Mootorratta velgede tasakaalustamine - Printerisõbralik versioon
+- automoto.ee foorumid (
https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Mootorratta velgede tasakaalustamine (
/showthread.php?tid=4542)
Mootorratta velgede tasakaalustamine -
wabatman - 25-01-2004
On kellegil ehk kogemusi velje tasakaalustamisega, kui alustada kodarate tagasikruvimisest... hiljem, kui rehv peal, peaks olema tasakaalustamine võimalik ka rehvitöökodades analoogselt autodega...?
-
motamees - 25-01-2004
Ega velje tasakaalustust ei vajagi. Ikka kumm see mis tasakaalustada tuleb. Ühtlasi tasakaalustub ka velg ära. See tegelikult ju üks tervik.
-
wabatman - 26-01-2004
No aga velje telje tsenter ja velje enda tsenter peavad igastahes kokku langema ju. Seda saab muidugi mõõtes klapitada... Ning velje pikilõige peab teljega moodustama 90-kraadise nurga.
Aga kas rehvikojad siis tasakaalustavad mootorrataste rehve ka?
-
motamees - 26-01-2004
Ümber kodara ei soovita tina panna. See juba proovitud et ei pea. Ikka liimitavad on õiged.
Ja üleüldse tahtsid sa ilmselt teada kuidas velge tsentreeritakse mitte tasakaalustatakse. Lihtsalt väljendasid valesti. Seda saab kodus ka teha aga kui eelnevat kogemust pole siis ikka asi päris keeruline. Mine jalgrattatöökotta ja vaata/õpi kuidas seal seda asja tehakse ja millega. Motikal täpselt sama asi aga kõik asjad palju suuremad. Piisab ühe ratta kokkupanemise vaatamisest ja siis saad täpselt aru.
Enne tsentreerimist PEAVAD kõik kodarad vabalt liikuma (niplid keerama).
-
klaabu - 26-01-2004
sel teemal ka varem:
http://forum.automoto.ee/viewthread.php?tid=3958
ok, tänud teile, poisid -
wabatman - 28-01-2004
tiba väjendasin valesti jah... pidasingi silmas nii tsentreerimist kui ka tasakaalustamist. igastahes väikesed mõtted on juba tekkinud kuidas asja edasi ajada. tänud!