automoto.ee foorumid
Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta (/showthread.php?tid=44482)

Lehed: 1 2


Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - deeremees - 05-05-2013

Tegin sellise teema, sest oleks vaja teada vanema kapotiga Mtz 80, 82 tootmise algust ja tootmise lõppemist ja uuema kapotiga Mtz 80, 82 tootmise algust ja tootmise lõppu. Oleks hea kui täpsed aastat. Smile
Ei hakanud seda belarusside teemade alla panema, sest oleks vaja kiiret vastust. Big Grin
Lp. Sander
Ps. Siia võib ka kirjutada midagi nende toomise kohta kui kellelgi midagi huvitavat kirjutada on.Smile


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - hannest - 05-05-2013

Vähemalt ''87 oli juba uuem kapott. Minumeelest olid katuseluugid 80'l sinised ja 82'l valged.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - E303 - 05-05-2013

Vana kapotiga MTZ-80/82 läks seeriatootmisse 1976 aasta alguses kuid samas jätkus ka vana 52 tootmine aasta lõpuni. 1983 või 84 tulid uuema kapotiga belarussid tootmisse. Tean seda täpselt kuna eelmine suvi otsisin uuema kapotiga belarussi birkat siis viskasin silma peale nii mõnelegi traktorile ning 1983 oli tootmises veel vana kapotiga masin.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - v126 - 05-05-2013

No mina nägin oma silmaga uut tüüpi kapotiga MTZ-80 juba 81 aastal ja järgmine uus traktor mis majandisse tuli oli jälle vana kapotiga. Eks neid pandi nagu kätte juhtus, sama oli ilmselt ka luugi värviga. Oli siniseid, oli valgeid, mõnel nina ka valge ja ühel uuel masinal olid isegi veljed valgeks värvitud.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - E303 - 05-05-2013

Veel 80- nendate belarussid olid üldiselt sinised või punased aga leidus ka huvitavaid hübriide.Valgete või kollaste ratastega .Osadel oli katus ja nina valged.Siis olen näinud  sinise originaalvärviga väikse kabiiniga  82 mille kabiin ja armatuur olid seest punased .Kõige haruldasemad on punavalged traktorid mida saadeti ainult exporti ning eestis võib seliseid olla vaid mõni üksik ja tõenäoliselt juba uue vabariigi ajal soomest või rootsist siia toodud. Selle eriilmeliste belarusside rohkuse põhjusi  selgitab ksf Valdo postitus mida siin tsiteerin-----Nõukogude ajale (pideva defitsiidi tingimustele) oli tüüpiline komplekteerida sõidukeid (ja ka muid esemeid) tehastes nende detailidest, mis olid parajasti olemas või kättesaadaval. Kuna plaanimajandus tekitas aeg-ajalt siia-sinna ka suuri detailide ladusid (nt mingit muud sellega kaasnevat detaili polnud saada), siis ei ole ime, et igasugused muutused ühelt detaililt teisele olid üsnagi pikaajalised ja kaootilised. Eriti puudutab see olukordi, kus eri detailid valmistati eri tehastes. E303 - Ehk traktorid valmistati osadest mis  laos olemas olid ning kui midagi puudu oli siis võeti need export traktoritele mõeldud laost.Sellega on seletatav ka  osade vene turu jaoks toodetud belarusside  valged rattad ja seest punased kabiinid ja armatuurid ning eriilmelised kapotid.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - krossifänn - 05-05-2013

No see viimane pilt ajakirjast "Sotsialistlik Põllumajandus" 1982 ja ilmselt ksf.Sillu skanneeritud/üles laetud. Oli teema - MTZ 82 vana ja uus mudel väljalase? Jutt rohkem kabiinidest:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13817


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - saarrand - 06-05-2013

(05-05-2013, 18:31 PM)hannest Kirjutas:  Vähemalt ''87 oli juba uuem kapott. Minumeelest olid katuseluugid 80'l sinised ja 82'l valged.

