LADA autospordis -
vilkar. - 10-06-2012
Siin kergelt ölut luusse lastes mõtisklesin, et meil siit foorumist puudub selline konkreetne teema nagu Lada autospordis. Kuna mind see teema väga huvitab ja viimasel ajal ka palju küsimusi on tekitanud, otsustasin ma ta ära teha.
Niisiis, räägiks laialdaselt Ladade elukäigust ralliradadel, tema ehitusest ja nippidest tema ehitamisel. Kuna ka endal plaanid Lada soetada rallide tarvis siis tuleks muidugi ka teda veidike arendada (mitte küll mõttega kuidagi vanatehnikat solkida.. asja tuleb teha siiski nostalgia piirides ja autentselt).
Leidub siin foorumis inimesi kes äkki ENSV aegadest autospordiga tegelenud ja oskab mulle jagada soovitusi ja nippe auto ehitusel?
Huvitav oleks ka vaadata fotosid ning lugeda rohkesti pajatusi kunagisest "rallielust ja melust". Kel soovi avaldada vast oma foto kogudest põnevamaid jäädvustusi.. siis on see justkui õige paik.
Lühidalt saab tutvuda ka Ladade ajalooga siinsel lehel:
http://www.ladaklubi.ee/leht/lada-autospordis
Interneti avarustest leiduvaid "ilusamaid" momente kah siia juurde:
Ning lisaks ka meie omad Eesti poiste stiilinäide
Keegi teadjam inimene võiks veel rääkida VFTS-i ajaloost ja olemusest. Teatavasti on need koopalaiendid ja erinevad spoilerid nende pärusmaa. Kui kellelgi juhtub ka leiduma selliseid asju seisvana kodus vanast ajast, võib mulle neid pakkuda. Samuti ka velgesid mis lada alla sobiksid rallispordis.
Praegu vast ei oskagi rohkem midagi juurde lisada, kirjutame, arutleme ja pajatame.
Härra Peeterpaulil meie foorumist peaks ka vist ühtteist olema pajatada, nagu kuulnud olen..
Kokkuvõtteks tekkis ka üks küsimus: Miks sõidetakse just 05 ja 07 tüüpi masinatega? (Ka mõni 01 eksib vahele ära viimasel ajal). Olen kuulnud, et 03 ja 06 esiots pidi vististi raskem olema.. ?
RE: LADA autospordis -
Maamees - 10-06-2012
Jälle üks huvitav teema mida jälgima hakata.
Luks ja superluks olid raskemad, seepärast praktiliselt ei kasutatud.
Endal välja pakkuda esimese hooga selline pilt:
RE: LADA autospordis -
sugraM - 10-06-2012
Otsi kuskilt 2010 aasta Mai Tehnikamaailm, seal on artikkel VFTS-ist.
RE: LADA autospordis -
vilkar. - 10-06-2012
(10-06-2012, 09:20 AM)kooma Kirjutas: Otsi kuskilt 2010 aasta Mai Tehnikamaailm, seal on artikkel VFTS-ist.
Tänan viite eest TM-ile. Leidsin selle kaudu üles ühe VFTS-i tutvustuse video näol:
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/10791-Xtra+Motors+-+LaitseRallypark+GP+2010+Lada+VFTS'id.aspx
Ja eelmisele vastanule.. Kui neid andmeid nüüd võrrelda ja just kiirendusele rõhku panna, siis see toob lausa naeratuse näole. Seal võiks olla ka ära toodud keskmine kütusekulu. Nagu jutte olen kuulnud siis sellisel vfts-il vist 25 liitrit sajale selline täitsa harjukeskmine?
RE: LADA autospordis -
Maamees - 10-06-2012
Ehk see 25 sajale isegi võib olla, kuid kes seda keskmist ja üldse kütusekulu autospordis ikka nii väga mõõdab, tähtis ikka power ja minek. Muidugi, enne võistluse lõppu ei tohi kütus otsa saada
RE: LADA autospordis -
mrt36 - 10-06-2012
http://www.autoleht.ee/uudised?id=4767
Selles Autolehe numbris kirjutati Saaremaal ehitatud VFTS'i koopiast.
RE: LADA autospordis -
vilkar. - 10-06-2012
Tegelen nüüd TM-i ja autolehe otsimisega. Netist Tehnikamaailma artiklit justkui välja ei võlu.. aga autolehe kohta peab veel uurima.
Lisaks leidsin ka väga huvitavat kuulamist ja vaatamist siinses videos. Eestis praegu üks teadaolevalt ainus originaal VFTS (Eks neid ole kindlasti veel kusagil heinaküünides vedelemas..):
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Xtreme%2Bmotors/6240-Xtreme%2BMotors%2B-%2BLada%2BVFTS.aspx
RE: LADA autospordis -
siilivana - 10-06-2012
Kaldun arvama, et ega neid tehase VFTS-e heinaküünides ikka ei vedele kuna minu mälu järgi neid ei olnud päris tuhandetes toodetud. (ehh-äkki mäletan valesti...)
RE: LADA autospordis -
Maamees - 10-06-2012
Mine sa tea....Eestis küll hästi ei usuks, meie konnatiigis oleks ammu see vist välja tulnud. Kuid kuskil mujal, mine sa tea...
