Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Gravity - 18-03-2012
Tere . Nimelt ühel sugulasel seisma ja vedelema jäänud umbes 10 aastat tagasi Yamz 204 mootoriga generaator. Nüüd temal suur soov see üle vaadata ja võimalusel tööle panna. Ma päris ilma ettevalmistuseta ei tahaks minna. Mida soovitate teha. Kas starter 12V või 24V ja mida silmas pidada jne jne
Samuti aitaks igasugune kirjandus siis 2 taktilise diisli kohta,mis väidetavalt Ameeriklaste pealt maha kopeeritud.
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Praktik - 18-03-2012
Kui õieti mäletan siis starter oli sellel 24V. Vene kroonus oli mul selline generaator URAL-i kastis. Mark oli AD-30D-230V (slaavi tähed). Väljundvõimsus oli 30kW, pinge 3*230V/127 V. Hiljem olen uuemaid näinud pingele 3*380V.
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Mufff - 18-03-2012
(18-03-2012, 20:43 PM)Praktik Kirjutas: Kui õieti mäletan siis starter oli sellel 24V. Vene kroonus oli mul selline generaator URAL-i kastis. Mark oli AD-30D-230V (slaavi tähed). Väljundvõimsus oli 30kW, pinge 3*230V/127 V. Hiljem olen uuemaid näinud pingele 3*380V.
Targad raamatud väidavad starteri tööpingeks 12 volti. Generaatori mark, mida antud mootor käitab pole siinjuures üldse oluline. Sama mootor käib Zis 154 bussile ja originaalis käitasid mootori starterit neli 6-voldist, 150 Ah akut, mis olid ühendatud 2 jadamisi ja siis omakorda 2 rööbiti. Kokku tuli 12 V ja 300 Ah. Mina soovitan mootori käimatõmbamiseks kasutada täkku, sest ilmselt ei taha see peale pikka seismist hästi tööle minna. Vanemad mehaanikud seletasid mulle, et mootori küljel peaks olema luugid, millest saab õli silindritesse pritsida. Nemad olid nii teinud,kui omal ajal bussipargis Zis 154 busse käima ajasid.
24 V peal töötasid venelastel peamiselt tankimootorid. Antud mootori puhul saab sellise pinge kasutamisel muidugi kiiresti päeva õhtusse.
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Praktik - 18-03-2012
Mufff-il võib olla õigus, sellest ajast on möödas üle 30 aasta kui ma selle generaatoriga kokku puutusin. Eksitas see, et minu generaatoril oli 2 suurt (umbes 150 Ah) akut peal. Vabandust!
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Wiki432 - 18-03-2012
Tsitaat lehelt
http://www.autoniko.ru/index.php/elektricheskoe-oborudovanie/potrebiteli-elektricheskogo-toka/75-starter:
Tsitaat:На автомобилях МАЗ и КрАЗ с двигателями ЯАЗ-204 и ЯАЗ-206 устанавливается стартер СТ-26 мощностью 11 л. с, напряжением 24 В.
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Gravity - 19-03-2012
(18-03-2012, 23:27 PM)Wiki432 Kirjutas: Tsitaat lehelt http://www.autoniko.ru/index.php/elektricheskoe-oborudovanie/potrebiteli-elektricheskogo-toka/75-starter:
Tsitaat:На автомобилях МАЗ и КрАЗ с двигателями ЯАЗ-204 и ЯАЗ-206 устанавливается стартер СТ-26 мощностью 11 л. с, напряжением 24 В.
Et ehk siis on võimalik,et Yaz 204 varustati 2 erisuguse starteriga? Praegu ühed raiuvad 12 ja teised 24 volti.
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
Mufff - 19-03-2012
Uurisin seda kahtlast asja eile veel lisaks. Maz ja Kraz elektrisüsteemis on pinge 12 volti. Starteri mark nendel mootoritel on tõesti ST-26 ja käivitamiseks vajab see kahte 12 V akut ja 24 voldist pinget, sest starteri küljes olev ümberlülitaja VK-30B (vene tähed), lülitab voolu akudelt tulevatel juhtmetel ümber. Kui ümberlülitaja nupp ei ole sisse vajutatud, on mõlemad akud ühendatud paralleelselt. Siit ka see segadus
RE: Abi tarvis YAMZ 204 2 taktiline vene diisel -
saarrand - 19-03-2012
Minul kunagi olnud mootoril oli ka kindlasti kohe 24V.