Ei vasta ilmselt tõele, mul on MTZ-80 vabrikust peale ja luuk on valge ja seda originaalsit, st vähemalt originaal värvi all. Tõsi, nüüd on temast saamas 82 Smile
Samuti on minu masinal peal uuem kapott, kuigi masin ise on aastast 1981.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - kopraonu - 06-05-2013

E303 poolt postitatud pilt number 4 oli mul seinale kleebitud lapsena. Ja püsis seal väga kaua kuni uue tapeetimise käigus see maha kisti ja nii ta kaduma läks.Sad


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - deeremees - 06-05-2013

Kas tootmises olnud akvaarium kabiinidega mtz 80, 82 olid originaalis lühikeste summutitega. Tänud nende aastaarvute eest nüüd on teada, mil üks ja teine tootmisse läks. Oskab keegi öelda mil esimesed akvaarium kabiiniga tootmisse läksid. Tootmine kestab neil siiamaani, mudeliks on BELARUS 82.1 ja tema teisendid. Küsin neid sellepärast et siis saan paberile joonistada need traktorid ja panen kõik tootmis alguse ja lõpetamise aastat. Tundub olevat suht mõtetu tegevus, kuna saab kõik ju internetist ka, aga paberil on ikka hea vaadata eriti siis on hea kui on ise joonistatud ka. Tulevastel põlvedel ka hea vaadata.Smile


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - v6sa - 06-05-2013

Ei tasu väga tõsiselt võtta üksikute huntide resoluutseid väiteid varustuse kohta. Paraku komplekteeriti tehases täpselt nii, nagu parajasti ette anti. Ning ei olnud üldse välistatud juhud, kus majandiusse saabus 1985. aastal traktor, mis oli tehaseväravast väljunud juba enne Pitrita TOPi valmimist ja vahepeal aastaid erinevates "punktides" viibinud.

Akvaariumile tehas lühikest summutit ei pakkunud. Küll aga kippus raudteetranspordi käigus aeg-ajalt asju ära aurama kuuvalgel. Asendused aga olid... need, mida kätte sai.

Eriti tore on kuulata nende meeste jutte, kelle käes mõned majandu "teada ajalooga" masinad. Kui hakkad uurima, siis selgub, et tegelikult on ikkagi vahepeal mõned hämarad aastad, mille jooksul on tehtud "remonti", mille käigus kaduma läinud mõni plekk või värv vahetunud.

Aga kindlasti on kusagil keegi, kes tegelikult ka teab, kudias asjad logistikas käisid. Ning kuidas traktorite jaotamine jagajate poolt paistis. Senine kogemus on pigem saajapoolne olnud (kuigi äärmiselt huvitavCool )


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - Sillu - 06-05-2013

(06-05-2013, 08:47 AM)MAZ Kirjutas:  E303 poolt postitatud pilt number 4 oli mul seinale kleebitud lapsena. Ja püsis seal väga kaua kuni uue tapeetimise käigus see maha kisti ja nii ta kaduma läks.Sad
Küll antud juhul tagantjäreletarkus, aga lahendus on muidugi olemas - tube mitte üle tapeetida!


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - deeremees - 11-05-2013

http://www.youtube.com/watch?v=Hl7Iju0zT7E
Video lõik Minski Traktoritehasest. Arvatavasti 80 ndade keskpaiku. Videos näha, et tootmis liinil olid akvaarium ja väikese kabiiniga MTZ id segiläbi.
Küsimus seega mis aastatel lõpetati väikese kabiiniga MTZ 80,82 tootmine täielikult, et mindi üle akvaarium kabiiniga MTZ dele.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - unimüts - 11-05-2013

(11-05-2013, 18:00 PM)deeremees Kirjutas:  http://www.youtube.com/watch?v=Hl7Iju0zT7E
Video lõik Minski Traktoritehasest. Arvatavasti 80 ndade keskpaiku. Videos näha, et tootmis liinil olid akvaarium ja väikese kabiiniga MTZ id segiläbi.
Küsimus seega mis aastatel lõpetati väikese kabiiniga MTZ 80,82 tootmine täielikult, et mindi üle akvaarium kabiiniga MTZ dele.


Kapoti kohapealt.
Muutus toimus enne 1985a. Meil on maal 1985a masin originaal ja tal juba uuem kapott.
Kunagi ammu oli põllumajandus lehes ka suure kabiiniga mtz82 punane, millel oli suur kabiin ja vanat tüüpi esikapot. Aasta oli siis 1982 vms.
Vahepalaks. Mina pole veel kohanud originaalset ekspordi mtz 82 mis oleks väikse kabiiniga punane.

