automoto.ee foorumid
Tig keevitusega jootmine. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Tig keevitusega jootmine. (/showthread.php?tid=40429)



Tig keevitusega jootmine. - 2715 - 12-04-2012

Tere.
Ehk on siin targemaid, kes oskavad sel teemal kaasa rääkida.
Vaja oleks 2-t mootoril väljalaset madalamaks saada ja pitsiga ei jõua hülssi üles kuumutada ja ei saagi, sest alumiinium sulaks enne.
Vaja oleks saada 4mm paksune kiht malmhülsi külge ja kuna hülss on väga rabe ei püsi seal küljes keevitusega keevitatud serv.
Kas on mõeldav Tig keevitusega teostada keevitust näiteks vase või pronksi pealesulatamine malmile 6-8mm laiuse ribana või peab edasi mõtlema?
Iseenesest kõvajoodis ühineb malmiga väga hästi ja nii mõnigi hülsi mõra on õnnestunud kinni joota, kuid alumiinsärk ei võimalda pitsiga joota.


RE: Tig keevitusega jootmine. - Ranno - 12-04-2012

Sa ikka malmi keevitamise elektroodiga proovisid?[/align]
Üks keevitajast sõber rääkis, et malmi puhul on vajalik väga aelgane jahutamine, muidu sisepinged kisuvad keevise lahti.


RE: Tig keevitusega jootmine. - 2715 - 14-04-2012

Kui sellel malmil poleks alumiinkesta ümber oleks ta juba ammu keevitatud ja unustatud aga niimoodi ei saa seda kuumutada üle 200-250 kraadi ja seega vaja keevitada pehmet metalli.


RE: Tig keevitusega jootmine. - Veteran - 15-04-2012

Kuumutamise- jahutamise koosmõjutamisega peaks hülsi saama ju eraldada...


RE: Tig keevitusega jootmine. - 2715 - 15-04-2012

Hülss on sisse valatud ja seega ei saa kätte seda tervelt.
Lihtsam tundub olevat vaskelektroodiga proovida keevitada, kuigi oleks eelistanud pronksi kasutada.