automoto.ee foorumid
Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Identifitseerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Teema: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? (/showthread.php?tid=43702)



Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - Ostap Bender - 13-02-2013

Tehniline kell-sekundomeeter mis on valmistatud Tšeljabinski tehases. Mudel on 123-ЧС (on mõõtudelt ja vist ka kaalult identne sama tehase aviokronomeetriga АЧС-1).
Olen kuulnud et sellised pardastopperid leidsid 70-80-nendatel mõningast kasutust ka ralliautodes ? On ehk keegi lähemalt kokku puutunud ?
Lisan ühe vene foorumist leitud pildi. Enda oma on uus, pakendi ja dokumentidega.


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - pen.skar - 13-02-2013

Ju mingi aeg hakkas kellatehasest rohkem kelli tulema, kui tankitehasest tanke. 80-tel tuli uue DT 75`ga umbes sama kell kaasa. Ei tea, kas selle panekuks natil aukugi kuskil oli. Sai jagatud -06 ja -03 meestele- istus täpselt tolle ebakindla elektroonakaime asemele. Üleskeeratuna töötas nädala. Lippasin oma zigulli vaatama- mark on sellelepandul 119чзM3, tükiarvu nr 56 xxx. seega mitte eriti palju toda varianti tehtud. Kui sul osutid hommikuni helendavad, hoia temast kaugemale, selle valge peale hakkab dosimeeter kägisema...


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - Ostap Bender - 13-02-2013

03 ja 06 ? Et siis väikese kella asemele ??? Asi ise ikka "null-kolme/kuue" spidomeetri ja tahhomeetri suurune. Sellel mudelil numbrid ei helenda ja kiirgust karta pole, vastupidiselt samasugusest lennukitele mõeldud variandile.


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - pen.skar - 14-02-2013

Sorry, pidasin kätt seal õrnaks naisekäeks...


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - BensiiniHai - 16-02-2013

...ja mis selline töökorras pardastopper, aga ilma väikesema sihverplaadita, maksta võiks?


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - tõnn - 16-02-2013

Lennuki kell.


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - Ostap Bender - 17-02-2013

Lennukitel seda mudelit siiski ei kasutatud (kuna sihverplaat ei helendanud). Kirjanduses nimetatakse "tehniliseks kellaks" ja kasutusvaldkond oli väga lai, eriti masinatel millega töötamise aeg oli ülitäpselt normeeritud (tervistkahjustav jne.) ning millega sõideti ekstreemsetes oludes (kell põrutuskindel).


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - Veteran - 18-02-2013

Ka puudub sellel kellal lennuaja skaala ning kütteelement.Ja see pole esimene kella mudel, mis lennukilt tsiviili üle tuli, sama juhtus ka eelmise mudeliga.


RE: Pardastopper. Täpsem kasutusala ? - Ostap Bender - 18-02-2013

Elektriline kütteelement on siiski olemas ja passis kirjas. Kell kannatab temperatuurivahemikku -60 kuni +60.