Siinjuures vahepalaks. Uue kapotiga ei tulnud automaatselt vahetusse tagarehvid 13,6x38 pealt 15,5x38 peale. Siin just EMÜ pidi olema originaal vähe töötanud masin (millel ratta poldid pole eales lahti käinud) uuema kapotiga ja vanade 13,6x38 rehvidega.



Kabiini muutus tuli enamjaolt 1988a oktoober. Väikestes kogustes tulid ka väikse kabiiniga ja käivitusmootoriga masinaid kuni 1992a. Sealt edasi aga eritellimusel ja juba must-punase värvikombinatsiooniga võis saada väikest kabiini kuni 1998a. 1992a tuli jälle palju halle masinaid väikse kabiiniga. - Metskondade oksionitel neid palju nähtud.
1995a jälle tuli russe jälle madalate ratastega versioone mingi partii. 15,5x38 asendus mingi 32 tollistega.
Üldjoontes on rusi majandus täpselt selline nagu oli tellimus ja vajadus. Karjalauda jaoks võis pikalt saada väikse kabiiniga traktoreid.

Nõuka lagunemise ajastul 1992a muutus ka mootori mark, kuna oli vaja eksporti suurendada. Vana d240 muutus 242 enamjaolt. Nüüdseks tuntud 243 (mida ka E peal kasutatakse) tekkis kapoti alla kas 1997a paiku.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - Daff - 11-05-2013

Kas mitte E peal polnud kasutusel D-240 deforseeritud variant D-242, mille pöörded olid piiratud 1850 rpm-ni. D-243 oli 2200 pööret mootor, mis hakkas asendama D-240 ja erines ta ainult paari pisinüansi poolest oma eelkäijast.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - deeremees - 12-05-2013

(11-05-2013, 21:54 PM)Daff Kirjutas:  Kas mitte E peal polnud kasutusel D-240 deforseeritud variant D-242, mille pöörded olid piiratud 1850 rpm-ni. D-243 oli 2200 pööret mootor, mis hakkas asendama D-240 ja erines ta ainult paari pisinüansi poolest oma eelkäijast.

Ma ise kaldun ka arvama, et E-l on mootor D-242. Kohe kindlasti.Big Grin


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - E303 - 14-05-2013

UNIMÜTS kirjutas- Mina pole veel kohanud originaalset ekspordi mtz 82 mis oleks väikse kabiiniga punane. --------------Vene ajal ikka trehvas mõni punane ka siniste masinate sekka ning eks neid eksportmasinaid said eesrindlikumad majandid või siis sahkerdati muud moodi.  Osad talleksis toodetud kaablikopad olid ka punase väikse kabiiniga 82 baasil ehitatud. Kuigi enamus neist punaseid sattus eestisse ikkagi  kas soomest siia tooduna või siis uuena 90 alguses ostetuna. 90 alguses toodeti neid väikse kabiiniga belarusse 3 värvi sinine , punane ja hall. Väikse kabiiniga masinate tootmise aja lõpp on suht segane eks ta kuskile 90 lõppu jäi.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - unimüts - 14-05-2013

(14-05-2013, 15:28 PM)E303 Kirjutas:  UNIMÜTS kirjutas- Mina pole veel kohanud originaalset ekspordi mtz 82 mis oleks väikse kabiiniga punane. --------------Vene ajal ikka trehvas mõni punane ka siniste masinate sekka ning eks neid eksportmasinaid said eesrindlikumad majandid või siis sahkerdati muud moodi. Osad talleksis toodetud kaablikopad olid ka punase väikse kabiiniga 82 baasil ehitatud. Kuigi enamus neist punaseid sattus eestisse ikkagi kas soomest siia tooduna või siis uuena 90 alguses ostetuna. 90 alguses toodeti neid väikse kabiiniga belarusse 3 värvi sinine , punane ja hall. Väikse kabiiniga masinate tootmise aja lõpp on suht segane eks ta kuskile 90 lõppu jäi.

Talleksi masinad ei lähe mul mtz 82 alla. Seal on teadupärast palju teistmoodi. (näitena talleksi masinate käigukasti hammakad on 5x tavahammaka hinnaga ja kivikõvad ning defitsiit - mälu järgi oli mingi täht hammakal mis neid eristas.) teisalt oli ka mark mitte mtz vaid EO 2626.
Talleksi masinaid jällegi mis mina kohanud olen on ikka sinised mtz 80 sarnased.

