamad kuigi ülekanne enam vähem tüüpilise võrriga sama ja mootoris on ka ainult üks rõngas kolvil. asfaldil võtab ikka vähem bena kuna veeretakistus on ikka väiksem kui kruusal. mul endal olemas üks vana originaalne d4 ja see teeb asfaldil ikka päris head sõitu.


- I.A - 16-11-2003

Olaf,palju sa D4-ast tahad?
Originaal?


- Olaf - 17-11-2003

to Tziklivend. Mul selle müügi plaane praegu küll ei ole, sest need ikka päris haruldased juba.


- oldmoped - 17-11-2003

vana d4 on 1 hp 4000p/m uuemad mootorid on 1,2hp 4500p/m... ega \"võimsuse kasv\" ei tule õhust...
;-)


- Raigo - 17-11-2003

kas tõesti 4000 pööret vap see pöördesse lähevad siis Toungue


- I.A - 18-11-2003

2KW,Pöördesse läheb võrr küll hästi!
Eks see pöördesse minek sõltub kolvi kaalust,Süütest,segust


- oldmoped - 19-11-2003

ma ei saa aru, mis pöördesse minekust te võrri puhul räägite... \"normaalsetel\" 50cc/2t masinatel on pöörete ülemine ots 7000 - 15000 p/min. Võrril on manuaali järgi tühikäik kuni 2500 (!?) p/min ja max 4500 p/min nii, et kogu õnnetu töövahemik jääb selle 2000 piiresse...




- Jalakas - 22-11-2003

No kuule max nüüd võrril küll 4600 juures ei lõppe kui ikka hästi korras/tuunitud võrr siis viskab 10000 välja ise arvutasin endal et maximum on old kuskil 8900kandis, aga see muutor huugas siis sihuke tunne et lendab kohe laiali aga ei lennand ta midagi


- Raigo - 22-11-2003

kuhu otsa te võrrile tahhomeetri panite ? mis moega sinna süütemängule ?


- I.A - 22-11-2003

Zigulli tahho-punane juhe
kontakti klemmi külge ja must,või
mis iganes muud värvi juhe ta on,
panna mootori külge massi või kontakti
plaadi külge.Peaks nii olema........:keersilm

Ärge Unustage Akut!


- I.A - 22-11-2003

...........kavatsen enda Võrrile
ka Zigulli tahho installidaWink


- klaabu - 22-11-2003

tahhokas on küll vajalik asi, ise hindan seda ikka spidokast enam.

aga kel vaja, saab ka kiiruse järgi pöörded kätte. kes ka ülekandearve ei tea, siis võrri mootori puhul pole seda ka raske ise arvutada. targutan siin küll, kuigi ise pole teinud. aga füüsikat tunnenCool


- Jalakas - 22-11-2003

Ligikaudne arvutus:
Kiirus km/h/3.6*Tagumise ratta ümbermõõduga(saame mitu ringi taguratas teeb 1 sekundis)*tagumise hammasratta hammaste arvuga(mitu hammast sekundis käib)/~2(kolbi üles alla liikusel läheb 2 hammaste edasi)(mitu kolvikäiku 1 sekundis)*60sekundiga ja saame ligikaudse pöörete arvu.

Näiteks võrr sõidab 40km/h taguratas umbes 185cm(võin eksida)
40 / 3,6=11,1m/s / 1,85= 6ringi * 41hammast= 246hammast sekundis/2= 123põõret sekundis*60sekundiga=saab 7380pööret minutis


- Raigo - 22-11-2003

aga kas jupiterile saaks ka tahhoka panna ? just selle pärast et tal on 2 silindrit ... hmm aga vahet ei tohiks olla .. või on ?


- motamees - 23-11-2003

Võrr 40 sõites 7 000 põõret küll ei tee. Tal siis kusagil 4 000 peaks olema. Tehas annab talle ju max põõreteks 4600 ja max kiiruseks kuskil 45km/h. Siit siis järeldus põõrete kohta.
Zigulli tahhokat võrrilr panna ei saa kui te just akut pakiraamile ei pane. Tahhokas vajab ka toidet 12v.
Tigitaalset tahhokat saab osta kuskilt kus tegeldakse sportratastega. Sellel patareitoide ja vaja ainult juhe kõrgepingejuhtme kõrvale viia. Jätab meelde töötunnid ja max põõrded viimasest sõidust. On ka vingemaid asju mis rohkemat mäletavad.
Jupiterile saab ka selle tigitahho panna. Tal ju kaks mootorit nagu oleks peal. Kui ühte mõõdad saad mõlema põõrded teada.


- Raigo - 23-11-2003

hmm mis sa arvad kas 6v jääks sellele siksi tahhokale väheks ? ja kui kallid need digikad olla võivad ?


- I.A - 23-11-2003

40 km/h 7300rpm:o
Siis pidi võrril küll sidur
libisema............:wow