automoto.ee foorumid
Ural ja selle klapisüsteem - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Ural ja selle klapisüsteem (/showthread.php?tid=4715)



Ural ja selle klapisüsteem - prijuhin - 08-02-2004

Tere foorumalsed

Huvitas siis selline asi, et kas on keegi vanema tüübi Urali mootori (karburaatori kinnitused on vertikaalsed) silinderipeade nookureid aretanud uuema tüübi (karburaatori kinnitused horisontaalsed) silindripeadele.

Võin terminoloogiaga puuse panna aga mõtlen siis rahvakeeli vidinat, mida tõukurvarras vahetult ennem klappi liigutab Big Grin

Veel leidsin enda mootorist 4 erineva pikkusega tõukurvarrast, mille peale loogiline mõistus seisukohta võtta ei osanud.

prijuhin@ikka ehitab


- härra P. - 10-02-2004

uue silindripea nookurid on u. 1cm kõrgemad. Mina tegin nõnda, et panin mutrid vana tüübi nookuritele alla.


- prijuhin - 12-02-2004

Ja ütled, et töötab?? Kahtlust tekitab just asja töökindlus. Aga sellisel juhul mida tegid tõukurvarrastega? Kas keevitasid jupi otsa, ka u 1 cm. Või peaks ehk ikka uutele nookuritele mõtlema?


- härra P. - 12-02-2004

töötas küll ja tõukurvardad olid samuti parajad. asi ongi selles, et uuemal mootoril on nookurid mõnevõrra kõrgemad ja silindripea samavõrra madalam kui vanal. ainuke, mis probleemi tekitas, oli see, et uue silidripea karburaatori kinnitus hakkas käima vastu silindrit. siin on kaks võimalust - kas karburaatori kinnitus parajaks viilida, või silindri jahutusribi küljest üks tükk välja lüüa.