Lõõtsaga buss. -
Killer666 - 12-03-2013
Sattusin juhuslikult väljas seisma ja kõrval mürises miski uuem lõõtsaga buss.
Andis gaasi ja turbo vilises ja siis ma avastasin , et sel mootor asub tagaotsas.
Siis tekkiski mul küsimus, et ega sel ju ometigi tagumised rattad ei vea vaid ikka vast keskmised? Aga kuidas on siis ülekanne lahendatud kui mootor asub taga?
RE: Lõõtsaga buss. -
hulgus - 12-03-2013
Aga mis vahet seal on, millised rattad veavad?
Keskmine ühendus on piisavalt jäik, et tervet komplekti edasi lükata. Jõuülekanne läbi keskmise painduva ühenduse oleks piisavalt keeruline ja kapriissne ja nii ongi madala keskosa nimel mootor taha viidud, "haake" sild vedama pandud ja ka muud mootori süsteemid tagaseina viidud.
eristada on lihtne veovõllide otste järgi rattarummudes: vedava silla otstes on poolteljed, või rummureduktorid.
RE: Lõõtsaga buss. -
olli - 12-03-2013
Tartus sõitsid juba aastaid tagasi vedava tagasillaga lõõtsbussid. Talvel libedaga oli ikka märgata kui Riiamäelt kohalt võtsid.

Tarbus oli siis vist vedaja. Gobusi kollased lõõtsbussid vedasid vist keskmise sillaga. Sebe katsetas vahepeal mingit Mercedese lõõtsbussi.. ei teagi mis sellest sai.
RE: Lõõtsaga buss. -
Killer666 - 12-03-2013
Ma m6tlen näiteks ristmikul pöörates talvel libedaga. See tagaots hakkab ju imetrikke tegema?
RE: Lõõtsaga buss. -
MeelisV - 12-03-2013
ega seal lõõtsa varjus pole liigendiks polt läbi silmuse
seal on ikka tõsine raud ja süsteem
vägagi paljud lõõtsad veavad tagumiste ratastega
RE: Lõõtsaga buss. -
stennadi - 12-03-2013
MeelisV täienduseks, et mis on akordioni sees:
RE: Lõõtsaga buss. -
IIIFFFAR - 12-03-2013
Pärnus juhtus kord nii:
http://www-wxyz.parnupostimees.ee/130207/esileht/10071894.php
RE: Lõõtsaga buss. -
Jansa - 12-03-2013
Mul lapsel on mängurong, mida ei vea edasi mitte vedur, vaid keskmine vagun.
RE: Lõõtsaga buss. -
flanagan - 13-03-2013
(12-03-2013, 15:01 PM)Killer666 Kirjutas: Ma m6tlen näiteks ristmikul pöörates talvel libedaga. See tagaots hakkab ju imetrikke tegema?
Oskad Sa seletada,et miks see tagaosa siis peaks imetrikke tegema? Lõõtsbussil eriti?
Flanagan
RE: Lõõtsaga buss. -
v6sa - 13-03-2013
(13-03-2013, 03:48 AM)flanagan Kirjutas: ....
Oskad Sa seletada,et miks see tagaosa siis peaks imetrikke tegema?
...
Sest on üldtunnustatud fakt

