automoto.ee foorumid
IZ56 piduritule lüliti - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Vanamootorrataste foorum (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=109)
+--- Foorum: Ratta remont ja hooldus (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=45)
+--- Teema: IZ56 piduritule lüliti (/showthread.php?tid=44999)



IZ56 piduritule lüliti - Oskar69 - 02-07-2013

Kavatsus üks aastakümneid seisnud IZ56 tükk haaval üle käia ja võimalusel ellu äratada.
Oskab keegi öelda, milline on tagapiduri tule lüliti tööpõhimõte? Kas see ümara peaga ots peaks lüliti sees liikuma ja kontakte avama, sulgema? Kui jah, siis kui palju see liikuma peaks ja kuidas oleks võimalik seda liikuma saada?
Lüliti
siin ka üks teise asjaarmastaja pilt lülitist ratta peal
Lüliti raami küljes

tänades,
Oskar69


RE: IZ56 piduritule lüliti - süsikas - 02-07-2013

Katsu see junn seal sees liikuma saada. Leota vms aga kui junn väljapoole tuleb, siis peaks kontaktid kokku ühendama. Keermest saad ka tule süttimist reguleerida.


RE: IZ56 piduritule lüliti - Oskar69 - 03-07-2013

Tänud, süsikas. Kasutasin leotamiseks Motipi roosteimmutust (Penetrating Oil) ja pika kopsimise peale hakkaski veidi liikuma.
Kuna ei teadnud, kui suures piires võib see pulk (junn) seal liikuda ja kontaktid kokku veel ei käinud otsustasin läheneda teisest otsast ja sikutada pakeliidist osa metallist korpusest välja. See õnnestus suurema vaevata ja osadeks võetuna oli tulem järgmine:
lüliti osadeks

Mis on pildil valesti? Jah, mootorsae vana viilitükk on ülearune. See sobis hästi selle pulga liikumise pesa puhastamiseks, misjärel hakkas ka pulk päris vabalt käima.
Osad liivapaberi jm-ga enam-vähem puhtaks, puhastusbensiiniga üle, tilk õmblusmasina õli vahele ja kokku tagasi. Pakeliidi fikseerimiseks olid keres 4 kõrva, millest 2 kahjuks korduva edasi-tagasi väänamise peale murdusid. Nende asemele sai pärast kokku panemist tilk kuuma liimi pandud, et vesi sealt vahelt sisse ei poeks.
Teema lõpp.