T40 generaatori vahetus -
vedur12 - 20-07-2013
Kuna tekkis vajadus vana generaator välja vahetada, siis sai Pärnust uus generaator tellitud. Kättesaamisel aga avastasin, et uuel on 2 kontakti asemel 3. Vana generaator oli sisseehitatud pingeregulaatoriga, ning sealt tulid välja vaid 2 juhet (punane ja kollane). Punane juhe on viidud otse ampermeetrile ja kollane viib starteri releele. Uuel generaatoril on 3 kontakti. Suurem on märgitud + märgiga, ning see läheb loogiliselt võttes punase juhtmega ampermeetri külge. Probleemiks on aga see, et ei tea, kuhu ühendada kollane juhe? Ühe kontakti juurde on märgitud B (võib olla ka kirillitsas), teise juurde miski mis peaks välja nägema nagu Д või Ц (plastiku valu viga).
Kas keegi oskab anda skeemi kuidas neid uuemaid generaatoreid ühendada?
Uus generaator on leedukate(?) toodang JOB's (uuema nimega Jubana)
http://www.jubana.eu/en/production/spare-parts/alternators-magneto/alternator-t-40/
RE: T40 generaatori vahetus -
h2rra - 20-07-2013
Punane juhe on viidud otse ampermeetrile ja kollane viib starteri releele.
##################################################
Kollane juhe on järelikult starteri välja lülimiseks, kui mootor on käivitunud ja generaator on hakanud voolu tootma... Tähis B tähendas vene keeles vozbuzdenije...ehk ergutus. Sinna peale läheb releeregulaatorist tulev juhe... kui generaatoris puudub sisseehitatud relee regulaator ( tablett)
RE: T40 generaatori vahetus -
mlsluik - 20-07-2013
Kollast pole tegelikult üldse vaja ning ergutuse juhe on ka ideepoolest üleliigne, kuna korras genekas ergutab end ise üles. Kui tarbijaid kohe taga pole siis peaks ilma ergutuseta ka laadima hakkama.
RE: T40 generaatori vahetus -
h2rra - 20-07-2013
(20-07-2013, 14:10 PM)mlsluik Kirjutas: Kollast pole tegelikult üldse vaja ning ergutuse juhe on ka ideepoolest üleliigne, kuna korras genekas ergutab end ise üles. Kui tarbijaid kohe taga pole siis peaks ilma ergutuseta ka laadima hakkama.
SmLuik...kui lugeda esimene postitus hoolikalt läbi, siis selgub, et tegu on tuttuue generaatoriga, mille rootoris p u u d u b jääkmagnetism, mis oleks aluseks generaatori tööle rakendumisel.
RE: T40 generaatori vahetus -
vedur12 - 20-07-2013
Plastiku alt iseenesest vaatab vastu mingisugune must karbike, millel on näha kiri 14V. Kuna tegemist tuttuue asjaga, siis lahti võtta ei julge, juhuks kui tuleb tagasi saata.
RE: T40 generaatori vahetus -
h2rra - 20-07-2013
Siis järelikult süütelukust süütega koos + 12 V peale ja laadimine peab tulema. Starteri oskad vast ise võtmest tagasi lasta, kui mootor juba käib? Kurtidel on raskusi sellega

Kui ka seal generaatoris sees ei ole relleeregulaatorit, siis ei juhtu ka mitte midagi.... aku saab ainult maksimaalse laadimise ja genekale ei tee see midagi.