, et tagavedused ei saa libedal liigelda. Huvitav, et enamus tagaveoga sõitvaid liikreid seda ei tea...
Kui pole rullibemmist suurema asja rooli saanud, siis võib imelik tunduda küll. Aga tühimassitonnid ja mootori muhedalt madalalt ilmnev toores jõud teevad imet
Tegelikult oleks päris huvitav lugeda mõne tegelikult säärase asja rooli igapäevaselt keerava kodaniku muljeid. Kui erinev see haagisevedune asi siis on...
RE: Lõõtsaga buss. -
MeelisV - 13-03-2013
(13-03-2013, 09:50 AM)v6sa Kirjutas: (13-03-2013, 03:48 AM)flanagan Kirjutas: ....
Oskad Sa seletada,et miks see tagaosa siis peaks imetrikke tegema?
...
Sest on üldtunnustatud fakt
, et tagavedused ei saa libedal liigelda. Huvitav, et enamus tagaveoga sõitvaid liikreid seda ei tea...
Kui pole rullibemmist suurema asja rooli saanud, siis võib imelik tunduda küll. Aga tühimassitonnid ja mootori muhedalt madalalt ilmnev toores jõud teevad imet
Tegelikult oleks päris huvitav lugeda mõne tegelikult säärase asja rooli igapäevaselt keerava kodaniku muljeid. Kui erinev see haagisevedune asi siis on...
või oli probleemiks see arvamus, et lükkab bussi "kääri"
ehk tagant lükkab ja eest ei jõua ära minna ning keskelt lõõtsast siis kõrvale jookseb ?
RE: Lõõtsaga buss. -
v6sa - 13-03-2013
(13-03-2013, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas: ...
või oli probleemiks see arvamus, et lükkab bussi "kääri"
ehk tagant lükkab ja eest ei jõua ära minna ning keskelt lõõtsast siis kõrvale jookseb ?
Teoorias on säärane asi võimalik. Eriti kaldus pinna või jäärööbaste puhul.
Aga praktikas on Tõsise Loomaga lihtsam liigelda, kui miskise kirbuga. Lihtsalt kaugemale ette peab mõtlema
RE: Lõõtsaga buss. -
Killer666 - 13-03-2013
Selge-selge ma lihtsalt ei kujutanud ette, et see vaheühendus saab nii massivne olla.
RE: Lõõtsaga buss. -
Wiki432 - 13-03-2013
Mõned stiilinäited.
RE: Lõõtsaga buss. -
Soobel - 15-03-2013
Narvas, kui 90-date lõpus raudteed remonditi ja kohalikud humanitaarabibussidega komplekteeritud pargid reisijaid ja vedurijuhte ülesvõetud raudteelõigust mööda transporditi, siis sai juhtidega lobisetud. Ja on meeles, et idavirulased kirusid neid tagavaguniveoga akordioneid, et kippuvat kiilasjääl vinklisse viskama (keskmised rattad külglibisemisse)
Iseasi mis teed seal olid ja kuidas hooldati jne.
RE: Lõõtsaga buss. -
Regardman - 16-03-2013
(15-03-2013, 23:47 PM)Soobel Kirjutas: Narvas, kui 90-date lõpus raudteed remonditi ja kohalikud humanitaarabibussidega komplekteeritud pargid reisijaid ja vedurijuhte ülesvõetud raudteelõigust mööda transporditi, siis sai juhtidega lobisetud. Ja on meeles, et idavirulased kirusid neid tagavaguniveoga akordioneid, et kippuvat kiilasjääl vinklisse viskama (keskmised rattad külglibisemisse)
Iseasi mis teed seal olid ja kuidas hooldati jne.
Eks neil oli Ikaruse harjumus sees. Aga teede hooldus Narvas on seni liivaga.
RE: Lõõtsaga buss. -
Mossemees - 16-03-2013
Vaadates neid videoid, tekkis mul mõte, et miks ei võiks sarnaselt trammidele ka bussidel olla veorataste ees torud, kust libeda korral saab nt. paigaltvõtmise hõlbustamiseks puistata rataste ette liiva või peent killustikku?
RE: Lõõtsaga buss. -
Killer666 - 16-03-2013
Ju on eeldatud, et bussidel on korralikud rehvid all. Trammile sa talveks ei pane ju talverattaid

.
RE: Lõõtsaga buss. -
Mossemees - 16-03-2013
Ei aita tõsise kiilasjää korral vähegi järsemal tõusul suurt masinat üksi rehv, ükskõik kui hea ta ka poleks. Kui, siis vaid ehk jääraja piikrehv. Mõne tunni pärast võivad aga teeolud juba teised olla ja 2-3 korda päevas bussil või autorongil rehve vahetada läheks küllalt tüütuks, ajakulust parem ei räägigi. Samas, oma kogemustest võin öelda, et kõigest kamalutäis killustikku, visatuna libedal tühja kaapiva ratta alla, võib täislastis poolhaagisega rekka väga edukalt liikuma aidata.
RE: Lõõtsaga buss. -
muska71 - 16-03-2013
(16-03-2013, 17:11 PM)Mossemees Kirjutas: Samas, oma kogemustest võin öelda, et kõigest kamalutäis killustikku, visatuna libedal tühja kaapiva ratta alla, võib täislastis poolhaagisega rekka väga edukalt liikuma aidata.
Sama efekt kui tsementi vedava ratta alla puistata.