automoto.ee foorumid
mure: võrr ei käivitu, kui õhufilter küljes - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: mure: võrr ei käivitu, kui õhufilter küljes (/showthread.php?tid=37474)



mure: võrr ei käivitu, kui õhufilter küljes - Käi Jõhvikale! - 11-07-2011

mnis on võrril viga kui ILMA õhufiltrita sõidab aga kuis see küljes on siis ei käivitu.
ja veel.
mis juhtub kui sõita ilma õhufiltrita?


RE: mure: võrr ei käivitu, kui õhufilter küljes - 13piisab - 11-07-2011

muutsin pealkirja informatiivseks. Hommikune teema "kadus" justament seetõttu, et pealkiri "mure" ei passi teps mitte.

aga teemasse. Sisepõlemismootori töötamiseks on vajalikud kolm asja:
- sobiv segu, st õige kütuse-õhu vahekord. Kusagil 14..15 õhukilo (on ca 11..12 kuupmeetrit ehk 11000..12000 liitrit Wink ) ühe bensiinikilo (on ca 1,4 liitrit) kohta
- rõhk
- süütamine õigel ajahetkel (st survetakti lõpul)

õhufilter saab mõjutada esimest. Lihtsamas variandis on ta lihtsalt umbes ja laseb kole vähe õhku läbi. Natuke keerulisemas variandis on segu liig rikas ning filter kui oma olemuselt täiendav takistus viib selle üle kriitilise piiri rikkaks.

filtri puudumine lühendab mootori tööiga. Õhus leiduv tolm või suisa suuremad tahked osakesed (nt ratta alt pärinev liiv) saavad otse mootorisse, kus nad just head ei tee.