automoto.ee foorumid
Zündapp 750(Sõjaaegne) - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Aruteluala (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=55)
+--- Teema: Zündapp 750(Sõjaaegne) (/showthread.php?tid=4663)



Zündapp 750(Sõjaaegne) - I.A - 04-02-2004

On ka eestis veel neid loomi?Kunagi hallil ajal oli mu isa onul Zündapp 750 olemas,vahetas IZ 56 vastu.Minu andmetel taastab eestis üks tüüp sellist isendit,kaevas prügimäelt detalide viisi maaseest välja!
Tallinnas vist väljas vedeleb/vedeles kuskil...?


- valdo - 04-02-2004

Tere,

You wrote:

> On ka eestis veel neid loomi?Kunagi hallil
> ajal oli mu isa onul Zündapp 750

Arvatavasti käib jutt korviveoga armeerattast Zündapp KS 750.

Neid oli omal ajal (nagu ka selle kaksikvenda BMW R 75t) siin nii mitmeid, kuid alates 1970test, kui UNICu harrastus lahti läks,on see olnud üsna hinnatud masin. Ise tean kahte 1970tel aastatel või varemgi restaureeritud isendit (vanad uunikumitegijad vast teavad ka kelle omad need on, sest nad on paljude üritustel osalenud) + mitut projekti + veel osad.

Kahtlen, kas peale 15 aastat tohutut Läände müüki siin veel odavalt (loe: mitte-õudhirmkallilt) siin taastamiskõlbulikku projekti leiab. St sellist, mille taastamine ei oleks praktiliselt uue replika ehitamine.

BMW R 75-t olen muide mõned aastad tagasi (loomulikult armetus seisus ja pisidetailid kaotanuna) näinud ka Kurtna laadal pakutavana,

Muide, Euroopas ongi nii BMW kui ka Zündapp (millel muide oli palju vahetatavaid osi) muutunud teatud määral kultusmasinateks ja nendele valmistavad paljud firmad uusi replikaosi (vt nt http://www.wehrmachtsgespann.de/ ). Loomulikult parajalt soolase hinna eest Smile

> olemas,vahetas IZ 56 vastu.Minu
> andmetel taastab eestis üks tüüp sellist
> isendit,kaevas prügimäelt detalide viisi
> maaseest välja!See näitab inimeste

Ma kahtlen, kas aastakümneid maa sees
seisnud asjast on enam palju võtta. Selle taastamine on praktiliselt uue ratta ehitamine, kui tingimused pole just olnud ülisoodsad. Aga... arvestades ersatstükkide rohkust turul võib sellise ehk isegi vanast asjast mõne tüki alles jättes eluloomagi saada... kui vaid rahakott väga suure puuga seljas on.

Muide... käiguaeglustit ja korvivedu arvestades on selles rattas paras hulk tehnikat, nt igasugu käigu-, vahe jm kaste juba mitu tükki. Igaüks neist parajalt tehnikat täis, mida reeglina leiab vaid kulunud peast. Olen enamike nende asjade tükke ise peos hoidnud ja tean, kuivõrd palju \"kola\" seal sees ikkagi on.

> rumalust ja hoolimatust
> Tallinnas vist väljas vedeleb/vedeles
> kuskil...? kus veel? Huvi seda tüüpi ratta

Kahtlen väga... tegu on läbi 1970-80-90te olnud moto-uunikumihuviliste ühe hinnatuma ja ihaldatuma asjaga.

> vastu onVõibolla,kui hästi otsida,leiab
> Tipus maaseest imesid....Võite mulle U2U
> kaudu selle ratta juppe või tervet ratast
> ka pakkuda,edastan selle zündapi
> taastajale

Hoia Kurtna laadal silmad lahti, kuigi kahtlen väga komplektse projekti leidmises, kui just suurt raha ei ole. Nt ersats-silinder maksab 193 EUR, nukkvõll (ühe poole oma, sest ratas on rippklappidega) ja piduritrummel muide samapalju umbes. Hetkel pakutakse taastatud rattaid Saksas 9 ja 16 tuhande EUR eest, ise miskit projekti ehitades läheb asi kindlalt vähemalt samapalju maksma.


Parimat,

Valdo


- dad - 04-02-2004

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
Muide... käiguaeglustit ja korvivedu arvestades on selles rattas paras hulk tehnikat, nt igasugu käigu-, vahe jm kaste juba mitu tükki.

Nüüd Valdo paned sa küll suurel puusse Wink
Seal on täpselt 1 käigukast, 1 tagasild ja 1 korviülekanne ... ja muidugi 0 vahekast Wink

Dad@eelistab.hammasrattaid.käigukastis.hoida

EDIT: Kuigi selliste tolkamite küsimusi tuleks tegelikkuses täielikult ignoreerida, enamasti tekitavad nad rohkem segadust ja pahandusi. Ntx DKW nz350 on maailma kalleim ratas ... aga KS750 on täielik jura jnejnejne.


