silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
tammetonu - 23-03-2013
Tere!Olen tegelenud erinevate metallitöödega päris pikka aega,kuid üha enam on tekkinud vajadus töödelda täppismõõtu mingi ava või silinderpind.Kuna lihvimispinke hobikasutajatel liigub väga vähe,siis tuleb töö enamasti ära teha treipingi sarnaste asjadega.Häda on ka selles,et tavaliselt on tarvis vaid paari detaili,mistõttu spets.hooni ostmine ei õigusta end.Proovitud on ka erinevaid puupunni ja luisu või lihvimispasta kombinatsioone,kuid ise eriti rahul ikka ei ole.Kindlasti on foorumis tegelasi,kes selliste asjadega rohkem kokku puutunud.Kindlasti oleks samuti huvitatud teabest,mis puudutab erinevid lihvimispastasid ja abrasiivluiske.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
v6sa - 23-03-2013
(23-03-2013, 11:21 AM)tammetonu Kirjutas: Tere!Olen tegelenud erinevate metallitöödega päris pikka aega,kuid üha enam on tekkinud vajadus töödelda täppismõõtu mingi ava või silinderpind.Kuna lihvimispinke hobikasutajatel liigub väga vähe,siis tuleb töö enamasti ära teha treipingi sarnaste asjadega.Häda on ka selles,et tavaliselt on tarvis vaid paari detaili,mistõttu spets.hooni ostmine ei õigusta end.Proovitud on ka erinevaid puupunni ja luisu või lihvimispasta kombinatsioone,kuid ise eriti rahul ikka ei ole.Kindlasti on foorumis tegelasi,kes selliste asjadega rohkem kokku puutunud.Kindlasti oleks samuti huvitatud teabest,mis puudutab erinevid lihvimispastasid ja abrasiivluiske.
Defineeri "täppis".
Millist mõõtühikut kasutad? Sajandikku? Tuhandikku?
Milline pinnakaredus?
Samatelgsuse hälve vast ei ole teemaks.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
tammetonu - 23-03-2013
Töid on erinevaid.Mõnel juhul ei tee paar sajandikku veel suurt häda,samas teisal peaks jääma kindlalt ühe sajandiku piiridesse.Antud juhul peaks olema tegemist juba poleeritud pinnaga.Muidugi pihusti otsa pole mõtet plaanis tegema hakata.Huvitavad praktikute kogemused,kuid ka teooriameeste juttu ei põlga ära.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
Moto555 - 23-03-2013
Alusta detailist endast ja räägi detailist pikemalt.
silindrili juures loevad läbimõõdud , materjalid jne-töövõtted.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
Marko - 23-03-2013
Mõlgutan juba tükk aega mõtet teha ise ümarlihvpink. Olemas mootor, käigukast, treipingi padrun ja tööorganiks planeeritud ketaslõikur ning kiire otsafrees. Puudu siin. Seda masinat nelikanttoru jupi peale ei ehita.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
tammetonu - 23-03-2013
Treipingile abrasiivkäia paigaldamine pole keerukas,kuid seda ei soovi pöhjusel,et see mõjub juhtpindadele laasavalt.Pealekauba siselihvimisel on see kasutu.Täpsustuseks nii palju,et mul pole hetkel midagi konkreetset vaja valmistada,huvitavad lihtsalt meetodid ,töövõtted ja vahendid,mida lihvimisel kodutingimustes saab rakendada.Olen ise kasutanud erinevaid käsiraamatutest ja suulise pärimuse teel saadud võtteid,kuid otsin praktikute kogemusi lisaks. Kindlasti on ainuüksi motikate silindrite lihvimisel kasutatud väga erinevaid ja huvitavaid võtteid,samas olen kindel,et ka teisi detaile on erinevail moel efektiivselt lihvitud.Nii et täpsed arvud hetkel minu jaoks ei ole olulised,kuid ei maksa teha sellest ennatlikke järeldusi,et ma mõõtmisel arvudesse samamoodi suhtun.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
Marko - 23-03-2013
Seest saab töödelda selliste asjadega:
http://www.makita.ee/tools/14963/otslihvijad.html
Paanide säilitamine on kõva argument.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
2715 - 23-03-2013
(23-03-2013, 11:21 AM)tammetonu Kirjutas: Tere!Olen tegelenud erinevate metallitöödega päris pikka aega,kuid üha enam on tekkinud vajadus töödelda täppismõõtu mingi ava või silinderpind.Kuna lihvimispinke hobikasutajatel liigub väga vähe,siis tuleb töö enamasti ära teha treipingi sarnaste asjadega.Häda on ka selles,et tavaliselt on tarvis vaid paari detaili,mistõttu spets.hooni ostmine ei õigusta end.Proovitud on ka erinevaid puupunni ja luisu või lihvimispasta kombinatsioone,kuid ise eriti rahul ikka ei ole.Kindlasti on foorumis tegelasi,kes selliste asjadega rohkem kokku puutunud.Kindlasti oleks samuti huvitatud teabest,mis puudutab erinevid lihvimispastasid ja abrasiivluiske.
Esiteks ma küsiks et milleks selline küsimus, kui meetodid on juba üles loetud?
Abrasiivtöötlemine ja treipink ei käi kindlasti kokku ja seega olen üritanud sellest hoiduda niipalju kui võimalik.
Muidugi omaks tarbeks ma siiski teen ka selliseid tegevusi aga tööpinnad katan kinni niipalju kui võimalik ja all on veenõu et ei lendaks liialt sädemeid ja abrasiive.Muidugi pärast pestakse diisliga tööpinnad üle ja õlitatakse uuesti.
Pealtlihvi pole senini väga vaja olnud, kuna hästi teritatud tera annab piisava sileduse ja viimistlemine käib liivapaberiga kui vaja.
Paar korda on olnud vaja lihvida nuutidega detaile, mis on eriti kõvad ja tera lõhuks ära ja selleks on ketaslõikurile hoidja ja vastavad seibid et paigaldada sobivaid kettaid.
Keerulisem on siseavadega, kus nuudid ja kõva nagu käigukasti hammasrattad ja selleks on minifreesist abinõu tehtud ja edukalt ka 8mm ava lihvitud.
Silindrite remontmõõtu saamiseks on treimine teraga väga hea lahendus ja hoonimiseks on puupunnist ja eri abrasiivmaterjalidest luisud igati ok lahendus.
Tulemus aga sõltub 90% ikkagi sellest kes neid riistu kasutab ja siis tulekski nii kasutada et tulemusega oleks rahul.
RE: silindriliste avade ja võllide täppismõõtu töötlemine. -
tammetonu - 23-03-2013
Olen leidnud vene kirjandusest materjali,kus hoon ise(välislihvil lõhikuga puks) on valmistatud hallmalmist,lihvitakse abrasiivpastaga.Ise pole julgenud metalli vastu metalli lasta.On selles vallas kellelgi kogemusi?Endiselt huvitab teave erineva teralisusega lihvpastade kohta.Põhimõtteliselt saab lihvida kasvõi klaasipuruga,kuid kes on õiget vahendit proovinud see enam aseaineid ei soovi.Aja kulu samal tööl erineb kordades.