Pistan ühe pildi ka Eesti ühest korralikumast replicast ehk siis Rainer Ausi endisest võistlusmasinast, põgusalt puutusin ka kokku selle ehitamisega.
RE: LADA autospordis -
ennww - 11-06-2012
Rääkides LADA-st motospordis ei saa unustada meie oma Vihurit. Pean otsima kodust vanu Tehnika ja Tootmisi, kus antud teemast võiks juttu olla.
Seniks üks venelaste leht, kus on mitmeid ilusaid pilte 70-dates 80-datest, just "Vihuri" autodele pühendatud. Juttu ka natuke, aga muidugi vene keeles..
http://www.lada-vfts.ru/forum/index.php?showtopic=3294&mode=linear
RE: LADA autospordis -
vilkar. - 11-06-2012
(11-06-2012, 11:47 AM)ennww Kirjutas: Rääkides LADA-st motospordis ei saa unustada meie oma Vihurit. Pean otsima kodust vanu Tehnika ja Tootmisi, kus antud teemast võiks juttu olla.
Seniks üks venelaste leht, kus on mitmeid ilusaid pilte 70-dates 80-datest, just "Vihuri" autodele pühendatud. Juttu ka natuke, aga muidugi vene keeles..
http://www.lada-vfts.ru/forum/index.php?showtopic=3294&mode=linear
Polegi nagu varem vihuri toodangule tähelepanu pööranud aga nüüd seda huvitavat pildimaterjali vaadates, oleks justkui ise kohanud selliseid tiivaleiendeid ühe lada küljes.. peab meelde tuletama.
Maamees - Kui just saladus ei ole, siis äkki oskad kurssi viia palju sellise korraliku Lada ehitus keskeltläbi ka maksma võib minna?
RE: LADA autospordis -
Maamees - 11-06-2012
Ausalt ei mäleta, kuid see pill vahetati omal ajal täiesti korraliku ja tigeda Impreza vastu. Mis oli Impreza turuhind sel hetkel, ka ei mäleta......
Ehitusel oli ka suurem tagasilöök ühe viperuse pärast, kuid sellel ma pikemalt ei peatuks.
Töötasin ta isaga koos ja käisin ikka garaaziukse vahel kõõlumas ja vahtimas seda pilli. Mõned ringid sai ka tehtud, tore oli
Kui tohib, siis tänapäevasest asjast ka väike lõik ehk autosport ongi kord selline: terve talv hoole ja armastusega omakülapoisi ehitatud auto lõpp, ka ju Lada (Samara)
http://www.youtube.com/watch?v=JAoIzMbtCqw&feature=channel&list=UL
Üks hea tabamusega pilt ka:
RE: LADA autospordis -
vilkar. - 11-06-2012
Ja täitsa Lada klubi foorumis lugesin seda, kujutan ette mis moraalne pauk see võib ehitajale omale olla. Võrreldav tunne lähedase/pereliikme surmaga.
Aga paraku mõelda siis autosport juba kord on selline ja see on paratamatus. Isiklikult endal vist ajaks isu ikka nii mõnekski ajaks selline asi pealt ära.
Kui veel korraks tulla tagasi ennist juttu olnud Lada juurde, siis kas tollele paigaldati ka Volvo tagasild? Kui juhtud teadma, siis kui keeruline selle volvo silla alla modimine üldse on, palju ringi tuleb teha? Tean hetkel vaid nii palju, et volvo sildadest on vist kasutusel vazikute all 1030 ja 1031 sillad.. aga isegi mitte ei tea ülekande arve.
RE: LADA autospordis -
supp - 11-06-2012
volvo sild mida paljudel kiiresõidu autodel kasutatakse ei ole mitte tavaline vaid plokk diffriga, aga need on defka kaup (samamoodi ka toyota hiace differ), turuhinnad on sageli 1000euri juba
RE: LADA autospordis -
ennww - 12-06-2012
Veel vene keele oskajatele:
Ilmselt 1986. aastast pärit dokument, mis kirjeldab VAZ2105 (piltidel ka 07) ettevalmistust A2/1 grupi rallimasinaks. Sissejuhatus ütleb ka seda, et plaanimajanduse ajal tootis "Vihur" sportautosid kogu N Liidu ALAMAVÜ süsteemi jaoks...
http://www.drive2.ru/cars/lada/2105/2105/dddann/journal/288230376152077179/#post
RE: LADA autospordis -
vilkar. - 13-06-2012
(12-06-2012, 09:29 AM)ennww Kirjutas: Veel vene keele oskajatele:
Ilmselt 1986. aastast pärit dokument, mis kirjeldab VAZ2105 (piltidel ka 07) ettevalmistust A2/1 grupi rallimasinaks. Sissejuhatus ütleb ka seda, et plaanimajanduse ajal tootis "Vihur" sportautosid kogu N Liidu ALAMAVÜ süsteemi jaoks...
http://www.drive2.ru/cars/lada/2105/2105/dddann/journal/288230376152077179/#post
Krt, peab vist vanemaid inimesi veidi vene keelega peedistama hakkama..
Tundub igatahes väga huvitav lugemine.