- valdo - 04-02-2004

> Nüüd Valdo paned sa küll suurel puusse
> Seal on täpselt 1 käigukast, 1 tagasild ja > 1 korviülekanne ... ja muidugi 0 vahekast

Ma ei mäleta just mis asi mis nime kandis, aga... mäletan (ligi 10 aastat tagasi nähtu põhjal), et koriviratta vedu käis läbi miskite lisa-ülekannete. Mida ma rumalana siin vahekastiks nimetasin (tunnistan oma viga) Wink


> Dad@eelistab.hammasrattaid.käigukastis.hoida

Mina ka, aga tollal tuli uurida taastamata ja kulunenud/purunenud isendit. Leidmaks võimalust asja taas korda teha.


Parimat,

Valdo

minulgi selle miski isendi ülekande pulki kunagi old, aga ammu vahetet muu kola vastu


- dad - 04-02-2004

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
Ma ei mäleta just mis asi mis nime kandis, aga... mäletan (ligi 10 aastat tagasi nähtu põhjal), et koriviratta vedu käis läbi miskite lisa-ülekannete. Mida ma rumalana siin vahekastiks nimetasin (tunnistan oma viga) Wink

See mida sina mõtled on diferentsiaal, sisaldab endas hulgaliselt hammasrattaid ja pidada olema mõldud selleks, et korviratas veaks natuke rohkem. Pidi väga kerge sõita olema korviveoga.

Dad.


- Metslane - 04-02-2004

Ühte sõitvat pruuni värvi isendit nägin kuskil paar aastat tagasi Viljandi turu parklas. See paistis küll igati korras olevat.


- Ferry - 04-02-2004

Kes tahab uurida siis nädal tagasi oli üks neist ratastest veel väljas Okupatsiooni muuseumis koos järelkäru ja kuulipildujaga.


- valdo - 04-02-2004

Need kahes eelmises kirjas mainitud rattad ongi need, mida mina tean olema restaureeritud siinmail juba mõned aastakümned tagasi.

Valdo


- Olaf - 05-02-2004

zündapp ks750 on ehituselt väga huvitav masin (sai kunagi vaadatud saadet milles olid BMW RS 750 ja Zündapp KS 750 koos) Zündapil küll eraldi vahekasti ei ole aga sellel on vahekast ehitatud käigukastiga ühte korpusesse ja peaülekanne jagas veojõu 60% tagarattale ja 40% korvile ning olemas oli veel diffrilukk. Tolles saates näitas ka neid dok. kaadreid nendest masinatest ja nendega sõjas sõitnutest, katsetati ka Zündappi kunagiselt wermahti testrajal ja ja peab mainima et see tsikel teeb nii mõnelegi maasturile silmad ette.


RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - dad - 29-11-2004

Uhh-ohh ... mis asi on mootorrattal vahekast??? Mis jura te ajate??? Mõlemil ... nii zyntaril kui bemaril on aeglustiga käigukast, aga mitte mingit vahekasti ... saage 1 kord palun aru!

Dad.


RE: - heiki - 29-11-2004

Ferry Kirjutas:Kes tahab uurida siis nädal tagasi oli üks neist ratastest veel väljas Okupatsiooni muuseumis koos järelkäru ja kuulipildujaga.

Okupatsioonimuuseumis olev eksemplar kuulub Pärnus asuvale Eesti Leegioni muuseumile.
Lisaks tean veel kahte masinat mis suvel käisid Lagedi muuseumis. Üks on täiesti originaal, teine kahjuks vene K-750 mootoriga (fotodel helehall).
Fotod leiab siit: http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=252&sub=253&tlink=0




RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - Aspelund - 29-11-2004

Heiki kirjeldatutele saaks lisada veel vähemalt neli isendit. Tõenäoliselt ulatub veel Eestis olevate KS-de koguarv 10-ni.

Lisaks sellele on vähemalt viis R75-t.

Asp


RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - Mossemees - 03-12-2004

Üks arvatavasti Saksa tsikli tagumine sadul sattus sel suvel Tartu EMEX\'isse ja sealt minu kätte. Ega mul omal temaga eriti midagi peale hakata ei olegi, ostsin ta ära lihtsalt sellepärast, et üks vana asi ära päästa.


RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - Red Baron - 07-12-2004

No see muuseumis seisev isend on ju see, millega Lepa Fredi on aastakümneid ringi kimanud ja teeb seda jätkuvalt siiani, kui üritusi toimub.


RE: RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - heiki - 07-12-2004

Red Baron Kirjutas:No see muuseumis seisev isend on ju see, millega Lepa Fredi on aastakümneid ringi kimanud ja teeb seda jätkuvalt siiani, kui üritusi toimub.


Rõhutan veelkord et muuseumis olev KS750 kuulub Leo Tammiksaarele. Fredi Lepa masin oli seal eelmisel talvel.


RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - orx - 08-12-2004

mu vanaisal on ka midagi sellist
ainult mootor on võsa al laiali aga raam ja korv on korras


RE: Zündapp 750(Sõjaaegne) - p.j. - 16-12-2004

mul isal oli ka kunagi selline andis ära,jutupõhjal oli tal veel daiton,mingi usa politsei tsikkel veel paar need kõik eestis olid tal oh aegu ammuseid