Unimüts on jäänud 2st punasest rusist ilma kuna ei tahtnud oksionil osaleda. - Siiani kahetsen- eks kunagi on ka minu hoovis üks punane rus.

Seega minu huvi orbiiti jäävad ikkagi puhtad mtz 82 punased originaal värvi all, plekk armatuuriga.



Vene ajal oli ka nii: eksporti läks ikka 99% (ei julge pead anda et 100 kirjutada) vaid suure kabiiniga masinaid. Üks esimesi mtz 82 punane ja suure kabiiniga osteti künnivõistlustele sõites - tehnika transport eestist ei jõudnud järgi ja kohapeal osteti eksport suure kabiiniga punane rus aastaks 1985 kanti. Sellest masina ajaloost tean ise natuke.
Suure kabiiniga eksport masinad punased on eestis levinud enamjaolt aga 1996a toodanguna. (keerulised ajad tehases ja siis müüdi ekspordi masinaid tavainimestele töötasuks - kuskilt meenub mälusopist)

Seetõttu ma ütlengi, et pole kohanud üheski müügiportaalis väikse kabiiniga ja punast eksport masinat (ORIGINAAL VÄRVI all. värvituna leidub neid must, kollane, punane, sinine , roheline ja halli jne jne)
Kahtlen lihtsalt veidi, et eksport liini pealt üldse tuligi väikse kabiiniga masinaid suures mastaabis.

(12-05-2013, 17:10 PM)deeremees Kirjutas:  
(11-05-2013, 21:54 PM)Daff Kirjutas:  Kas mitte E peal polnud kasutusel D-240 deforseeritud variant D-242, mille pöörded olid piiratud 1850 rpm-ni. D-243 oli 2200 pööret mootor, mis hakkas asendama D-240 ja erines ta ainult paari pisinüansi poolest oma eelkäijast.

Ma ise kaldun ka arvama, et E-l on mootor D-242. Kohe kindlasti.Big Grin

Siin tõesti tegin oletuse.
E masinad mida mina silmanud olen - müügiportaalides on enamjaolt mootor vahetatud d240 vastu (sinised). Ainuke roheline mis ma näinud olen e peal on kindlasti olnud d243 - kuid seegi võib olla sõjaväe värvides ja ikkagi vahetatud. - peale nõuka lõppu tuli neid mootoreid palju välja sõjaväe ladudest. Seega vabandan - oletasin.





Hea et siin teemas vähe mtz 100 ja 102st räägitakse -- need on ikka üliharuldased ja ülinuhtlused korraga Eestis.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - Bennet - 15-05-2013

Mis nuhtlus see 102 ikka on? Kui me räägime n.ö. esimese seeria ja koormuse all lülitatava kastiga siis jah aga tavalise, kõrvale viidud käigukangiga 102 on ju ma ütleks suht samane. Pisidetailides tuleb muidugi erisusi. Väljamaa klaasid (Rootsi), jõusilinder on mingi seninägemata variant ja üht-koma teist veel.
Bennet@ MTZ-102, aastast 1996.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - deeremees - 25-05-2013

Mu sõbral oli ka kunagi Mtz 100, aga müüs maha sest kippus lagunema.
Aga mul selline küsimus seoses mtz tootmise kohta. Vaatasin netis üht mtz 82 akvaarium kabiiniga, müügikuulutust ja huvi pärast sisestasin tema reg numbri avalike registriandmete päringusse ja seal oli kirjas,et tema mark on Mtz 82L. Huvitab mind see kas siis akvaarium kabiiniga traktorid olid ka käivitusmootoridega. Traktor ise 1985 väljalaskeaastaga.


RE: Vanema Mtz 80, 82 ja uuema Mtz 80, 82 tootmisaasta - mlsluik - 25-05-2013

(25-05-2013, 17:44 PM)deeremees Kirjutas:  Huvitab mind see kas siis akvaarium kabiiniga traktorid olid ka käivitusmootoridega. Traktor ise 1985 väljalaskeaastaga.

Ikka olid ka käivitusmootoriga variandid.

Mitmes ajalehes on pilt töötavast teehooldus või lumekoristus MTZ 820-est, numbrijärgi vaadates aga tegu hoopis MTZ 50-ga... Toungue Big Grin