automoto.ee foorumid
Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Nõukogude Liidu autotööstuse pärand (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Teema: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada (/showthread.php?tid=46380)



Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Romka - 10-11-2013

Oleks vaja tuvastada seninägemata seerianumbriga Gaz-i V8 mootor.
Pilt tavapärases kohas asetsevast numbrist:

[attachment=45647]

Number seninägemata asukohas - mootori rindmiku keskkohas üleval:

[attachment=45648]

Plokikaaned on GAZ-66 tüüpi ehk tikkpoltidega, seal näha selline nr:

[attachment=45649]

Karteripõhi on samuti teistsuguse kujuga:

[attachment=45651]

Täpsustuseks, et mootor on pandud peale tavalisele Gaz 53-le, arvatavasti umbes sajandivahetuse paiku. Mootor on juba pappfiltriga aga jagaja on kontaktidega. Pöörete piirajat polekski nagu küljes olnud.
Huvitaks, mis mootoriga täpsemalt tegu ja mis võiks olla väljalaskeaasta?
Oskab keegi midagi öelda?


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - kopraonu - 10-11-2013

Järsku miskile mootorpaadile mõeldud mootor? Osad vene mootorpaadid kasutasid ka GAZ 13 ja 14 mootoreid,veidi muudetud kujul.
Karter on umbes sellise kujuga nagu tahaks ta olla ameerika auto oma.


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Kodanik2 - 10-11-2013

Paz bussil oli ka kompressoriga (tikkpoldid) mootor.


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Külahull - 10-11-2013

Gaz 66 on sama karter esisilla difri tõttu. Sõjaväele tehtud asjad algasid mingil ajavahemikul viisnurkadega. Ilmselt pole mingit müstikat ja tegu on 66 mootoriga.


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - PSV - 10-11-2013

BTR? Kas mootori kinnitused on ka teises kohas ?


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Romka - 10-11-2013

Esimeste käppade läheduses küll mingeid muid kinnituskohtasid pole.

Otstsin veel detailidelt aastaarvu. Leidsin temperatuuriandurilt sellise daatumi:

[attachment=45658]

Kas uuemal vene tehnikal ongi numbrites kasutusel ladina tähed? Vanemal tehnikal on mootorinumbrite alguse tähed alati ju slaavi omad olnud.


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - traps - 11-11-2013

(10-11-2013, 22:26 PM)Romka Kirjutas:  Otstsin veel detailidelt aastaarvu. Leidsin temperatuuriandurilt sellise daatumi:
Kas uuemal vene tehnikal ongi numbrites kasutusel ladina tähed? Vanemal tehnikal on mootorinumbrite alguse tähed alati ju slaavi omad olnud.

Tegemist peaks olema anduri valmistamise ajaga: mai 2000.


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - einota - 11-11-2013

On veel võimalus vaadata detaili numbreid. Need mis on nii öelda sisse valatud. Näiteks kaanrel on need numbrid klapikambri kaane all, karteril peaks kusagil väljapool olema. Kaks esimest numbrit viitavad auto mudelile. Karteri põhi viitab kuuluvust 66-le.
Kolmapäeval võin vähe täpsemalt numbrite asukohtasid öelda, just lammutasin üht 66 mootorit. Sellelgi mootoril oli sisselöödud seeria number viisnurkade vahel.

Eino


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - kalju1 - 11-11-2013

PAZ bussil ei olnud kompressorit. Uste käitamine toimus vaakumi (sisselaske kollektorist) abil. Lisaks oli vaakumipaak.


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - traps - 11-11-2013

(11-11-2013, 09:56 AM)kalju1 Kirjutas:  PAZ bussil ei olnud kompressorit. Uste käitamine toimus vaakumi (sisselaske kollektorist) abil. Lisaks oli vaakumipaak.

Kas mitte plokikaane otste tikkpoltide külge ei kinnitunud roolivõimendi pump, mis GAZ-53 puudus?


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - eno1 - 11-11-2013

(11-11-2013, 15:43 PM)traps Kirjutas:  
(11-11-2013, 09:56 AM)kalju1 Kirjutas:  PAZ bussil ei olnud kompressorit. Uste käitamine toimus vaakumi (sisselaske kollektorist) abil. Lisaks oli vaakumipaak.

Kas mitte plokikaane otste tikkpoltide külge ei kinnitunud roolivõimendi pump, mis GAZ-53 puudus?

Kandilistel PAZ-idel oli kompressor


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - einota - 13-11-2013

Siin siis minu mootori numbrid mida hakkasin lahti arutama.
Peaks siis seeria number olema asukohaga plokikaane ees:
[attachment=45674]
See on ploki detaili number ja asukohaga bensupumba taga:
[attachment=45675]
Ja mida minu silmad veel näinud ei ole, et kaantesse minevate õlikanalite vahel on paigaldatud toru:
[attachment=45676]

Muidugi see mootor on vast vanem sest ämblik on kandiline.

Eino


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Romka - 13-11-2013

Bensupumba taga... tähendab, et ma seda niisama lugeda/pildistada ei näe kuidagi?


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - einota - 13-11-2013

Eks ta kitsas on jah aga võibolla leiate ka analookse numbri ämbliku pealt
Eino


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - einota - 16-04-2015

(10-11-2013, 19:56 PM)Romka Kirjutas:  Oleks vaja tuvastada seninägemata seerianumbriga Gaz-i V8 mootor.
Pilt tavapärases kohas asetsevast numbrist:



Number seninägemata asukohas - mootori rindmiku keskkohas üleval:



Plokikaaned on GAZ-66 tüüpi ehk tikkpoltidega, seal näha selline nr:



Karteripõhi on samuti teistsuguse kujuga:



Täpsustuseks, et mootor on pandud peale tavalisele Gaz 53-le, arvatavasti umbes sajandivahetuse paiku. Mootor on juba pappfiltriga aga jagaja on kontaktidega. Pöörete piirajat polekski nagu küljes olnud.
Huvitaks, mis mootoriga täpsemalt tegu ja mis võiks olla väljalaskeaasta?
Oskab keegi midagi öelda?

Tere.

Kas oled selgusele saanud selle mootori suhtes?

Tervitades Eino


RE: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada - Romka - 16-04-2015

See on uuema põlvkonna Gaz-66 mootor ZMZ-513, tegemist on militaarvariandiga (tsiviilvariant on ZMZ-511). 
Mootor on viimase aasta jooksul igapäevaselt töös olnud. Sees on Mobil Delvac õli.